-
Vad mer kan samhället göra som inte erbjuds? Fri utbildning? Tillgång till psykologer. kuratorer, etc. Vi har till och med biblioteket där man kan läsa böcker gratis. Har du hört något så galet va?Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:31:58 följande:Jag har inte pratat om att det bara är samhället. Jag menar att incels har ett eget ansvar över sina liv, det har alla. Men samhället skulle kanske kunna hjälpa till på något sätt, som ett komplement.
-
Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:43:45 följande:Det har arbetats massor i samhället kring just rasism som du tar upp. Det var ett bra exempel.
Även jag har haft diskussioner med rasister ibland, jag har då ibland gått in djupare i ämnet och stått upp för vad jag tycker. Jag har inte direkt projekterat allt mitt hat på dessa personer, vilket då givetvis omöjliggör ett samtal överhuvudtaget.
Förstår du vad jag menar.
Det är så svartvitt för Er, bara för att jag inte direkt visar min avsky för en viss gruppering, så daltar jag, eller rent av tycker som dom. Det är som att några av er kör med devisen att är du inte med oss, så är du mot oss!Om du diskuterar med rasister så påvisar du väl att du inte är på deras sida? Eller säger du återigen *jag kan förstå att vissa blir rasister?*
antingen är du för jämställdhet, eller inte. det finns ingen gråzon. antingen anser man att alla människor har samma rättigheter, skyldigheter etc oavsett kön, ras, etnicitet, religiös tillhörighet eller sexuell läggning. Eller så anser du att en grupp ska ha det bättre/sämre.
du kan inte försöka balansera i en gråzon som inte existerar. -
Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:43:45 följande:Det har arbetats massor i samhället kring just rasism som du tar upp. Det var ett bra exempel.
Även jag har haft diskussioner med rasister ibland, jag har då ibland gått in djupare i ämnet och stått upp för vad jag tycker. Jag har inte direkt projekterat allt mitt hat på dessa personer, vilket då givetvis omöjliggör ett samtal överhuvudtaget.
Förstår du vad jag menar.
Det är så svartvitt för Er, bara för att jag inte direkt visar min avsky för en viss gruppering, så daltar jag, eller rent av tycker som dom. Det är som att några av er kör med devisen att är du inte med oss, så är du mot oss!Och varför vågar du stå upp för dina åsikter kring rasism? men du vågar tydligen inte stå upp för dom om det handlar om ensamma män som sprider människoförakt/kvinnoförakt? Varför står du inte upp för din *jämställda demokratiska värdegrund* för dessa individer?
-
Och Palle, har du en syster? eller dotter? Eller en mamma? moster? Faster?
vill du att dessa kvinnor ska ha möjlighet att träffa en man de genuint gillar, och som gillar dom tillbaka. Som är en god man med goda värderingar.
eller vill du att dessa kvinnor ska regleras? eller kanske få en man utdelad till sig. och om de inte vill ha sex, vill du att en man ska anse att de bara borde ta ett kåthetspiller? Så deras stackars man kan få doppa lite.
är det en framtid eller ett scenario som du står bakom? Eller låter det som ett scenario från skräckfilm, eller serie liknande handsmaid tale? -
Vet du vad? Jag har faktiskt en bror. En bror som bryr sig om människor, goda värderingar, är ganska rolig med. Så han klarar dejtandet galant. Utan statlig reglering, utan hjälp från mig eller övriga familjen.Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:17:20 följande:Har du ingen bror eller son? Vill du att de ska bli incels och kommer du kalla dem för äckliga incelslem då också?
han har träffat flickvänner, japp, plural. På både tinder, via gemensamma vänner och hör och häpna gymmet. han sitter inte ensam hemma inne framför en skärm med offerkofta.
skulle han däremot börja påvisa tendenser till att va misogyn, ha kvinnoförakt, eller vara rasist däremot så skulle jag gladeligen diskutera med han och hjälpa han söka stöd i form av psykolog, kurator etc. -
Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:30:34 följande:Hade du skällt på honom om han hade klagat på att det är lönlöst att använda dejtingappar som man? Hade du sagt att det går visst, titta på mig eller något sånt?
Bara för att man säger att det nuvarande relativt nya dejting-systemet är riggat till mäns nackdel och behöver styras upp gör det inte någon till kvinnohatare. Ingen har vad jag vet sagt att det är kvinnors fel att det har blivit så.hur ska man dejta istället då? Återigen. Ge förslag på hur man ska dejta UTAN att reglera någons rättigheter. hur ska dejtandet bli *rättvist*?
och vad är rättvisa? Är det du som enväldig domare som bestämmer? Eller ska vi ha ett helt nytt lagråd bara för dejtande? Vad ska det finnas för *morot och piska* att följa detta nya *rättvisa* dejtande?
om jag skulle vara singel så har jag rätt att dejta vem jag vill (så länge motparten vill dejta mig) och hur ofta/hur lite jag vill. Det är inte orättvist. Det är inte heller rättvist. Det är att använda sin rättighet. Du blandar återigen ihop begreppen rättvisa med rättighet. -
Och! Min skyldighet är att vara laglig, dvs inte dejta någon i beroendeställning eller betala för någon. vi har faktiskt hör och häpna skyldigheter med.Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 16:40:44 följande:
hur ska man dejta istället då? Återigen. Ge förslag på hur man ska dejta UTAN att reglera någons rättigheter. hur ska dejtandet bli *rättvist*?
och vad är rättvisa? Är det du som enväldig domare som bestämmer? Eller ska vi ha ett helt nytt lagråd bara för dejtande? Vad ska det finnas för *morot och piska* att följa detta nya *rättvisa* dejtande?
om jag skulle vara singel så har jag rätt att dejta vem jag vill (så länge motparten vill dejta mig) och hur ofta/hur lite jag vill. Det är inte orättvist. Det är inte heller rättvist. Det är att använda sin rättighet. Du blandar återigen ihop begreppen rättvisa med rättighet.
-
Okej, för att man förväntar sig samma lön för samma jobb så ska alltså hela svenska befolkningen endast knulla onsdagar. samt midsommar och nyår. nåde den som knullar mer, det är ju orättvist?Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:41:26 följande:Om det inte handlade om kön skulle det inte finnas en stor statistiskt säkerställd skillnad i sexlöshet mellan könen som dessutom är relativt ny. Det är självklart att utfallet inte blir likadant för alla individer.
Skillnaden är att när det kommer till frågor som att kvinnor halkar efter män i löner erkänner samhället det som ett problem och försöker implementera åtgärder för att minska lönegapet. Det är full rimligt. Man säger inte att alla kvinnor har ansvar för sig själva bara. Det hade varit ett respektlöst synsätt.
Det är dock för mycket begärt att män också kan behöva stöd av samhället märker jag. Män behandlas annorlunda.
du KAN inte jämföra samma lön för samma jobb med sex. var ligger dessa likheter som gör att du upprepar samma trötta ologiska argument? -
För att det är skillnad?Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:51:01 följande:Varför KAN jag inte det? Hur många som har sex har blivit en könsskillnad. Det var inte det tidigare för 15 år sen, men nu är det en sån skillnad.
Då tycker jag att samhället ska vidta åtgärder för att minska den skillnaden. Inga extrema åtgärder som du pratar om, men små steg i rätt riktning. Precis som du själv tyckte att föräldraledigheten ska delas 50/50 mellan könen. Varför är den åtgärden okej, men inte åtgärder för dejtingappar?
tycker du det är orimligt att man får samma lön för samma jobb? Eller tycker du det är rättvist att din kollega får 3000 mer i lön bara för att han heter Rolf och det gör inte du? Att alla som heter Rolf får bättre lön bara för sitt namn? Även om du kanske jobbar minst lika bra, eller kanske bättre?
om du tycker det är orättvist att vissa män kan ligga jättemycket, och vissa män inget borde du tycka att det är orättvist att vi har idrottsstjärnor med. Hur kan det vara rättvist att Zlatan är så bra, när ingen annan är på samma nivå. eller Gunde Svan, är det inte orättvist att han kan va så bra på skidor? eller Stefan Holm?
tänk alla som är födda med två högerfötter, eller som är rullstolsburna, eller födda med sjukdommar som gör att de kanske saknar ett ben eller två. Eller en arm. Det är ju superorättvist mot dom att vi har sportstjärnor. Som till och med kan tjäna miljoner på det.
vad säger du om det? Vad ska vi göra åt den orättvisan? Eller ska vi kanske lära oss att vara tacksamma för det liv vi fått, och gör det bästa vi kan av våra förutsättningar varje dag?
du blir inte mer attraktiv genom att dölja attraktiva män. -
Den dagen du vill begränsa mig så försvinner mina sympatier. du kan inte ha kakan och äta den, dvs få min sympati men också påverka mina fria livsval.Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:24:29 följande:Ok, så bara för att din bror är en av vinnarna på den nuvarande ordningen så har du inga sympatier alls för de män som har dragit det kortaste strået bara för att de inte är släkt med dig. Bra inställning.
däremot, har jag sympatier för många människor. Men bara för de som inte utmålar sig som offer, vet du hur många människor som varit med om hemskheter, men som ändå krigar på och kämpar på? Som inte ger upp?
tips, kolla netflix serie/dokumentär om arnold eller läs hans självbiografi. Han är kvitto på att inget kommer gratis, och att det är hans egna mentalitet som fått honom att komma dit han är. du borde se upp till hans drivkraft, han har inte fått sitt liv gratis eller med hjälp av statliga regleringar.