-
Det är helt frivilligt att jobba om du inte vill det heller. Ingen tvingar dig att sätta mat på bordet eller betala räkningarna. Du kan strunta i allt. Helt frivilligt.nihka skrev 2024-01-21 13:31:27 följande:Drabbas? Det är helt frivilligt att använda dem eller låta bli. Ingen, verkligen ingen tvingar dig.
-
Man påverkar i allra högsta grad av apparna även om man inte använder dem på det konkreta sättet att chansen att träffa någon på riktigt är mycket lägre än för 20 år sen.Anonym (Sol) skrev 2024-01-21 15:14:08 följande:
Då är ju frågan varför män hänger där om det är så dåligt? Är det ett självskadebeteende de inte vill söka hjälp för?
Varför tycker du att en vuxen man inte ska ta ansvar för sitt eget mående?
Säger du samma sak om en alkoholist? Att Systembolaget borde spä ut spriten med vatten istället för att alkoholisten ska låta bli att handla sprit?
Varför vill du inte ta bort systembolaget om alla ska ta ansvar för sig själv? Låta folk handla sprit överallt när de vill.
Det är annars ett bra exempel på hur samhället har reglerat en marknad som kan inspirera hur det går att reglera dejtingmarknaden. -
Nej, social kompetens är inte huvudfaktorn till varför vissa män blir incels. Utseende, pengar, yrke och status väger minst lika tungt. Att ha socialt kompetens räcker inte för att ha kompensera att man saknar aspekter av de andra faktorerna.Anonym (Perka) skrev 2024-01-21 13:07:05 följande:De kan inte träffa kvinnor på andra ställen. Då hade de redan gjort det.
Socialt kompetenta män finns överallt och tar för sig som incels inte gör.
Ingen kommer komma hem och knacka på hos incels om apparna tas bort.
Jag ser gärna din bevisning om att incels är socialt kompetenta då den går stick i stäv med vedertagen definition av incels.
Vad baserar du det på mer än ditt tyckande?
Man kan inte bara prata sig till en sexuell relation. Det funkar inte så. Jag tror att det här är en generationsfråga där ni inte förstår hur det ser ut idag. Ni verkar leva i en helt annan verklighet. -
Ja, många har väl gett upp eftersom det inte går och det tankesättet tar de vidare till sitt vanliga liv. Det hade inte hänt utan apparna.Anonym (Perka) skrev 2024-01-21 15:29:15 följande:TS, här verkar det å andra sidan som om appr inte används särskilt mycket. Hur förklarar du det med annat än ditt tyckande?
-
Du skulle kunna anklaga dem för samma saker om det var någon annan som stod bakom artikeln. Eftersom du är socialdemokrat kan socialdemokraterna dock aldrig ha fel. Den artikeln fick dock väldigt mycket kritik för att ha ett farligt budskap av andra feminister.Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-21 15:23:21 följande:
Pratar du om ditt synsätt där du själv tycker att saker var bättre för 100 år sen för att män var osmarta som "gav upp" ekonomisk makt till kvinnor? Ditt synsätt har ingenting att göra med artikeln du refererar till. Ingenting överhuvudtaget. Du har däremot fått för dig att kvinnor ska få deras rätt till frihet indragna politiskt. Hela ditt synsätt och retorik handlar om att utföra en kontroll över gruppen kvinnor.
För att du ska kunna knulla.
Det är väldigt enkelt. Män är inte längre priviligierade, har missgynnats av utveckligen och halkat efter. Allt fler pratar om det och inser att något behöver förändras. -
Varför faller då alkoholmarknaden under statens ansvar? Mer än för att det har varit så i 100 år...Anonym (Sol) skrev 2024-01-21 15:25:37 följande:
Men nu vill inget parti reglera dejtingmarknaden.
Man kan inte ta bort allt som inte fungera optimalt. Men sådant som faller under statens ansvar kan regleras och styras genom bl a lagar.
Dejting är inget sådant område och kommer aldrig att bli.
-
Varför blev du inte upprörd över den artikeln som andra feminister har blivit?Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-21 15:51:07 följande:Du antar en massa saker om mig, att jag ska vara en äldre, socialdemokratisk feminist. haha!!! Bara för att jag inte håller med om dina fascistiska idéer om sexkvoteringar! Antar du alltså att yngre, icke-socialdemokratiska, icke-feminister håller med dig alltså?
Tror du att socialdemokraterna vill införa sexkvoter och dejtingappsreglering med den artikeln? Tror du att kvinnors rättigheter och friheter ska inskränkas för att tillfredsställa mäns knullande iom den artikeln? -
Länkarna stödjer visst mig. Ja, det fanns även folk som inte hittade partners förut men det som har hänt med dejtingapparna är att den andelen har blivit mycket större bland män (ungefär 3 gånger så stor). Det finns mycket forskning som visar det.Fiona M skrev 2024-01-21 17:24:45 följande:
Jag är gammal nog att bara ha dejtat utan appar och förstår inte hur du får det till att de är roten till allt elände. (Dina länkar stödjer dig inte heller, och krönikor är inte fakta.)
Även på min tid (haha!) var det folk som var utanför och inte hittade partners, så har det alltid varit. Det otäcka nu är att sjuka och farliga tankar kan luftas, normaliseras och leda till agerande iom nätet och incelsforum.
Varför är det en farlig tanke att vilja reglera dejtingappar? Det enda som är farligt på riktigt här är de trakasserier som riktas mot incels. -
Nej, jag tänker att sexmissbrukare är som alkoholister. Incels har fortfarande sin värdighet i behåll, trots all mobbning de utsätts för.nihka skrev 2024-01-21 17:28:16 följande:Så du tänker att incels är som barn och alkoholister?
-
Könsobalansen kan lösas genom återvändande av migranter.Gurksoppa skrev 2024-01-21 18:59:01 följande:Är detta forskning menar du? Då är vi nog olika bildade. Så om vi raderar apparna, hur löser du mattematiken med att det råder könsobalans? Ska kvinnor tvingas ha två män? Eller vilka män ska sållas bort? ge gärna en mer relevant studie än insändare tack