• Anonym (Hm)

Är incel något man förtjänar att vara?

Fiona M skrev 2023-08-31 16:02:33 följande:
    Jag har missat lite här, vad har staten md folks sexliv att göra?
    Det undrar jag med
  • Anonym (Hm)
    Anonym (....) skrev 2023-09-01 21:05:54 följande:
    Pengar kan redan vara involverad lagligt när olika personer har sex, exempelvis kvinnan kan kräva att sin partner måste ha ett bra arbete med hög lön för att hon ska vilja bli ihop med den mannen. 
    Trams
  • Anonym (Hm)
    EnAnonumius skrev 2023-09-06 17:23:31 följande:
    Du fortsätter att bevisa att du är sjuk i skallen.

Fattar du fordrande inte att det inte går att jämföra?

Din jämförelse faller på  två mycket viktiga punkter.

1 Våldtäkt är olagligt.

2 I en våldtäkt så finns ingen s.k "avgör".
    Våldtäkt handlar om sex under TVÅNG och våld.

Det är bara riktigt sjuka individer. som saknar kontakt med verkligheten, som tror att det är en "hållbar och adekvat" jämförelse med våldtäkt, på en kommentar om "att vara "Det är inte en uppoffring att vara utan sex. Det är ditt val"..
    +1
  • Anonym (Hm)
    Anonym (SL) skrev 2023-09-08 16:45:13 följande:
    Välkommen till ett demokratiskt samhälle.

Du kan lägga fram hur många argument och så kallade bevis som helst. Men faktum kvarstår.
    Jag tycker inte som du. Jag tycker dina lösningar är bisarra, oetiska, odemokratiska, strider mot mänskliga rättigheter och att de inte kommer göra någon verkan för de som lider av sexlöshet.
    Inget du säger kommer förändra det.
    Det är inte argumenten som är problemet utan värderingarna som lösningarna åskådliggör.

Bara det faktum att du tänker denna diskussion som något där du är den kunnige som ska lära oss okunniga (och uppenbart olydiga) sanningen får en ju att både rysa och skratta på samma gång...

Och dina så kallade bevis slår ju in öppna dörrar.
    Många parametrar, (därav yrkesval, utseende, värderingar) påverkar vid val av partner.
    Självklart. Hela tanken är väl ändå att hitta någon man passar med.

Lösningen som jag ser det är inte att manipulera ner kvinnor i incelsens källare...lösningen är få incelsen att själva kravla upp ur källaren och förebygga att de hamnar där...
    Bra skrivet.
  • Anonym (Hm)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:06:46 följande:
    Hur blir det ojämställt? Blir det inte mer ojämställt om staten hjälper vissa grupper i grupper? Att de vill inte hjälpa gruppen män, utan gruppen misogyna ensamma män? Vad var dina förslag på lösningar när kvinnor var i majoritet under efterkrigstiden? var det ojämställt att vissa kvinnor hade en man? Och vissa kvinnor var utan till följd av underskott? Eller är det skillnad? Vad är det för skillnad? Att det drabbade kvinnor?

problemet är att många män inte hängt med i den kulturella evolution som skett där kvinnor och män är likvärdiga. att många män lever som de alltid gjort, medan kvinnor jobbat sig uppåt.
    Kloka ord
  • Anonym (Hm)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:20:24 följande:
    Men du har ännu dagens datum inte en enda relevant källa. presentera sakliga argument så kan du få saklig respons.
    +1
  • Anonym (Hm)
    Anonym (SL) skrev 2023-09-08 21:46:29 följande:
    Jag har som jag skrivit ovan aldrig ifrågasatt att dejtingappar är ytliga så varför ska jag bemöta den? 
    Jag ifrågasätter att du menar att du presenterat källor som styrker det du säger.
    Att hitta folk som tycker som du är inte samma sak som att ha rätt eller ha en tillförlitlig källa.

Du har fortfarande inte presenterat någon som anser att sex ska fördelas eller att appar ska manipuleras.
    +1
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Til) skrev 2023-09-08 22:09:29 följande:
    Så du får valfrihet i ett utbud som inte är manipulerat, men kvinnor ska inte ha samma valfrihet? För deras utbud ska vara manipulerat? Du kan välja bort baserat på attraktion men kvinnor ska inte få det, utan bara få vissa att välja mellan? 

Om du sveper nej på 50% har du väl själv ett visst mått av kräsenhet. Så vad väljer du bort? Vad är problemet med att kvinnor väljer bort då?

Skippa appar bara och dejta irl istället. Problemet löst. 
    +1
  • Anonym (Hm)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:41:34 följande:
    Nej, det finns inga avdelningar med terapeuter för incels.

Sen att du säger att felet med incels är att de är misogyna. Det är ungefär som att säga att felet med anorektiker är att de inte kan kontrollera sitt matintag.
    Anorektiker och incel är inte samma sak, går inte att jämföra 
  • Anonym (Hm)
    EnAnonumius skrev 2023-09-26 21:43:31 följande:
    Skitsnack..

Du kan ju inte bara godtyckligt hävda saker igen. Ige denna tråden har skrivit och/eller utgå från att det är å kvinnor per se tycker.

Du kan ju knappast godtyckligt hoppa på random kvinna i denna tråden,  och hävda att "ni kvinnor tycker så" utan att försäkra dig om att den kvinnan du svara verkligen tycker så också.  

Patetiskt beteende från din sida att göra så av dig att göra så att ta för givet på det sättet.
    Word
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?