• Anonym (Sol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 14:21:51 följande:

Vad sägs om att uppdatera de gamla unkna könsnormerna gällande parbildning från 1954 till 2024?

En attitydförändring liknande den gällande föräldraskap, hushållssysslor, arbetsliv etc.

De har uppdaterats mycket sedan dess. Parbildning är inte samma sak idag som då, man har mkt större frihet att både dejta och leva singelliv, skaffa barn utanför äktenskapet osv. 

Men precis som  med föräldraskap och ansvar för hemmet, så är vi inte framme i mål ännu, Det tar tid. Och ännu längre tid när vissa inte vill leva med de nya normerna. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 14:33:16 följande:

Du menar när kvinnor kör samma finter när mannen är kortare än 180 cm.

Eller när kvinnor hånskrattar åt mannens lilla penis, klär på sig och går?

Det är ju intressant att två saker män inte kan göra något åt är viktigt för så många kvinnor.

Fel. Det är mest män dom bryr sig om längden på penis och mannen själv. Finns massor av trådar där kvinnor berättar om det . 

Sant är att de flesta, både män och kvinnor, vill att mannen ska vara längst. 

Att det sedan finns taskiga kvinnor är sorgligt. Men i jämförelse med taskigt män som sysslar med övergrepp mm, så kommer de ändå lindrigt undan. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 15:11:53 följande:

Skulle trådarna på forumet vara "bevis" ? Det förekommer ju inlägg från kvinnor som tycker det är viktigt om det nu skulle vara ett motbevis.

När män vill ha smala kvinnor (vilket går att göra något åt) ylas det om att hon duger som hon är men när kvinnor vill ha män 180 cm+ skylls det på biologi???

Titta dig omkring. Vad kvinnor önskar är inte samma sak som de får. Det finns par i alla möjliga längder. Det finns män med alla möjliga penisstorlekar som har förhållande. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 14:33:16 följande:

Du menar när kvinnor kör samma finter när mannen är kortare än 180 cm.

Eller när kvinnor hånskrattar åt mannens lilla penis, klär på sig och går?

Det är ju intressant att två saker män inte kan göra något åt är viktigt för så många kvinnor.

Var har du fått det ifrån, att kvinnor beter sig så? Länka gärna en seriös undersökning. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 15:55:52 följande:
    Både kvinnor och män för nöja sig med det som deras attraktion räcker till men män har två begränsningar som inte går att påverka. Motsvarande finns inte unikt för kvinnor.
    Och? Ska vi ändra på biologin menar du? Män kan inte heller dö i barnsäng. Orättvist?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 15:59:04 följande:
    Kvinnan kan ju helt avstå från att svepa. OM Mister Right sveper ja är det ju bara att hon gör dito. Annars får hon fortsätta titta på profiler och vänta vilket uppenbarligen många gör.
    Får kvinnan ett meddelande att mannen swipat henne?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 16:05:09 följande:

Nu spelades biologikortet ut... 

Är det vanligt att kvinnor dör i barnsäng i Sverige idag? Är det uteslutande kvinnor som bidragit till att färre kvinnor dör i barnsäng än för 100 år sedan? 

Fast det är ju biologi när vi pratar om längd och penisar. 

Måste det vara vanligt? Vissa saker händer vara kvinnor och visa saker händer bara män. Kvinnor kan inte heller påverka sin längd. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 16:09:53 följande:
    Enligt min logik är många kvinnor väldigt passiva och tycker det är mannens uppgift att uppvakta 2024.

Jag har förstått att det är mer vanligt bland yngre kvinnor att vara aktiva och ta för sig vilket visar att en förändring sker om än långsamt. Ungefär som männens engagemang i hushållssysslor.

Gamla könsnormer tar tid att förändra.
    Fast det var inte det du skrev från början. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 16:27:15 följande:

Tror du själv att det finns en seriös undersökning i ämnet eller är det bara det gamla trötta "forumkrigarknepet" när man vill tysta någon som skriver något man inte gillar?

Det finns flera trådar i ämnet här på forumet och det förkommer inlägg på andra forum samt jag har egen erfarenhet där en kurskamrat berättade att hon hånat och dumpat en kille som hon tyckte hade för liten "kuk".

Dessutom försökte hon göra en poäng av att han var omanlig och patetisk som grinade när han sprang ut genom dörren. Undrar vad hon hade gjort vid samma behandling? Jag kan säga att det blev en knepig stämning runt bordet...

Har fler exempel men jag tror du förstår min poäng.

Trådar på FL som bevis? Dvs det du underkände när jag hänvisade till det . Men det är tydligen ok när du gör det. 

Gäller inte samma regler alla? 
    Jag bad om källor för att jag visste att du inte har några utan skulle hänvisa till trådar och annat du hört. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 16:52:43 följande:

Om du inte har hånskrattat och dumpat en man med liten penis behöver du ju inte ta åt dig, eller hur?

Att någon skriver att män våldtar och misshandlar kan ju flyga förbi obemärkt utan kommentar trots att det rör sig om en väldigt liten andel män.

Det är nog fler som våldtar och förgriper sig på kvinnor än kvinnor som dissar mannen med orden att kuken är för liten. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?