Inlägg från: Anonym (Förälskad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förälskad)

Förälskad i min kollega

Anonym (Suck) skrev 2023-07-04 21:00:27 följande:
    Det låter som en bra start.

Vad ska du då göra för stt distansera dig från kollegan så att den lockelsen där minskar? Det är ju andra benet av det hela liksom.
    Det är desto svårare då våra yrkesroller är som sådana att vi måste samarbeta, då vi är en liten organisation.
    Idag var det dessutom bara vi två på kontoret och kommer vara så imorgon med, även om jag lite andra ärenden med.
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (M) skrev 2023-07-05 00:00:32 följande:

Ja detta är knappast ovanligt, särskilt om man levt länge tillsammans med någon. För mig har det varit en mycket längre process än jag såg framför mig. Tänkte någon månad och sedan skulle jag ha släppt alla tankar och känslor för den andra mannen. Men ärligt talat så har det gått över ett år och den andra mannen har fortfarande en speciell plats hos mig. Men jag har förlikat mig med tanken på att det är så, att jag kommer undra vad som händer i hans liv trots att jag satt punkt.

Det har funnits stunder då jag inte visste om jag kunde lita på mig själv om fel situation skulle dyka upp.Men som tur var så blev det aldrig så och det blev en naturlig brytpunkt då han bytte jobb. Jag är fortfarande förtjust i den andra mannen men inte på samma sätt som förut. Men det spelar ingen roll, för det skulle ändå aldrig bli vi och det känner jag mig säker på nu. 

Du ska inte anklaga dig själv, man rår inte för vad man känner. Däremot har man ansvar för sitt agerande. Om man väljer att berätta för sin partner så är det nog tyvärr risk att det leder till slutet av ens relation. Men det beror så klart på.

Känner så väl igen mig i situationen, inför förra semestern kände jag också så. Jag ville nästan inte gå på semester och bryta det härliga som låg i luften. Vad den där flörten betyder..ja vill man stanna kvar i det man har så spelar det ju ingen roll. Jag kommer aldrig att ta reda på om han kände samma sak. 

Jag hoppas att du hittar den väg du vill gå oavsett hur det blir. Man förtjänar att vara lycklig, så jag tänker att man ska fråga sig vad man behöver för att vara det. 

Tack snälla för stöttande ord pepp Och att du delade med dig av egna erfarenheter!

På ett sätt tror jag inte han är intresserad av mig på det sättet, men vi har konstaterat att vi bor för långtifrån varandra för att kunna träffas spontant utanför jobbet (vilket kanske är tur).
    Däremot skulle jag gärna vilja ha honom som vän och det har jag förstått är ömsesidigt och hur fel det än låter skulle jag gärna träffa honom vid något tillfälle på semestern,som vänner såklart! Men det kanske spär på allt?
    Samtidigt börjar jag se att det inte kan vi bli vi heller, då jag känner att det är för mycket som står på spel.

Detta är så jobbigt!!!! Men dina sista ord var så tröstande och ger mig flera funderingar.
  • Anonym (Förälskad)
    Mimosa86 skrev 2023-07-05 20:25:35 följande:

Förstår inte alla dömande kommentarer.Så tråkigt!

Detta ÄR skitvanligt och händer de flesta någon gång i livet. Man lever ett tryggt och bra liv i en längre stabil relation. Är relativt nöjd men så träffar man helt plötsligt en person man klickar med och det uppstår en attraktion man inte räknat med att man skulle kunna känna. Orationell och den vänder upp och ner på livet.

Det händer. Och inte ovanligt att det sker på den plats man tillbringar mest tid- jobbet.

Med det sagt TS så är det oftast mer tankefantasier. Du blir kär i en dröm om något annat. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan. För skulle du välja den här kollegan så skulle er relation bli vardag om ett tag med. attraktionen dämpas och jobbiga sidor uppdagas. Kanske t.o.m. sämre sidor än din tidigare man haft.

Vad du kan göra är att ;(som du nämnt) jobba på relationen med din man. Berätta för honom att du behöver mer av er tvåsamhet. kanske kan ni hitta på roliga saker på tu man hand och bli starkare? Gemensam hobby?med tiden kommer intresset för kollegan att svalna. Du kanske t.o.m. om ett tag slår dig för pannan och undrar om du var vid dina sinnes fulla bruka.

Tusen tack för ett ickedömande och omtänksamt inlägg. 

Det låter som jag vill olika hela tiden, men jsg väljer att  se tiden an och försöka använda semestern för att försöka hitta tillbaka till den man jag valde att gifta mig med och bilda familj med.

Förhoppningsvis svalnar känslorna för min kollega, men det känns så avlägset, men jag vet iaf att jag inte är det han söker, då jag är ?för gammal ? för honom😊
    och att jag tror han ser mig som fin vän 

• Anonym (Förälskad)

En uppdatering:
    Sista arbetsdagen innan semester jobbade jag mycket med kollegan och ät lunch ihop o så.
    Nu under semester när vi inte ses( vilket är bra) vill jag fokusera på min man o vårt förhållande och det är så blandade känslor då jag faktiskt saknar min kollega och har svårt att sluta tänka på honom?.
    vi hördes av på sms dagen efter vår sista arbetsdag & önskade varandra trevlig semester och han kallade mig bästa, vilket värmde enormt. Så allt känns bara så omständigt.
    ville bara skriva av mig?.

• Anonym (Förälskad)
    Anonym (Suck) skrev 2023-07-17 00:50:06 följande:
    Så kortfattat gjorde du allt du fick råd om att inte göra? Umgicks mkt, lunchade och chattade privat utanför arbetstid. Och sen undrar du varför det känns jobbigt. Du triggade ju upp dig max innan semestern!

VILL du ha kollegan istället för din man? För du agerar så nu.
    Ibland känns det så 
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (Suck) skrev 2023-07-17 01:06:46 följande:
    Då får du ju vara ärlig med din man om det, att du träffat en ny. 
    Det känns smärtsamt och träffat en ny har jag inte riktgt då han kanske inte är intresserad.
  • Anonym (Förälskad)
    Less is more skrev 2023-07-26 13:40:56 följande:
    Det finns många bra förslag i tråden ovan, men du behöver inte berätta för din man. Det kan verkligen skada tilliten mellan er. Att vi människor får känslor för någon annan någongång är naturligt. Men det är du och din känsloliv. Även om du är gift så äger inte din man dig och behöver inte veta exakt vad du råkar ha för förvirrade känslor. Han kanske inte alls reagerar lika rationellt som personen ovan. Det kanske inte utmynnar i någon konstruktiv lösning alls.

Däremot behöver du koncentrera dig mer på din man och er relation. Vattna din relation istället. Sen behöver du koncentera din tankeverksamhet på annat. Läs massa böcker till exempel. 

Byt jobb om det är möjligt.
    Jag vill inte berätta för min man och kommer inte göra det heller.

Är ochså medveten om att jag behöver koncentrera mig på relationen med min man, men jag känner att under den här semestern har vi dragit år olika håll och när jag sagt  inte är nöjd med vårt äktenskap blir han bara irriterad och säger att det är bara för mig att vi skiljer oss och att jag kan hitta någon annan och han vill inte prata djupare om det och tycker att man inte kan vara nyförälskade efter 20 år ihop och att vi har fullt upp med barnen och allt kring hus o hem.
     Så, jag vet inte riktigt vad jag vill eller känner. Älskar  honom fortfarande, men hade önskat att vi fick chansen att gå på djupet och prata om vår relation, men han är inte så intresserad av det , känns det som.
    Vi ska dock iväg o tumanhand  nästa helg och jag hoppas vi kan lugnt o sansat prata då o att han förstår.

På något sätt vill jag ju ge äktenskapet en chans, men det är extra jobbigt när jag tänker på min kollega alldeles för mycket, och vi hördes av via sms nyss.
    Visserligen jobbärende, men det är som hela min värld lyser upp och jag lever upp av hans vänliga ord?. Det är så jobbigt 😩 
  • Anonym (Förälskad)
    Less is more skrev 2023-07-24 22:55:07 följande:

Jag har inte läst alla svar. Men jag vill ändå svara TS - att många använder " varma och generösa" emojis frikostigt. Utgå därför inte ifrån att han flirtar. Han kanske bara vill vara allmänt glad och trevlig.

Alla lkan bli förälskade. Även om man är i ett långt förhållande. 

SAcceptera dina känslor. Tillåt dig att tycka om honom. Men tänk på att han är som en vacker blomma. Du får tycka om vad du ser. Blomman är fin och luktar gott. Mer än så kan du inte göra med en blomma.

Tack för klokt input!

Han är inte jätte frikostig med emojis, men det kan vara så att han antingen är supersnäll och omtänksam och enbart vill mig väl eller lite smått intresserad av mig men vet att jag är gift och försöker ta det lugnt.
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (Suck) skrev 2023-07-27 20:21:18 följande:
    Varför har du jobbkontakt med kollegan på semestern?
    Han messade mig om en sak jag behöver göra när jag kommer tillbaka efter semestern. Inget konstigt alls.
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (Suck) skrev 2023-07-27 20:49:09 följande:
    Förutom att du borde stängt jobbtelefonen.

Men på dina inlägg nu låter du helt bestämd att du inte vill släppa kollegan. Då borde du berätta det för din man.
    Vill inte erkänna för mig själv att det är så, utan vill ge äktenskapet en chans till, men allt är mer komplext än vad det ser ut att vara.

Gällande jobb-telefonen så hade vi en överenskommelse om att man ibland  kollar av den på semestern, men det var inget stort krav från arbetsgivarens sida.
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (Suck) skrev 2023-07-28 15:56:43 följande:

Jag tänker att just i ditt fall just nu skapar jobbtelefonen en påminnelse av kollegan, vilket du inte behöver på semestern.

Men du behöver ju landa i vad du och din man vill med ditt befintliga förhållande. Det blir ju inte heller rättvist mot någon annars. Din man verkar ju inte förstå allvaret i det hela, att du faktiskt är närmre en skilsmässa än han.

Jo, så är det nog.

Allt är upp o  ner. Har aldrig varit med om en situation som denna under de 20 år jag varit ihop med min man.
     Visst, kanske attraherad av någon  annan men aldrig någon jag har en relation till( som min kollega), och inte är en sådan häftig förälskelse där man inte vet vad man ska göra med sig själv?

Dessutom är egentligen min kollega inte min typ och min man är egentligen?snyggare? än honom, men det är annat som gjort att jag fastnat.
  • Anonym (Förälskad)

Tack för alla svar i tråden.

Semestern blev inte den nystarten i äktenskapet som jag hoppades, var iofs massa annat tråkigt som hände som inte har med detta att göra , dock.

Det känns som jag kommer gå sönder inombords av alla förvirrade känslor, för känslorna för min kollega har djupnat och vi hörs ibland av på sms, ganska oskyldigt och han vet att han betyder mycket för mig ( kanske inte på vilket sätt, men ändå).
    Jag mår så otroligt bra i hans sällskap och någonstans känns det som han har fått känslor för mig med, och i alla sammanhang på jobbet liksom ?väljer? vi varandras sällskap.

Jag älskar även min man, men mer som en väldigt nära vän, och sexet är trots allt bra, men jag känner mig som världens hemskaste som jämt tänker på min kollega.

Allt känns bara kaosigt och jag känner mig så ensam i detta?..

• Anonym (Förälskad)
    Anonym (Jag med) skrev 2023-09-11 23:59:34 följande:

Har inte hunnit läsa alla svar men kan bara säga att jag till viss del känner igen mig. Jag är väldigt förälskad i en person i min närhet (inte från jobbet men liknande). Jag har valt att ta avstånd för en kortare tid sedan men vi "springer på varandra" titt som tätt vilket gör det svårt. Förstår inte hur jag ska sluta känna för honom, tänker på honom så mycket så jag blir helt trött i huvudet. 
    Inte lätt situation, även om jag förstår att man "utifrån" kanske kan tycka det.
    Så här har du iaf en person som fördtår dig till fullo!

på ett sätt befriande att höra att det finns fler därute i min sits.
    Är du gift eller i relation med någon du med?
    Jag varken kan eller vill ta avstånd från honom i o med att jobb i vår bransch inte växer på träd. Visst skulle vi kunna sluta skriva till varandra osv. men, nej!
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (Jag med) skrev 2023-09-12 11:47:25 följande:

Om du vill kan vi skrivas via meddelanden här på familjeliv - känner att jag inte riktigt vill öppna mig helt på ett forum.. Men du kanske föredrar här!?

Vi kan fortsätta skrivas vis meddelanden istället
Svar på tråden Förälskad i min kollega