• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 19:20:08 följande:
    Jag har fått mycket serverat när jag inte orkat. Är tur att jag föddes i Sverige.
    Ja vi har ett skyddsnät i Sverige. Det inkluderar dock inte sex och relationer eftersom det bygger på frivillighet och inte på något som ska fördelas. Tak över huvudet, en viss ekonomisk nivå, sjukvård är saker som krävs för folks överlevnad. Inte ens det får alla. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-07 01:56:37 följande:

Men att eventuellt kunna rädda någon och vems fel  det är, är väl olika saker. Det händer väl inte sällan att människor räddar eller hjälper andra ifrån något som var någon annans fel. 

Poängen var att det inte alls behövs massa ryck upp dig och jobba på dig själv för att få sex. Har jag skrivit flera gånger. Det behöver inte handla om just mig, andra gör också samma sak som jag gjorde, eller så skulle säkert många kunna men vill inte, vissa behöver mer än så för att kunna ha sex. Många är ju försiktiga också och törs inte möta en främling på tu man hand. Men det är inte alls konstigt att det går.

Fast poängen för dessa incels är ju att passivitet inte alls har fungerat för dem. De behöver göra nåt mer. 

Du tycks snarare vilja förstärka hur lätt det är för kvinnor att få sex, dvs precis det incels brukar klaga på och anledningen till att de vill införa statliga regleringar, fördela kvinnor etc. 

Incels missar dock alltid alltid att t ex män har en massa andra fördelar, och att kvinnor sällan utnyttjar möjligheten till sex eftersom det ger dem ingenting. Det kvinnor ofta söker är istället en bra relation, och det är verkligen inte alls lika lätt att få som sex.

Ingen har nån skyldighet att ligga med nån för att rädda nån från våldtäkt (låter fullkomligt absurt om det nu verkligen är så du skrivit) men om du vill bli frivillig incelräddare så varsågod. Din åsikt är väldigt ovanlig och du skulle nog inte få så många "kollegor". Det är en farlig väg att slå in på att mata incels som du gör i den här tråden, istället för att stå upp för vad man kan tycka är självklara saker: 1. Att det alltid är våldtäktsmannens fel, inte offrets. 2. Om man inte får det man vill ha får man antingen lära sig leva med det eller göra nåt åt det. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-07 10:21:01 följande:
    Och sex skulle ju inte vara rättvist och man skulle ju förtjäna det för att få sex och ett förhållande som man uppskattar säger ni.

Incels missar dock alltid alltid att t ex män har en massa andra fördelar, och att kvinnor sällan utnyttjar möjligheten till sex eftersom det ger dem ingenting. Det kvinnor ofta söker är istället en bra relation, och det är verkligen inte alls lika lätt att få som sex.

Det är därmed inget problem om kvinnor hittar inga män de uppskattar 
    Var ser du kvinnor komma med förslag om statliga regleringar, fördelning av "bra" män osv? Ingenstans. Kvinnor ser det inte som ett problem som nån annan ska fixa, om de nu har svårt att hitta bra relationer. Det är skillnaden mot incels i den här tråden, som vill införa regleringar, fördelning och kåthetsdroger för kvinnor.
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-09 02:58:16 följande:

Vad är det för fel om vissa kvinnor tar någon medel/piller så de får högre sexlust och sedan säljer de friviligt sex (i förutsatt att sexköp blev lagligt)  ? 

Om det är okej med lusthöjande medel för sex utan betalning så borde det vara okej även om någon skulle sälja sex och ta det.

Varför tar inte män som är ofrivilligt utan sex piller som tar bort all lust och gör dem nöjda med att vara ensamma? Problemet löst. Så otroligt enkelt. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-09 01:20:16 följande:
    Det var inte det som var frågan vem som fick skulden, utan det handlade om hur stor tillgången till sex var. Eftersom det inte fanns preventivmedel var den faktiska tillgången till sex betydligt lägre än idag.
    Jag ser inte ens att tillgången till preventivmedel hindrar män att ha sex idag. I så fall skulle det knappt finnas en enda aborttråd här på familjeliv där mannen vill att hon ska göra abort men hon vill inte, ofrivilliga fäder etc etc. Få killar har kondom, de tycker ofta att det är kvinnans ansvar att skydda sig och de är villiga att köra utan. Tom prostituerade får förfrågningar om att köra utan skydd, de vill betala extra för det etc. Män som smyger av kondomer under sex förekommer också.

Nä, män har nog historiskt sett sett det som kvinnans ansvar om hon blev gravid. För dem är det ju enkelt, de kunde ju bara dra. Som idag. Betydligt fler ensamstående mödrar än fäder. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-09 00:00:26 följande:
    En enkel fråga. Hade du kunnat uttrycka dig på ett så här fördomsfullt sätt mot någon som är homosexuell eller transperson?

"Att vara en hbtq-person är något som man väljer själv att vara. Då får man skylla sig själv för de svårigheter det innebär på ett individuellt plan och man förtjänar att bemötas med förakt av omgivningen."

Jag hade aldrig uttryckt mig så. Varför gör du det i stort varje dag om incels (en annan grupp som avviker sexuellt från normen)?
    Jag har aldrig hört hbtq-personer vilja reglera vem man får eller inte får dejta, öka tillgången till ett specifikt kön på ett annat köns bekostnad etc, hata för att de inte får ligga, vilja ge droger. Det är en stor skillnad. Ingen har nåt emot ensamma män, det är när de ensamma männen börjar ställa krav på att andra ska inskränka sina liv för deras skull som det blir protester.

Din premiss är tyvärr fel men du inser inte det. Det är inte så enkelt som tillgång och efterfrågan, eftersom kvinnor väljer bort.

Det är ett matchningsproblem. Incels vill vara attraherade av den de träffar men lyckas inte attrahera någon. Det matchningsproblemet kommer kvarstå,för det brukar finnas goda anledningar till det i många fall. Det framstår som ganska bortskämt att propsa på att man ska hitta nån man attraheras av när man uppenbarligen inte lyckas attrahera nån själv. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-09 12:47:01 följande:
    Problemet kan inte då handla om
    1. Fel att föreslå något till andra människor 
    2. Medicinerna/drogerna är fel att ta, för du själv föreslår att någon ska ta såna

Problemet att vilket kön det handlar om. 
    Jag skulle aldrig på allvar föreslå att män skulle göra detta. Det var ju enbart för att visa absurditeten i förslaget. Men för dig, som tycker att det är en rimlig lösning med droger, är det väl lättare att påverka din egen situation än att försöka få andra att ta droger. Vem skulle frivilligt ta droger för att ligga med nån man inte attraheras av? 

Självklart ska ingen behöva ta droger, men du kan ju själv påverka din situation istället för att försöka få andra att ändra sig. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 00:54:56 följande:
    Förut när det inte fanns aborter hindrande avsaknaden av preventivmedel män och kvinnor från att ha tillfälliga kontakter med samtyckande sex. Idag finns inte de hindren längre.
    Det har aldrig varit ett hinder. Inte heller nu. Varför tror du kvinnor gick till änglamakerskor för att döda sina barn? Varför tror du kvinnor som blev mödrar utanför äktenskap frystes ut ur samhället? Varför har det alltid funnits fler ensamstående mödrar än fäder, än idag? För att män är så duktiga på att skydda sig?

Varför skrivs det tråd på tråd om kvinnor som blivit gravida men mannen vill att hon gör abort, idag? Har de männen skyddat sig? Varför hör man om så många män som inte vill använda kondom, än idag? Som tror att alla kvinnor ska ansvara för preventivmedel? Du lever inte i verkligheten. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 01:13:36 följande:
    Hbtq-personer ställer krav på att de ska få handla med kvinnors kroppar som surrogatmödrar när de skaffar barn. Hittills har det inte tillåtits i Sverige. Är det inte konstigt att aversionen mot hbtq-personer är lika stor som mot incels när de kommer med såna kvinnofientliga krav? Beror det kanske på att samhället har lärt sig att acceptera hbtq-personer men inte incels?

Incel-problemet fanns inte i lika stor utsträckning hos tidigare generationer. Vad tror du att det beror på? Har kvaliteten på män blivit allmänt sämre med åren eller levde kvinnor tillsammans med män som de inte var attraherade av?

Tror du att det finns ett strukturellt problem där 30% av männen inte kommer att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder?
    Precis, en viss andel av männen kommer inte att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder. 

Skillnaden mot tidigare är att kvinnor kan välja att vara ensamma idag, vilket var stigmatiserat eller ekonomiskt omöjligt förut. Idag kan kvinnor välja bort partners de inte vill ha, förr var de tvungna att leva med dem. Så en klar förbättring. 

Kvinnor bör och ska vara selektiva. Som du ser är det kvinnor som ofta tar hand om eventuella barn i slutändan, om mannen väljer att inte vara delaktig. Det kan förstöra livet att välja fel, oavsett barn eller inte. Vissa män kan tom vara ganska farliga om man råkar välja fel. Och attraktion är ju något du själv också vill känna, likaså kvinnor. 

Om kvinnor inte känner attraktion brukar det finnas goda anledningar. Exempelvis finns det en här i tråden som tycker det är rimligt att droga kvinnor, en annan som tycker att kvinnor inte borde få välja partner fritt. Såna går såklart bort som partnermaterial.

Bland såna som jag valt bort på dejtingsidor har det varit män jag inte känner attraktion till rent personlighetsmässigt. Vi har inte alls klickat, varken i personlighet eller sexuella preferenser. Så hemskt det skulle varit om jag varit tvungen att välja bland dessa som jag valt bort av goda anledningar. Då hade jag hellre varit ensam, än att genomlida ett liv med nån som var helt fel för mig.

Så svaret på din fråga: ja, en viss andel av männen kommer inte att vara attraktiva för kvinnor oavsett vad. Män skulle nog tycka likadant om de fick ett snävt urval av kvinnor som inte lyckats attrahera någon och som hade åsikter om vad män är skyldiga dem. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 00:54:56 följande:
    Förut när det inte fanns aborter hindrande avsaknaden av preventivmedel män och kvinnor från att ha tillfälliga kontakter med samtyckande sex. Idag finns inte de hindren längre.
    stockholmskallan.stockholm.se/teman/stockholms-sociala-historia/oakta-barn/

Här TS kan du läsa om hur "avhållsamma" folk var förr i tiden, och vad det ledde till. Tyvärr har du fel i att avsaknaden av preventivmedel hindrade kvinnor och män från att ha sexuella kontakter. Varför tror du att det ens uppstod ett behov av preventivmedel? Jo, för att folk har sex oavsett, frivilligt eller inte. 

Vill du ha exempel från modern tid går du in och läser i abortttrådarna här på fl. Det brukar finnas trådar om män som vill att kvinnan gör abort mot hennes vilja. Tror inte dessa män skyddat sig, de har nog räknat med att kvinnan gör det i de flesta fall. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?