Hon vill inte ha barn
Jag och min flickvän har varit tillsammans i snart sex år och sedan vi träffades har vi båda två velat fram och tillbaka kring barn. Jag är 38 år och hon är 36 år.
Inledningsvis var vi i princip överens om att vi inte ville ha barn i det ögonblicket och att vi var osäkra på hur många barn man skulle vilja ha i framtiden. Allteftersom att vårt egna liv utvecklades så kom vi mer och mer till insikten att vi kommer nog inte vilja ha mer än ett barn men att det i det ögonblicket fortfarande inte var rätt "timing" för barn. Vi ville helt enkelt fortsätta fokusera på oss själva, t.ex. karriär, resa och ekonomiskt.
Sedan köpte vi hus på landet och för min del var det rätt uppenbart då att nästa steg var att skaffa ett barn. På dagarna gör vi inte så mycket annat än att umgås med oss själva i hus, försöker locka över vänner (som har barn), är i trädgården och arbetar så klart.
För en vecka sedan, i samband med ett gräl, så sa hon att hon känt sista tiden att hon lutar mer åt att inte skaffa barn. Hon "känner ingen längtan" att ha barn. Min egen uppfattning är att en sådan känsla är omöjlig att ha om man inte intalar sig själv. Däremot är jag övertygad om att man ångrar att inte skaffa barn (om man kan) än att man skaffade ett (1) barn.
Vad gör man?