• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

molly50 skrev 2023-07-20 18:48:02 följande:
    Det enda det skule leda till är att folk skulle ge sig ut på stan och leta.
    Och då skulle ändå de mindre attraktiva kanske inte få någon då de inte vågar gå fram till någon på stan.

Det kanske kan bero på att incels har börjat synas mer på senare år.
    När jag var ute i dejtingsvängen så var det inte lika vanligt.
    De syntes och hördes i alla fall inte lika mycket. 
    Det vet du inte. Jag tror att de mindre attraktiva skulle ha större chans på riktigt.

Tror du att de var lika vanliga på din tid men inte syntes eller att de har blivit fler?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-20 20:37:42 följande:
    Röstar du på sd? Många incels verkar göra det i tron att de ska bli tilldelade en fru XD
    Vad vet du om det? Ditt hat mot incels har inga gränser som den elitist du är.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-20 19:07:46 följande:
    Men hur skulle det kontrolleras?
    Vad skulle jag ha för incitament att anmäla antal så det minskar hur många jag får ligga med resgen av året?
    En kvinna som blir ghostad efter sex skulle kunna anmäla den mannen och så görs det en utredning om hur många han har legat med till exempel.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-20 21:30:28 följande:

Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 15:57:56 följande: #820

Vad ska man egentligen räkna till ofrivilligt celibat? Att inte få ha sex alls eller måste det vara inom ens läggning? Och vad räknas till det? Är det precis alla individer inom det kön man dras till eller är det bara de individer man dras till?
    TS verkar mena på att man kan gilla de man först avfärdar om man bara lär känna dem.
    På det sättet så kan man nog i själva verket ha en del möjligheter till sex, gäller bara att vara öppen för dem. Så beroende på hur långt man drar det så kanske ingen av dessa egentligen kan anses leva i ett ofrivilligt celibat?

TS har outat sej själv som uppenbar incel ideolog, en sån där som man gillar mindre och mindre ju mer man lär känna dem, det är också såna som förstör för andra ensamma män eftersom folk bryr sej mindre och mindre.
    Hur känner du mig?

Ingen bryr sig om ensamma man ändå. De är samhällets mest bespottade varelser vilket du bevisar.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-20 19:06:52 följande:
    Och om de är blyga och inte vgar gå fram till någon?
    Hur tänker du att de ska lyckas träffa någon då?

Jag tror inte de var lika vanliga då.
    Åtminstone syntes och hördes de inte lika ofta.
    Eller så är det jag som inte har några incels i min bekantskapskrets,.
    Deras bekanta/ kollegor/ motsvarande kommer vara mer öppna för relationer med dem om de inte kan hitta något bättre online utan att behöva anstränga sig.

Är det då kvaliteten på män som har blivit sämre eller nivån på vilka män som ses som attraktiva som har höjts så att fler hamnar under den?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-21 01:15:18 följande:
    Du vet att män inte ens fälls för våldtäkt va?
    Hur skulle det här kunna bevisas?
    Dumt på alla vis.
    Några fälls i alla fall för sexköp.

Hur skulle det bevisas? Man går igenom mannens nätdejtande och hör sig för med kvinnorna om det är någon som har satt i system att ha massor av sex med olika sexpartners.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 03:32:01 följande:
    Hör du inte hur du själv låter?
    Jag tycker det är ganska bisarrt att du undrar i trådstart varför incels väcker så starka reaktioner och ilska. Är du helt omedveten om varför dina extrema åsikter väcker starka reaktioner? Är du verkligen förbryllad över att du är singel?

Du verkar sakna självinsikt.
    Varför är det extremt att jag tycker att det är fel att ha för mycket sex med olika personer när det anses fel att betala för sex?

Förklara lite mer ingående vad du menar. Hur skulle jag bli mer attraktiv om jag var mer som dig och hatade personer som lever i celibat istället för att se de som har mycket sex som ett problem?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-21 15:27:56 följande:
    Det är stor skillnad på två jämbördiga parter som väljer varandra för sex av attraktion och lust, och ett sexköp där den ena parten i många fall far illa av sexet och ingen njutning är inblandad för denne. I många fall är prostitution inte frivillig och många mår dåligt av det. Köparen har inget sätt att veta om den person den köper av far illa, eller om det är frivilligt. 

Legaliserade sexköp ökar trafficking, vilket är en en väldigt god anledning till att det inte ska vara avkriminaliserat. Vi vill inte öka slaveri utan minska det. 
    Många kvinnor känner sig lurade när de blir ghostade efter att ha haft sex, så de far illa av det också. Även incels som aldrig har sex far illa av det också.

Jag har inte sagt att jag vill legalisera prostitution, utan håller med dig om dess problem. Vill man reglera hur människor har sex av fri vilja (sexköp är faktiskt fri vilja) kan man dock inte avfärda mina argument med att den strider mot den fria viljan.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-21 16:08:12 följande:
    Det är inte alls så säkert. En del skulle kanske hellre välja att leva ensamma än att börja dejta någon de inte attraheras av.

Jag vet ärligt talat inte. De var kanske inte lika högljudda då som idag.
    Hur vet du att de inte attraheras av dem alls? De kanske bara attraheras mer av andra för att det finns så många att välja på.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-21 16:32:54 följande:
    Om man inte attraheras av en person på nätet,vad är det som säger att man skule attraheras av samma person IRL?
    Många kvinnor säger att de inte kan bli attraherade av män innan de har lärt känna dem. Där spelar väl saker som humor och intelligens in.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?