• Clueless4

Dejting

Hur ser kvinnor (Alla- singel, skilda, ensamstående, vill ha barn singlar.) på att dejta en man som fått sitt barn omplacerat?

Tänker bara om de är ens värt att fortsätta med dejting eller dra sig ur dejtingmarknaden totalt.
  • Svar på tråden Dejting
  • Lilithsnyatjej

Du kanske blir av med dina barn, som är i förskoleålder, för alltid. Och du startar en tråd om dejting? Hur kan du ens tänka på dejting nät du riskerar att förlora det viktigaste du har i livet? Det enda du kan tänka på borde väl vara hur du ska kunna behålla dina barn? Hur det blir med eventuell dejting i framtiden är väl ditt minsta problem? Du verkar vara en hemsk människa och en sån hade jag inte dejtat. 

Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Clueless4
    Lilithsnyatjej skrev 2023-07-02 22:29:59 följande:

Du kanske blir av med dina barn, som är i förskoleålder, för alltid. Och du startar en tråd om dejting? Hur kan du ens tänka på dejting nät du riskerar att förlora det viktigaste du har i livet? Det enda du kan tänka på borde väl vara hur du ska kunna behålla dina barn? Hur det blir med eventuell dejting i framtiden är väl ditt minsta problem? Du verkar vara en hemsk människa och en sån hade jag inte dejtat. 

Jag multitaskar... men de är väl nog inte woke nog idag..
  • callmepreggoornot
    Clueless4 skrev 2023-07-02 22:47:05 följande:
    Din attityd är nog problemet i dejtandet.
  • Clueless4
    callmepreggoornot skrev 2023-07-02 23:04:54 följande:
    Din attityd är nog problemet i dejtandet.
    Tycker att de är något annat som är de stora problemet, eftersom jag inte ens lyckats komma längre än till 2 meddelanden i online dejting, har inte kommit ut då jag haft mitt barn heltid sen 2020 då delad vårdnad inte fungerade..
    Min sista dejt var 2014 och de var min nu exfru.
  • felicityporter

Jag tror verkligen inte att det är ?kört?. Har en väninna som är i en bit över 30 vars barn blivit placerade och som dessutom har fd missbruksproblematik och hon har träffat en ny kille utan barn men som vill ha i framtiden (han är mkt yngre än henne) så jag tror verkligen inte det behöver vara en deal breaker.

• Clueless4
    felicityporter skrev 2023-07-02 23:12:02 följande:

Jag tror verkligen inte att det är ?kört?. Har en väninna som är i en bit över 30 vars barn blivit placerade och som dessutom har fd missbruksproblematik och hon har träffat en ny kille utan barn men som vill ha i framtiden (han är mkt yngre än henne) så jag tror verkligen inte det behöver vara en deal breaker.

Låter ju bra för henne.. kul.

Men den stora frågan är hur de är omvänt, nu har jag ju inte missbrukshistoria.
    jag bor dock i en mindre stad i Norrbotten, har större delen av släkten här, jobbar här. men denna stad flyr kvinnor till typ Stockholm hellre än bor kvar..

• Billie38
    Clueless4 skrev 2023-07-02 21:09:11 följande:
    Påstår att jag försummar och vanvårdar.
    min Exfru är spårlöst borta, hon var involverad i början av vårdnadstvisten men slutade svara på sms, samtal och mail runt halva tiden. så jag fick tillslut full vårdnad.
    Har suttit och funderat på dra mig ur marknaden, då den redan är tuff nog.

de omhändertar inte barn på sådana grunder. Det måste finnas mer information i beslutet som pekar på varför du anses olämplig, som tex en psykologisk utvärdering, domar, missbruk, uttalande från ditt ex, saker barnet berättat om eller uttalande från din familj osv. gå tillbaka och läs igenom beslutet eller be de som är inblandade att förklara för dig om du inte förstår var oron är.

Att en mamma överger sitt barn och lämnar dig själv i detta är också en stor varningsflagg på att något är fel.

• Clueless4
    Billie38 skrev 2023-07-02 23:33:10 följande:

de omhändertar inte barn på sådana grunder. Det måste finnas mer information i beslutet som pekar på varför du anses olämplig, som tex en psykologisk utvärdering, domar, missbruk, uttalande från ditt ex, saker barnet berättat om eller uttalande från din familj osv. gå tillbaka och läs igenom beslutet eller be de som är inblandade att förklara för dig om du inte förstår var oron är.

Att en mamma överger sitt barn och lämnar dig själv i detta är också en stor varningsflagg på att något är fel.

Jag kan tyvärr inte läsa domen, den skickades via brev och med Postnords nya leveranssätt skulle jag gissa på att senast onsdag 5/7 eller tidigast Måndag 3/7, ploppar den ner i brevlådan.
  • Lilithsnyatjej
    Clueless4 skrev 2023-07-02 22:47:05 följande:
    Om jag skulle förlora mitt barn skulle dejting vara mitt minsta problem. Jag skulle gärna vara singel resten av livet bara jag fick behålla mitt barn. 

Hur länge sen är det ni skilde er? 
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • felicityporter
    Clueless4 skrev 2023-07-02 23:23:09 följande:
    Låter ju bra för henne.. kul.

Men den stora frågan är hur de är omvänt, nu har jag ju inte missbrukshistoria.
    jag bor dock i en mindre stad i Norrbotten, har större delen av släkten här, jobbar här. men denna stad flyr kvinnor till typ Stockholm hellre än bor kvar..

Läste nu att du fortfarande har kvar ditt barn hos dig, så skönt! Fokusera inte så mycket på dejtande just nu då är mitt råd och fokusera på att fightas för ditt barn istället. Det innebär dock inte att jag tycker du ska lägga ner den biten av ditt liv för evigt och jag tror verkligen att du kommer hitta en ny tjej hur det nu än kommer gå och jag önskar dig all lycka.

Att du bor i en liten stad i Norrbotten gör det självklart lite svårare men nuförtiden med tanke på internet så är dejtingmarknaden betydligt större än den stad du bor i. Jag t ex är från en mindre stad på västkusten men träffade min kille tack vare ett random hej på Messenger. Jag brukar ALDRIG svara på random hej, han hade dessutom ingen profilbild eller något sånt men av nån anledning svarade jag ändå och han bor i en mycket större stad i Skåne och vi träffades två gånger innan jag ?råkade? flytta ihop med honom. Så? Med andra ord  behöver du verkligen inte bekymra dig så mycket med var du bor, sånt löser sig lätt numera.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Dejting