Anonym (Förälskad) skrev 2023-07-05 08:05:56 följande:
Tack snälla för stöttande ord pepp Och att du delade med dig av egna erfarenheter!
På ett sätt tror jag inte han är intresserad av mig på det sättet, men vi har konstaterat att vi bor för långtifrån varandra för att kunna träffas spontant utanför jobbet (vilket kanske är tur).
Däremot skulle jag gärna vilja ha honom som vän och det har jag förstått är ömsesidigt och hur fel det än låter skulle jag gärna träffa honom vid något tillfälle på semestern,som vänner såklart! Men det kanske spär på allt?
Samtidigt börjar jag se att det inte kan vi bli vi heller, då jag känner att det är för mycket som står på spel.
Detta är så jobbigt!!!! Men dina sista ord var så tröstande och ger mig flera funderingar.
Jag tror att det bästa du gör under semestern, om du nu vill att slutresultatet är att du har kvar din egen relation och är lycklig i den, är att absolut inte träffa honom, och försöka tänka så lite på honom som möjligt. Ta bort konversationen ur telefonen om du inte redan gjort det, så du inte lockas att gå in och titta på smileys etc.
Om ni ska kunna vara vänner i en framtid utan att det blir en konstig relation krävs att alla romantiska känslor faktiskt är helt borta. Annars kommer det alltid bli underligt och skava mot din andra relation. Sånt kan ske, men då krävs ofta att ni inte ses, att din relation du har blommar upp, och att kollegan träffar någon annan. Att vilja vara vän med någon du känner dig förälskad i, träffas, och samtidigt försöka lyfta ett förhållande du har låter spontant som något som bara kommer skapa olycka och ångest på något vis.