• Clueless4

Dejting

Hur ser kvinnor (Alla- singel, skilda, ensamstående, vill ha barn singlar.) på att dejta en man som fått sitt barn omplacerat?

Tänker bara om de är ens värt att fortsätta med dejting eller dra sig ur dejtingmarknaden totalt.
  • Svar på tråden Dejting
  • Billie38

nej en sådan sak hade fått mig att dra mig ur, det tyder på stora brister om det går så pass långt att ens barn blir omplacerat. 

vad är anledningen till att myndigheterna anser att barnet varken kan vara hos dig eller den andra föräldern?

• Magical
    Clueless4 skrev 2023-07-02 20:44:45 följande:
    Jag anses försumma och vanvårda mitt barn. 
    (Vilket jag tycker är ren "Horse shit")
    Tänker inte gå in i detalj alltihop, då får jag sitta här ett tag.
    ja men då, utan att jag vet något alls - om du själv inte förstår varför så skulle jag nig dra öronen åt mig för att dejta. 
    (är det du som skrivit en annan tråd förresten, i så fall kan jag lägga ihop ett och annat) 

Och det där med att lägga benen på ryggen missförstod du tydligen totalt. Läs det inlägget igen och se om du förstår bättre vad som menades. 
  • Clueless4
    Billie38 skrev 2023-07-02 21:05:27 följande:

nej en sådan sak hade fått mig att dra mig ur, det tyder på stora brister om det går så pass långt att ens barn blir omplacerat. 

vad är anledningen till att myndigheterna anser att barnet varken kan vara hos dig eller den andra föräldern?

Påstår att jag försummar och vanvårdar.
    min Exfru är spårlöst borta, hon var involverad i början av vårdnadstvisten men slutade svara på sms, samtal och mail runt halva tiden. så jag fick tillslut full vårdnad.
    Har suttit och funderat på dra mig ur marknaden, då den redan är tuff nog.
  • Clueless4
    Magical skrev 2023-07-02 21:07:46 följande:
    ja men då, utan att jag vet något alls - om du själv inte förstår varför så skulle jag nig dra öronen åt mig för att dejta. 
    (är det du som skrivit en annan tråd förresten, i så fall kan jag lägga ihop ett och annat) 

Och det där med att lägga benen på ryggen missförstod du tydligen totalt. Läs det inlägget igen och se om du förstår bättre vad som menades. 
    Vad betyder lägga benen på ryggen inom bildligt ?
    fly, springa sin väg från förföljare eller en riskabel situation
    Möjliga synonymer till lägga benen på ryggen
    smita
    undslippa
    rymma
  • Lodjursungen
    Clueless4 skrev 2023-07-02 21:00:14 följande:
    Jag tänker inte rymma, svarade bara, men vet inte riktigt om de var ett seriöst förslag eller inte..
    Hon menade Att HON skulle lägga benen på ryggen ifrån en sån dejt
  • Clueless4
    Lodjursungen skrev 2023-07-02 21:13:33 följande:
    Hon menade Att HON skulle lägga benen på ryggen ifrån en sån dejt
    Så dra sig ur totalt från marknaden är alltså de enda raka..

undrar om de går få någon läkare att " Bryta nacken, krossa äggen och bränna boet"  ???
  • callmepreggoornot
    Clueless4 skrev 2023-07-02 21:09:11 följande:
    Påstår att jag försummar och vanvårdar.
    min Exfru är spårlöst borta, hon var involverad i början av vårdnadstvisten men slutade svara på sms, samtal och mail runt halva tiden. så jag fick tillslut full vårdnad.
    Har suttit och funderat på dra mig ur marknaden, då den redan är tuff nog.
    Det är svårt att förstå något av vad som skett, varför ditt barn inte kan få komma hem etc så omöjligt att veta säkert men placerade barn som inte får komma hem är en varningsflagg, går ej att förneka.
  • Clueless4
    callmepreggoornot skrev 2023-07-02 21:24:51 följande:
    Det är svårt att förstå något av vad som skett, varför ditt barn inte kan få komma hem etc så omöjligt att veta säkert men placerade barn som inte får komma hem är en varningsflagg, går ej att förneka.
    Det Socialen menar med försummelser är att jag är torftig (de är jag totalt socialt mot alla).
    jag kramar inte när jag lämnar på förskola, ja lycka till när ens barn springer rakt in till kompisar och man själv inte kan böja på ett knä pga dåligt med menisken.
    att mitt barn ligger efter i språk jämfört med andra barn, och att vikten är lite över gränsen till övervikt.
    Barnet är inte omplacerat ännu då Socialen menar att de inte är akut, men att dra de inför Förvaltningsrätten så snabbt som möjligt var tydligen väldigt viktigt.
    Det har införts förslag som Socialen totalt nekat och inför Förvaltningsrätten väljer att sitta och små giggla direkt efter man sagt till ämbetet att de är svårt hitta familjehem i dagens läge, när ämbetet frågar om förslag på familjehem fanns klart.
  • Clueless4
    callmepreggoornot skrev 2023-07-02 21:41:43 följande:

Barnet är då inte flyttad till annan person och du funderar redan på dejting...

Började redan med dejting när skilsmässan var klar 2020. ( med uselt resultat måste tilläggas.)
Svar på tråden Dejting