• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

molly50 skrev 2023-07-19 18:21:32 följande:
    Om du upplever att kvinnor är negativt inställda till män så kanske det kan ha en orsak.
    T ex att set startas inceltrådar här i forumet där det klagas över kvinnor och att det är deras fel att männen aldrig lyckas få sex.
    Till slut så tröttnar man och känner kanske att sådant inte ska stå oemotsagt.
    Eller så har de kanske blivi illa behandlade av en man?
    Har du tänkt på det?
    Om du tolkar mina inlägg som att det är kvinnors fel att det finns incels har du inte snappat upp vad jag skriver. Det är ingen grupps fel. Frågan är om det är den enskildas fel eller hela samhällets fel?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-20 17:17:22 följande:
    Jag har åtminstone tre väninnor som lever ensamma, får väldigt få matchningar och heller inte lyckats träffa nån irl. Åtminstone två av dem har en stark önskan om att leva i relation och har bra presentationer, den tredje är inte lika aktiv i sitt sökande. Härliga, roliga, varma kvinnor. Det de själva konstaterat är att utseendet ligger dem i fatet och eftersom män oftast är väldigt utseendefixerade får de få matchningar. 

I jämställdhetens namn bör väl isf algoritmen ändras så att även de kvinnor som får få matchningar också är de som visas för män. 

Ok, det låter mer som att de är ofrivillig singlar än lever i ofrivillig celibat.

Absolut, jag säger inte emot det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-20 17:23:21 följande:
    Du vet ingenting om mig. Varför sysslar du med personangrepp? Har argumenten tagit slut?

Du har en felaktig uppfattning om incel. Krävs ett mått av kvinnoförakt för att vara en sån. Du tillhör inte en stor massa män tack och lov. De flesta män som är singlar sysslar inte med det du gör. Handlar säkert om att du är misogyn från början.
    Du är som Stefan Löfven när han skällde på Jimmie Åkesson i 7+ år och kallade honom för massor av fula ord och invektiv. För att Löfven var en gubbe som inte att kunde ta in att samhället inte såg likadant ut som när han var ung på 70-talet. Han trodde att Åkesson bara var den som förstörde genom att svartmåla och skulle "skärpa sig" så blir allt bra.

Vem var det som fick avgå med svansen mellan benen? Vem var det som vann till slut och fick allmän upprättelse av de andra? Fundera på det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-20 18:30:01 följande:
    Hur?
    Eftersom sexköp är olagligt och prostituerade ifta utsatta så har polisen ofta bevakning, men hur skulle det gå till för svensson?
    Vem ska veta hur många jag knullatmed (hur många får jag dra över på ett år?) och vad händer om det blir för många? 
    Många skulle fuska, men tror att det skulle ändra folks beteenden.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-20 18:31:42 följande:
    Jag är 32. Är jag också för gammal om jag inte känner igen könsrollerna som du beskriver?
    Hur gammal är du?
    Det märks att du inte är så gammal. Jag är några år yngre.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-20 17:25:51 följande:
    Det är den enskildes fel. Hur kan du inte se det? Problemet är inte att incels vill ha sex. Problemet är hur de hanterar det..
    Anser du att det generellt sätt är lätt att hitta någon att ha sex med eftersom du menar att det är den enkildes fel?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-20 18:36:45 följande:
    Kanske inte just dina. Men du verkar ju vilja ändra lagen så att kvinnor inte ska få lika stora valmöjligheter.
    Är inte det lite samma sak som att anse att det är kvinnornas fel?
    Sen finns de incels som är betydligt hårdare mot kvinnor än vad du har visat,som verkligen lägger hela skulden på kvinnor som grupp.
    Och som svar på din fråga så tycker jag det är den enskildes fel.
    Man kan inte lägga ansvaret på hela samhället för att man inte lyckas träffa någon.
    Har man problemn med att träffa någon så måste man jobba med sig själv. 
    Det skulle slå mot de män som har störst framgångar också så det är inte bara riktat mot kvinnor. Det handlar om att utjämna förutsättningar.

Frågan är varför då varför det finns så många incels idag och varför man inte har pratat om såna problem tidigare? Det borde i såna fall betyda att enskilda människor har blivit mindre attraktiva över tid.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-20 17:29:20 följande:
    Det är typiskt incels att vara beredda att sätta på allt. Ingen kvinna vill ha en man som bara ser henne som ett redskap för deras egen njutning. Kvinnor finner det motbjudande.

Har du funderat på att förändra dig själv? Än så länge så förstår jag fullständigt varför du är incel.
    Nej, det är inte typiskt incels utan män i allmänhet när man ser hur få män avfärdar på dejtingappar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-20 18:41:30 följande:
    Vad är det för behov kvinnor har som leder till försämring för oss?
    Rent allmänt att det ses som ett problem om kvinnor halkar efter i till exempel löner, men inte om män halkar efter i skolresultat eller ofrivillig ensamhet. Det görs inget åt mäns problem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 18:46:51 följande:
    Ser flera orsaker till varför det finns fler incels idag

1) Kvinnor överlever utan en man idag och är mindre beroende av män överlag.
    2) Män är mindre trogna vilket gör att de mindre attraktiva männen får större konkurrens. Många fler män idag vandrar runt mellan kvinnorna.
    3) Det finns ett stort mansöverskott i Sverige.
    4) Det är enklare för  singelmän att träffa varandra pga internet och där bygga upp en egen kultur.
    Ja, punkt 2 är den som jag har försökt hitta lösningar på.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?