• Anonym (Hjälp)

Mitt äktenskap/förhållande kommer att ta slut om det inte blir ändring behöver alla tips och råd. Jag har hög sexlust men inte hon längre.

Vi har varit ihopa i snart 20 år. Vi är 30+ har 3 barn jag förstår att allt de är tidskrävande och man försöker pussla ihop vardagen med familj barn skola jobb osv. Jag har levt ett annat liv tidigare av svek dumheter osv och förstår också att de har betydelse i förhållande när man skadat en person så hon har valt att stanna i detta då måste det betyda att hon forfara de älskar mig eller tycker synd kanske för jag är barnens pappa. 

SEX/KÄRLEK
    Vårat sexliv har alltid funkat ok fram tills för 2 år sen ungefär då jag ville utforska mer med just henne och har högre sexlust än henne. När jag frågar vad gillar du säger hon kyss o smek helt ok för mig tycker också om det. När jag frågar henne har du någon fantasi säger hon nej. Jag tycker det är konstigt för dom flesta har en fantasi. Jag köpte sexleksak SATISFYER till henne hon blev helt emot men sen efter ett tag när hon testade tyckte hon det är ok men när jag föreslår att vi ska andvända säger hon alltid nä nt nu så de blir ju inte så ofta och det är ok får leva med det. När jag försöker pussa henne säger hon de sticks när jag försökerta på henne säger hon ahh typ som vad tråkigt eller vill inte.jag är den som behöver kärlek och intima biten men de känns som hon inte behöver den alls.

När vi umgås snackar hon bara om jobb,barnen,skola och kanske vad ska vi äta. Hon brukar inte säga jag älskar dig de är alltid jag som säger de. Har stort behov av bekräftelse då jag känner mig ODUGLIG vet inte vad jag ska göra.

Snackar jag om sex med henne så snackar hon inte så mycket om det hon säger det är ok hon kommer när vi har sex o det är bra. Jag njuter av att få henne tillfredställd men hon fattar inte riktigt att jag gillar det. Hon tar inte åt sig komplimanger när jag säger så snygg du är då är hon helt så pff typ som att jag inte menar det. Men jag menar det från hjärtat. 

Vill även tilläga att hon tar aldrig typ intiativ. Hon säger att jag alltid är på henne men är inte jag på så hade det aldrig blivit något iheller. Jag har även försökt att inte vara på och gå in på toletten och onanera för och inte vara på. Jag har även sagt till henne att jag onanerar för vill inte vara på vill resoektera dig då säger hon ska jag vara tacksam för de typ. När vi har sex så känns de oftast som påtvingat för att jag har lust och hon inte. Jag fråga henne även vad tänder du på då säger hon nä inget speciellt kyss smek osv jaha tänder du på när du tittar på den o den står upp nä de är bara en pennis typ "äckligt" men jag kan gå igång bara jag tittar på henne naken tex.

Jag vet inte vad jag ska göra längre har försökt att prata med henne och sagt jag vill inte heller behöva gå söka detta hos någon annan för det är dig jag älskar och dig jag vill ha detta med. Då säger hon ja men de handlar bara om sex för dig.

Sorry om jag skrivit osammanhängande men vet inte var kag ska börja och vart jag ska sluta.

Alla tips och råd är välkommna och ge mig gärna feedback

• Svar på tråden Mitt äktenskap/förhållande kommer att ta slut om det inte blir ändring behöver alla tips och råd. Jag har hög sexlust men inte hon längre.
  • Npf Pappan

Sluta snacka så mycket om ditt behov till henne. HON VET!
    Ha avhållsamhet mot henne, runka om du måste, men gör det diskret, och utan titta på porr. Sedan gör mer därhemma, ta ett xtrapass i tvättstugan. Plocka några blommor på vägen hem till henne och ställ på bordet. om hon frågar, så är det till henne.
    Fixa en lyxigare middag, med schysst stämning i veckan. utan tanke på sex. Fixa fredagsmiddagen o ta hand om barnen full ut, och säg.. jag sköter detta så du kan få vila lite efter en hård vecka. Låt henne sova ut på morgonen o ta allt med barnen på morgonen. Inom några veckor så kommer hon vilja ha mer sex.
    Var då inte som en tacksam hund o säg.. äntligen, o va bra det var m.m. Utan var bara lugn, det var ok. Sedan kanske hon vill anstränga sig mer för dig, som du för henne.
    Prova, vad har du att förlora.

• Anonym (reflektion)

En kvinna som ska försörja tre barn ensam på låg lön är i det närmaste körd, den som har lite hjärna inser det.

Så om du har svikit henne innan är hon kanske kvar mest pga ekonomiska/praktiska skäl nu och inte för att hon känner så mycket för dig längre.

Alternativt räcker det med allt jobb som blir med tre barn för att just nu döda hennes lust, det är inte så ovanligt det heller.

Hint: Om en kvinna inte svarar på "jag älskar dig" då är det nog inte mycket mer att tillägga.

Jag förutser att din kvinna kommer att splitta så fort barnen är tillräckligt stora att hon kan jobba medan hon tar hand om dem/de klarar vv, eller att hon kärar ner sig i någon annan som blir en räddningsplanka.

Hade jag varit du hade jag försökt diskutera om vad hon egentligen vill i relationen, och erbjudit en vänskaplig och ekonomiskt rättvis separation innan ni blir bittra på allvar och barnen blir lidande.

De flesta män verkar tro att underhållet täcker kostnaden för barn men de som faktiskt har barnen vet att så är det inte alls.

• Anonym (Hjälp)

NPF PAPPAN tack de vet jag redan.

• Anonym (Mäns rätt i samhället..)
    Anonym (reflektion) skrev 2023-07-02 14:54:47 följande:

En kvinna som ska försörja tre barn ensam på låg lön är i det närmaste körd, den som har lite hjärna inser det.

Så om du har svikit henne innan är hon kanske kvar mest pga ekonomiska/praktiska skäl nu och inte för att hon känner så mycket för dig längre.

Alternativt räcker det med allt jobb som blir med tre barn för att just nu döda hennes lust, det är inte så ovanligt det heller.

Hint: Om en kvinna inte svarar på "jag älskar dig" då är det nog inte mycket mer att tillägga.

Jag förutser att din kvinna kommer att splitta så fort barnen är tillräckligt stora att hon kan jobba medan hon tar hand om dem/de klarar vv, eller att hon kärar ner sig i någon annan som blir en räddningsplanka.

Hade jag varit du hade jag försökt diskutera om vad hon egentligen vill i relationen, och erbjudit en vänskaplig och ekonomiskt rättvis separation innan ni blir bittra på allvar och barnen blir lidande.

De flesta män verkar tro att underhållet täcker kostnaden för barn men de som faktiskt har barnen vet att så är det inte alls.

Bra inlägg i det mesta...
    Om man har delad vårdnad och ömsesidig respekt för varandra och hjälper varandra med sina behov med o mot barnen, så lär detta inte vara ett problem.
    De flesta kvinnor verkar tro att bara man sköter barnen så gör man allt rätt. För de som faktiskt sköter relationen med barnens pappa och när pappans relation med och till barnen kommer märka tydlig en annan förståelse och ekonomiskt stöd.
  • Anonym (Öken)

Men jösses människa! Läs igenom ditt inlägg. 

JAG tycker det är konstigt för de flesta har en fantasi.

Hon tycker du sticks. Fixa det! 

Sluta tjata om sex. 

Har du svikit henne (otrohet?) så får du stå ditt kast. Det här är hur det påverkade henne. Jag förstår henne och har även varit i samma situation. 

Jag tycker ni ska överväga skilsmässa. Ni har mer problem än sexlivet. 

• Anonym (Hjälp)

(Öken) allt stör henne läs e de nt skägg så e de något annat. Men vill gärna ha råd och inte påhop tack

• Anonym (Öken)
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-07-02 15:56:52 följande:

(Öken) allt stör henne läs e de nt skägg så e de något annat. Men vill gärna ha råd och inte påhop tack

Du fick mitt råd. Jag har varit hon och det är kört för er två. 
    Vad bestod sveket av? 
  • Nutid

Jag känner tydligt igen mig I din  situation  och jag gjorde lite som en del ovan föreslår anpassa sig väntar in henne göra mer på olika sätt. Det fungerar inte alls. Och mitt råd är att verkligen hitta vad hon vill föreslå gärna parterapi. Som du beskriver det får jag känslan att hon inte berättar allt för dig. I vilket fall det kommer inte lösa sig av sig själv.

• Anonym (Hjälp)

Nutid hur menar du att hon inte kommer berätta?

• Anonym (Öken)
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-07-02 21:04:03 följande:

Om jag får flika in angående det..Jag förstod inte att det var kärleken, respekten till min man som var borta. Min förlorade sexlust tog jag på mig själv och han la ocå skulden på mig. Omedvetet för han ville ju ligga med mig så anledningen låg inte hos honom. Jag förstår att han tänker så. 
     Jag sa att jag visst älskade honom men det sa jag för att det förväntas, jag trodde på min lögn. 
    Mannen jobbade borta i 3-7 dagar, 3 barn, ingen familj runt, han var skuldsatt innan mig och fortsatte ljuga om pengar. 
    När han var hemma stod kuken. Han kunde inte krama mig utan att kuken stod. Kyssa ville jag inte eftersom  kuken stod direkt.  Män kanske tror vi blir smickrade och det rinner till i nöjesfältet. En del kanske reagerar så. Jag ville bara få avlastning, umgås med honom och barnen. Knulla var sist på listan. 
    Jag kunde inte med att öppna min kropp och låta honom krypa in i mig. Jag behövde vara glad och tillfreds för att knulla, han behövde knulla för att bli glad och tillfreds.
    Nu som skild är jag unicorn till par och varit på flera swingerklubbar. Min sexlust är det inget fel på. 
  • Nutid
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-07-02 21:04:03 följande:

Jo jag tänker att hon kommer att berätta men att hon har svårt att göra det, därav vore parterapi bra för att hjälpa henne på traven. Att bra vänta på att hennes lust ska komma genom att passivt vänta, (det jag gjorde) tror jag inte kommer att leda er framåt. Det kan vara så att hon tycker det är jättejobbigt att du är på och att hon känner du inte ser henne utan bara en kropp. Eller något annat jag vet inte men det är större  chans att hitta en väg framåt om ni får hjälp.
  • Anonym (Öken)
    Nutid skrev 2023-07-02 21:44:10 följande:
    Jo jag tänker att hon kommer att berätta men att hon har svårt att göra det, därav vore parterapi bra för att hjälpa henne på traven. Att bra vänta på att hennes lust ska komma genom att passivt vänta, (det jag gjorde) tror jag inte kommer att leda er framåt. Det kan vara så att hon tycker det är jättejobbigt att du är på och att hon känner du inte ser henne utan bara en kropp. Eller något annat jag vet inte men det är större  chans att hitta en väg framåt om ni får hjälp.
    Håller med. 
  • Kaede

Funderar på vad sveket bestod av då det blir lättare att svara specifikt. Kan däremot säga att svek i nära relation kan snudd på pulverisera en människa. Sex, droger, pengar, emotionell otrohet, bara lögner om smått och stort är alla handlingar som förvärras just för att det märkas och ljuga kring dem. Sådana handlingar rensar ut tilliten ur relationen och utan tillit för kärleken. 

Saker som kan vara anledning skulle kunna vara en eller flera av följande.

1. Känner hon sig som en kropp för dig och inte en person så är det mer avtändande än tändande. 

2. Kvinnor knullar med hjärnan mer än kroppen många gånger. Så du måste förföra hennes hjärna och inte kropp. Att du blir kåt av hennes kropp är hur just du fungerar. Hur fungerar hon? 

3. om du svikit henne så är självförtroendet kanske sänkt. Värdet som människa har minskat. Är man värdelös och dålig så känner man sig inte sexig och fylld av lust tex. Vara en gissning. 

4. har ni på riktigt rett ut allt kring sveket? Många par pratar igenom det och kanske kommer starkt och sen säger svikaren att nu vill den inte älta mer. Kom över det. Att äga sina handlingar betyder att den svinna måste få älta och känna och återkomma till ämnet om och om igen tills den är klar. Den måste tillåtas vara osäker och dippa ibland. Rejäla relationssvek kan påverka en individ under lång tid. Vi säger att du smusslat med sex med ngn annan. Så smusslar du lite med telefonen en dag för du vill inte att hon ska se presenten du googlar åt henne - stor sannolikhet att hon får en våg av ångest, dåligt mående, påminnelse om hur det var när du mörkade sexet den där perioden för hundra år sedan. För att en relation ska hålla måste ni ju då ha så pass öppet klimat hemma att hon. Kan säga att nu är det jobbigt, vem messar du med osv. Du måste kunna svara ärligt, bevisa dig osv. Det är bara ditt jobb att visa med handling att du är en bättre version än ditt gamla jag. Samt vara det över tid Nog länge för att det ska vara sant. Det är hennes jobb att släppa taget om ilska och sorg och agera tillit igen men det fungerar enbart om du först visar sig vara ngn att lita på. Minsta felsteg så backar du en mil på skalan igen. 

Slutligen så måste ni börja prata. Du måste kräva öppen diskussion. Du kan kräva det lite snyggt. Säg som det är. Er relation verkar vara på väg att ta slut. Hon säger att allt är ok men det är det ju inte för hon verkar helt avstängd. Du vill ha sex inte hon. Varför är ni ens ihop. Dags för parterapi!

• Anonym (Heregud)

Du har gift dig och skaffat barn med henne trots att ni är helt olika när det gäller sex. Och efter 20 år vet du fortfarande inte vad hon tänder på. Jag tycker att du kunde ha tänkt på det innan du gifte dig och skaffade barn och att du får skylla dig själv. 

Varför fortsätter du föreslå att ni ska använda en sexlekar när hon har sagt att hon inte vill? Att säga "jag går in på toaletten och onanerar för att respektera dig" - tycker du att det är att respektera henne? Varför säger du så? 

Efter 20 år "fattar hon inte riktigt" vad du tänder på? Hon tycker att din penis är äcklig, tar aldrig initiativ till sex, säger aldrig att hon älskar dig och pratar bara om vardagliga saker med dig - är det så du vill ha det eller varför är du kvar?

Du säger till henne att du "inte vill behöva söka sex nån annanstans". I praktiken innebär det att du hotar med otrohet om hon inte släpper till. Hon svarat att allt verkar handla om sex för dig. Har du frågat vad hon saknar i ert förhållande i övrigt? 

Du är alltså i 40-årsåldern och uttrycker dig som i TS. Jag vet inte vad jag ska säga, ärligt talat. Känner bara avsmak. 

• Anonym (Heregud)

Och hon vill inte ens att du pussar eller rör henne. Ja men grattis, det låter som nåt att satsa på. 

Svar på tråden Mitt äktenskap/förhållande kommer att ta slut om det inte blir ändring behöver alla tips och råd. Jag har hög sexlust men inte hon längre.