Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-05 12:50:32 följande:
    Du sa ju precis att det är inget problem när man lever utan sex. 

har du lika svårt att förstå muntliga diskussioner eller är det bara ord i skrift som är svårt för dig att förstå?

du har ett liv. du har en rättighet att vara en sexuell individ. Du har rätt att ha sex (återigen lagligt sex). Du har också en rättighet till att utbilda dig, du har rätt att välja inom vilket område själv. Ingen som ska tvinga dig till ekonomi, ingenjör eller kock. Du har en rättighet att jobba, men du har rätt att välja yrke själv. Du ska inte bli född som städare, präst eller busschaufför.

för att få det livet som DU vill ha behöver du göra uppoffringar och lägga manken till. det finns ingen som kommer komma förbi en måndag och säga *varsågod nu fick du jobb som vd, med en miljon i lön och kvinnor på rad*

vill du sitta ensam patetisk och bitter, gör det. Vill du istället bli en lycklig människa och hitta en partner, gör jobbet som behöver göras. det är ingen annan som ansvarar för ditt liv, bara du själv. Det är inte synd om dig, att tycka synd om dig är att vanära alla som kämpar och försöker varje dag.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 13:05:57 följande:
    Och eftersom det ska handla om att någon förtjänar sex så är det naturligt om någon vill att kvinnor ska ha det sämre än männen. 
    Det ska ju vara en tävling 
    du läser in vad du vill läsa. Ingen förtjänar sex bokstavligen, det är inte en tjänst eller gentjänst man kan förvänta sig bara för *man varit trevlig i en timma* eller liknande.

och är det en tävling vem som knullar mest? eller är tävlingen vem som har det bäst?

varför ska någon ha det sämre än någon annan? Sex sker på lika villkor och ska vara lika positivt för båda (eller alla) inblandade. eller vill du knulla med någon som inte njuter? Bara DU får nuppa lite. Så skitsamma om kvinnan njuter eller är nöjd?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 13:06:26 följande:
    Jag svarade bara efter vad du skrev. 
    De enda i tråden som har problem är du, (hej), (balansspelaren) och (palle)

har ni ett problem jobba på det, ingen kommer ändra på sig eller samhället för er skull. Ni är inte guds gåva till mänskligheten där vi övriga 10 miljoner i sverige ska stå i givakt för er
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 13:13:31 följande:
    Då borde du protestera mot vad Nihka skrev. 
    Jag förstår precis vad som menas, jag verkar ha utvecklat något som heter läsförståelse. synd att inte alla lärt sig det i skolan
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-11 23:49:01 följande:
    Jag är troligen en av dom mest neutrala i tråden i alla fall. Jag försöker diskutera olika perspektiv och lösningar. Samtidigt som jag tycker att dessa incelmän gör fel. Men att det är ett växande samhällsproblem som behöver diskuteras istället för att man begränsar diskussionen till att ensidigt kasta skit och hat åt båda håll.

På vilket sätt är du neutral? de enda inlägg du besvarar är de som försöker få dessa tragiska fascistiska män att inse att det är de som är problemet,

på vilket sätt är det att vara neutral menar du? Då behöver du nog läsa på vad ordet neutral betyder innan du klassar dig i det *neutrala facket*.

på vilket sätt ska samhället och/eller kvinnor lyckas få vissa män att inse att de har stora problem med sin människosyn och kvinnosyn? ska vi *sympatidejta* dessa män? Hjälper det tror du? pinsamt

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-10 21:50:59 följande:
    Jämställdhet kan du inte klaga på i alla fall om du vill att samhället ska vara jämställt 
    Vad har sex med jämställdhet att göra?

jämställdhet är att ha rätt att ha sex med den man vill, man som kvinna, mörkhyad som ljushyad. så länge sexet är lagligt, med samtycke och allt det självklara.

jämställdhet är inte att *alla ska knulla minimum 3 gånger veckan*. Det är inte jämställdhet. Förklara hur du menar att jämställdhet har med sex att göra? Roa oss
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 17:32:35 följande:
    Om en viss andel av männen inte kommer att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder. Behöver det inte kompenseras på något sätt för att samhället ska bli jämställt?

I ett jämställt samhälle bör män och kvinnor behandlas lika och ha samma möjligheter. Är det då rättvist att kvinnor som lever ensamma har en betydligt större tillgång till sex än ensamma män? Borde inte samhället reglera det på något sätt?

Tycker du att samma förutsättningar ska råda för både män och kvinnor eller tycker du att det är bra att män har sämre förutsättningar när det kommer till relationer och sex?
    hur ska samhället kompensera för att vissa föds attraktiva och vissa inte? Hur ska samhället kompensera för att vissa behöver glasögon, vissa hörapparat, visa med för få ben i kroppen, med kromosomavvikelser etc? eller ska det bara vara de stackars ensamma tafatta männen som samhället ska kompensera?

du sitter bara framför datorn och beklagar dig. då kan du ju ge bort dina ben till en förlamad/rullstolsburen. Förstår du inte hur otacksam du är som har fungerande ben? tänk om alla med olika handikapp hade föreslagit detta. Vad hade du reagerat då? nej just det, inte kul när stackars du drabbas. för det är mer synd om dig än hela vida världen.

du behöver läsa på om jämställdhet, rättigheter, friheter, möjligheter. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:18:00 följande:

Det blir ju fler och fler incels.. ska vi fortsätta på samma sätt då? Och lösa det genom att svara upp med fler och fler psykologer?

Det är ett samhällsproblem och det behöver även diskuteras som ett sådan, även om jag inte för den sakens skull lyfter bort ansvaret på dessa bittra herrar.

om det är ett samhällsproblem och du på riktigt vill ändra på denna *hemska orättvisa värld* där man får ta ansvar för sitt eget liv är det fritt fram för dig att vara en förebild för dessa män. Eller så väljer du att att klappa på axeln och säga *det är inte du, det är samhället*. vad tror du hjälper dessa män mest?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:25:51 följande:
    Jag förstår vad du menar och jag har väl ingen direkt lösning. Jag tänker att man kanske kan få en attitydförändring kring diskussionen, det skulle tex möjliggöra ett mer konstruktivt samtal i detta känsliga ämne.
    Bemöter du rasister/nazister konstruktivt? Eller är det bara män med kvinnoförakt du daltar med?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?