Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 22:32:43 följande:
De männen ska man straffa. Mig veterligen kan även terapi i fängelset minska risken för att de återfaller i brott.
Jag håller inte med om att incels är ett manligt problem. Jag tycker hela uppdelningen i manliga och kvinnliga problem i de flesta fall är förlegad.
De flesta män har inga problem att hitta en partner. Incels är ett samhällsproblem.
Prata ur skägget. I ett antal svar tidigare har du sagt att jag som kvinna har rätt att vara selektiv efter att män (återigen plural) är rövhattar, eller fega krakar. Då har alltså andra kvinnor samma rätt att undvika dessa män. om vi som kvinnor som grupp har rätt att undvika män, så är det inte ett samhällsproblem. Vi gör vad som vi har rätt till och vad som är rimligt i situationen där män återigen är överrepresenterade bland grova brott.
vad ska vi kvinnor ändra på i samhället så dessa rövhattar till män slutar vara just rövhattar? antingen så vill du att vi ändå ska ändra på oss *för att lösa samhällsproblemet*. Eller så inser du att det är ett manligt problem och som kan ändras av just, män.
vilka kvinnor kommer vilja ändra på sig för misogyna män tror du? det är ett problem skapat av män som inte hittat sin nya roll i det nya samhället. det är inte kvinnornas fel att situationen uppstått, utan de män som en gång i tiden ansåg sig vara i högre rang än just kvinnan.