• Kaede

Mitt äktenskap/förhållande kommer att ta slut om det inte blir ändring behöver alla tips och råd. Jag har hög sexlust men inte hon längre.

Funderar på vad sveket bestod av då det blir lättare att svara specifikt. Kan däremot säga att svek i nära relation kan snudd på pulverisera en människa. Sex, droger, pengar, emotionell otrohet, bara lögner om smått och stort är alla handlingar som förvärras just för att det märkas och ljuga kring dem. Sådana handlingar rensar ut tilliten ur relationen och utan tillit för kärleken. 

Saker som kan vara anledning skulle kunna vara en eller flera av följande.

1. Känner hon sig som en kropp för dig och inte en person så är det mer avtändande än tändande. 

2. Kvinnor knullar med hjärnan mer än kroppen många gånger. Så du måste förföra hennes hjärna och inte kropp. Att du blir kåt av hennes kropp är hur just du fungerar. Hur fungerar hon? 

3. om du svikit henne så är självförtroendet kanske sänkt. Värdet som människa har minskat. Är man värdelös och dålig så känner man sig inte sexig och fylld av lust tex. Vara en gissning. 

4. har ni på riktigt rett ut allt kring sveket? Många par pratar igenom det och kanske kommer starkt och sen säger svikaren att nu vill den inte älta mer. Kom över det. Att äga sina handlingar betyder att den svinna måste få älta och känna och återkomma till ämnet om och om igen tills den är klar. Den måste tillåtas vara osäker och dippa ibland. Rejäla relationssvek kan påverka en individ under lång tid. Vi säger att du smusslat med sex med ngn annan. Så smusslar du lite med telefonen en dag för du vill inte att hon ska se presenten du googlar åt henne - stor sannolikhet att hon får en våg av ångest, dåligt mående, påminnelse om hur det var när du mörkade sexet den där perioden för hundra år sedan. För att en relation ska hålla måste ni ju då ha så pass öppet klimat hemma att hon. Kan säga att nu är det jobbigt, vem messar du med osv. Du måste kunna svara ärligt, bevisa dig osv. Det är bara ditt jobb att visa med handling att du är en bättre version än ditt gamla jag. Samt vara det över tid Nog länge för att det ska vara sant. Det är hennes jobb att släppa taget om ilska och sorg och agera tillit igen men det fungerar enbart om du först visar sig vara ngn att lita på. Minsta felsteg så backar du en mil på skalan igen. 

Slutligen så måste ni börja prata. Du måste kräva öppen diskussion. Du kan kräva det lite snyggt. Säg som det är. Er relation verkar vara på väg att ta slut. Hon säger att allt är ok men det är det ju inte för hon verkar helt avstängd. Du vill ha sex inte hon. Varför är ni ens ihop. Dags för parterapi!

Svar på tråden Mitt äktenskap/förhållande kommer att ta slut om det inte blir ändring behöver alla tips och råd. Jag har hög sexlust men inte hon längre.