Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Augusti 2023

Ja samma här!! Ja håller tummarna stenhårt för oss❤️❤️

Bodbod skrev 2023-08-02 08:19:31 följande:

@Syskonförsök 

Jaa men då är det nog den :D Fick mycket mer fertilt sekret + tydligare ägglossningssmärta också. Har du märkt något sånt??

Mirakelprodukt! Nu fattas det bara att man blir gravid också haha.

Tusen tack för tipset <3

• Syskonförsök

Skulle säga torsdag pos test och troligt äl fredag 

Horisonten skrev 2023-08-02 12:55:19 följande:

Okej så skall jag räkna från första positiva testet då?? Detta var första som jag räknar positivt sen fick jag ännu starkare samma tid med fredagen men svart fredag vid 17. För kan äl varit fredag istället för lördagen då?? Så att jag ev är på Äl+ 5 idag? istället för äl+4. För fått lite molande värk nu idag långt ner i magen men väldigt väldigt lätt. Men känns för tidigt. Folk säger att de är för tidigt men känner ju de jag känner. 

//

Detta testet är taget onsdagen den 26:7 kl 13.20

Detta test är taget torsdagen 27/7 kl13.40

Det sista testet är taget fredagen den 28/7 kl. 13.00

så när skulle ni räknar äl?? Första testet?? Lite förvirrad eftersom jag fått molande värk nu. Snälla hjälp 

• Syskonförsök

Ja så skulle jag också tänkt 

Bodbod skrev 2023-08-02 13:52:50 följande:

@Horisonten

Hm jag skulle räkna med att ägglossning skedde på lördagen om jag var du, eftersom fredagstestet är starkast. 

mina test ser ut såhär, och då räknar jag med att det var äl på sö/må eftersom det var första dagen med starka streck? Skulle ni också tänkt så? Idag, onsdag, är strecket nästan helt borta. 

Söndag:

Måndag:

Tisdag:

• Syskonförsök

Det hade jag också första månaden med inotisol!!! Så skumt!

Bodbod skrev 2023-08-03 16:03:17 följande:

Hej! Brukar aldrig ha ömma bröst eller så efter äl, men nu gör det döont! Eftersom jag bara är på äl +3 är det ju omöjligt gravtecken, men undrar om det kan bero på att jag börjat med inositol. Om det liksom förstärker alla kroppsliga känningar? 

• Syskonförsök

hyperemesis folket - de finns ny medicin på marknaden som kommit detta året som funkar för de flesta. Vet två vänner som haft det där de hjälpt. Nytt för just gravidillamående. Vet ej namnet men de där kan era barnmorskor sen. Jag själv gick på lergigan som inte ens hjälpte men denna nya var samma som för min vän och de nya hjälpte men ej lergigan. 

• Syskonförsök

Vet ej om de är den men har åtminstone en vän som legat i h tre graviditeter och denna gång låg hon även fram till hon fick denna medicin :) jag håller tummarna för att den är min räddning nästa graviditet med ;) men jag är väldigt positiv av mig!

Natalina1451 skrev 2023-08-03 19:14:50 följande:

Jag har också haft h alla graviditeter och överlevt tack vare ondasetron och regelbundet dropp. 

Den nya medicinen som ska hjälpa och som man marknadsför som gravidillamåendemedicin heter Xonvea om det är den du menar och det är också en antihistamin som lergigan, och har väl haft god effekt vid gravidillamående kanske inte lik mycket vid faktiskt hyperemesis, men om man är liite lindrigare drabbad finns det säkert hopp att finna där. Det är alltså inte att kombinera med lergigan som är en liknande substans utan det är istället för. 

Horisonten du skrev om symptom innan osv och jag hr börjat spy så tidigt sol 6 dagar före beräknad mens i tidigare graviditeter, före plus på stickan så det har alltid varit mitt första symptom. plötslig spya på jobbet liksom 🤪 lika kul varje gång när man inser att plusset ligger runt hörnet (för man glömmer ju hur jävla pissigt det blir sen när man ligger där på kvinnokliniken sönderstucken och 10 kg tunnare 😵?💫)

• Syskonförsök

Hur många dagar efter ägglossning är du? :)

Horisonten skrev 2023-08-03 19:33:53 följande:
    Tack för du sa om medicinen får la se hur det blir. Åh jag förstår. Då kanske de inte är konstigt att jag redan nu mår dåligt så?? Har illamående ifrån idag,lätt molande värk i magen och väldigt ont långt ner i ryggen men kan vara sambons säng också. Men upplever mer ont i dag än tidigare 1,5 veckan. Sen ömma bröst och trött. Sov 2 timmar förut och ändå så trött. Vill inte testa för tidigt och bli ledsen och besviken men som de kliar i fingrarna. Lovat egentligen hålla mig till tisdag ju. Hur mår du nu känner av något??
  • Syskonförsök

Äl fredag. 

Horisonten skrev 2023-08-03 20:21:28 följande:

Har man äl sekret när äl är?? För hade det 27 och 28 men inte 29 när appen säger att de var äl. Kan de vara då att äl var fredagen istället?? Eftersom jag fick positivt test torsdags men starkt även fredag vid lunch. Men bara 4 timmar senare betydligt svagare. Hur hade ni räknat? Känns mer troligt så jag inte kände något sekret eller värk på lördagen men hade värk från onsdag och borta lördag morgon. 

• Syskonförsök

Hoppar in nu med bim imorgon? Spännande, har du testat något?👋🏼

EJT skrev 2023-08-03 20:45:26 följande:

31/7-6/8 Sally101 - 1:a barnet, 2:a försöket

1/8 Janbo - 1:a barnet, 3:e försöket
    1/8 Lavendel94 - 1:a barnet, 3:e försöket
    2/8 BeeHappy - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 AloeVvera - 2:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Riode - 1:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Nidje - 2:a barnet, 3:e försöket
    4/8 EJT 2:a barnet, 4:e försöker 
    5/8 SF123 - 2:a barnet, 1:a försöket
    5/8 Virrevarr - 2:a barnet, 8e försöket
    7/8 Anelaaa89 - 2:a barnet, 5:e försöket
    7/8 Summer13 - 3:e barnet 
    8/8 1986 - 3:e barnet, 1:a försöket
    9/8 Potatisbulle - 1:a barnet, 8:e försöket
    9/8 Notalonee - 2:a barnet, 3:e försöket
    12/8 Lulu1987 - 1:a barnet, 8:e försöket
    12/8 Macbookpro - 1:a barnet, 3:e försöket 
    12/8-13/8 natalina1451 - 4:e barnet, 1:a försöket
    12/8-18/8 amiilee - 1:a barnet, 3:e försöket
    13/8 Horisonten - 4:e barnet, 1:a försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    13/7 Sanlin90 - 2a barnet, försökt sedan 2021
    17/8 Alvedon83 - 7:e försöket efter MF
    17/8 Lina98 - 1:a barnet, 16:e försöket
    19/8 Fruffe - 2:a barnet, 4:e försöket
    20/8 Bodbod - 1:a barnet, 5:e försöket
    20/8 Syskonförsök, 2:a barnet, försök 4 efter MF
    20/8 ggi123 - 1:a barnet, 12:e försöket
    21/8 Jaydess lover - 2:a barnet, 2:a försöket
    22/8 Ranin - 1:a barnet, 3:e försöket
    22/8 Barbrastreisand - 2a barnet, 12+ försöket
    23/8 Anna4732 - 2:a barnet, 2:a försöket
    25/8 Condii - 1:a barnet, 2:a försöket
    25/8 Pälsboll, 1:a barnet, 3:e försöket
    25/8 AliciaNN - 1:a barnet, 5:e försöket
    25/8 Pannkakssmet, 1:a barnet, 3:e försöket
    30/8 Jennjenn91 - 2:a barnet, 3:e försöket

Hoppar in i tråden ☺️
  • Syskonförsök

Aha fattar! Du har inte provat progesteronkräm? Jag har inte provat men flera kunniga som har provat här inne!

EJT skrev 2023-08-04 06:02:45 följande:
    Hehe, ja, jag upptäckte inte tråden förrän nu 😄 Det är lite svårt med BIM för mig, jag har bara 8 dagars lutealfas så jag har inte testat än för det är ju ännu för tidigt. Det är ju också väldigt osannolikt att det skulle ta sig med så kort lutealfas. Så jag inväntar mensen idag.

Men jag har en liten förhoppning om att lutealfasen fördröjs denna cykel. Det är nämligen första cykeln jag har ätit munkpeppar som tillskott och det påverkade att min (annars väldigt långa) follikelfas blev ca 14 dagar kortare och med tydligare ägglossning. Så jag håller tummarna att kanske lutealfasen kan förlängas nu ☺️ Så det positiva är att jag blir glad bara inte mensen kommer idag, oavsett om det betyder att jag är gravid eller ej!  Dock har jag under gårdagen haft typ alla mina vanliga menssymtom så jag tror nog jag kommer bli besviken...
Svar på tråden BIM Augusti 2023