• Sanlin90

BIM Augusti 2023

Min mens håller på att ta slut och jag tänker att jag börjar med ältest om några dagar, hoppas jag får hänga med er här även att jag inte ens vet om jag kommer hinna få mens den här månaden haha, jag hoppas att jag får äl och tidigt av inositolen!

• Sanlin90
    Alvedon83 skrev 2023-08-06 17:23:54 följande:
    Såklart du får hänga med😊 hoppas Inosotolen fungerar, verkar ju vara ett toppen tillskott!
    Tack Hjärta
    Jag hoppas så mycket på inositolen, cykeln som va nu tror jag jag sabbade själv, jag tror jag fick ägglossning men att det enda pillret med provera jag tog satte igång en mens tyvärr för tempen ökade DRASTISKT två dagar innan jag fick mens och sen bara kraschade!
  • Sanlin90

Hmm, igår 35,32 och idag 37,01 fast oral temp säger 36,13, tror inte det verkar stämma så bra :/

• Sanlin90

Alvedon jo jag har funderat på det dock läste jag mig till nu att jag bara ska använda den tillhörande appen som fortfarande behöver några dagar till för att ge en baslinje då den inte mäter tempratur i den bemärkelsen utsn mer variationerna, får väll se hur det artar sig sen när jag ser vad den säger, just nu ser jag ingen info alls utom i ff för den importerar vilopuls och handledstempen med :)
    Pulsen och orala tempen verkar följa varandra mycket!
  • Sanlin90

Vi försökte i 8-9 mån med dottern jag hade sjuuuka symtom varje månad med humörsvägningar, jätteömma bröst, molvärk, illamående, kissa ofta ja allt men? den månaden kag blev gravid hade jag inte ett enda symtom jag fick ont i brösten i v 8 hade vi inte aktivt försökt hade jag missat det, jag minns inte hur långt innan bim jag va men jag bara tog ett test en kväll och hoppade in i duschen när jag kom ut va det svagt positivt. 

Hur långt innan ägglossning kan man börja känna av äggstocken? Kan man känna att äggblåsorna börjar växa typ? Har ont i högersidan främst lite redan men inga älflytningar och är bara på cd5. 

• Sanlin90

Kawa precis! Jag har pmds så jag va så förvånad över att jag inte var på skithumör och gapa, skrek, va arg och hade ångest men det kom senare Dubbelt upp istället!

• Sanlin90
    Tungan ute
    Kawa81 skrev 2023-08-07 17:30:08 följande:
    Du har så rätt så 🤭😂, det förändras senare definitivt 🤣, både me min första å nu med andra (v19 imorrn) har humöret slagit till ungefär i samma tidsperiod..
    Kan bli så fruktansvärt arg explosivt att t.om sonen min (15 år) reagerat å bara "mamma ditt humör har förändrats mot hur du brukar vara så nu märks det att du är gravid" 🙈

Haha! Ja jag blir ju arg av min pmds så jag inte kan kontrollera mig men jag vet fortfarande vad jag gör om än att impulsförmpgan inte existerar men när jag va gravid svartna det verkligen för ögonen jag komplett tappa det, frågade sambon en dag när jag va gravid varför handtaget på stekpannan va lös hans svar va att jag va nära att ladda den i huvudet på honom men smällde den i bänken så hårt stt handtaget blev löst istället, då skämdes jag, hade och har inte ett minne av att det inträffade. 

En gång blev jag så arg på honom med att jag lufte ut honom utanför dörren, stängde och låste 

• Sanlin90

Kawa isch vad obehaglig man kan bli!!
    kag har ju inte haft ägglossning direkt sen hon kom 2020 utan får bara bortfallsblödningar men första mensen efter fick jag raseriutbrott för vi skulle äta fisk med min familj och jag skulle laga den men så ville dom ha något annat än det jag bestämt i fiskväg så jag va så arg att jag grät och fick panikångest sen dagen efter fick jag mens, va otroligt känslig då Men svårt att svara på om den blivit värre.

Syskonförsök det är nästan som man känner blåsorna växa eller nått!

• Sanlin90

Grattis till ers plus!

jag är på cd 6 har fortsatt småvärk i äggstockar, tog ältest som va supersvagt men hade inte räknat med annat, har dock börjat få yttepyttelite flytningar så tänker vi kanske ska börja köra varannan dag redan!

• Sanlin90

Jag är så kluven jag vill ha barn så snart som möjligt även sambon! Men i september ska jag på utredningsdag för gastric bypass  och kommer bli beviljad det vet jag redan men sen kan det dröja upp till 1 år innan op och sen är det ytterligare 1 år innan man får bli gravid!
    vi ska försöka den här månaden iaf sen får jag se men om op dröjer ett pr och sen vänta då är jag 35+ det känns jobbigt och dottern skulle vara 6 år när hon får syskon typ det känns sådär?

Svar på tråden BIM Augusti 2023