Less is more skrev 2023-07-26 13:40:56 följande:
Det finns många bra förslag i tråden ovan, men du behöver inte berätta för din man. Det kan verkligen skada tilliten mellan er. Att vi människor får känslor för någon annan någongång är naturligt. Men det är du och din känsloliv. Även om du är gift så äger inte din man dig och behöver inte veta exakt vad du råkar ha för förvirrade känslor. Han kanske inte alls reagerar lika rationellt som personen ovan. Det kanske inte utmynnar i någon konstruktiv lösning alls.
Däremot behöver du koncentrera dig mer på din man och er relation. Vattna din relation istället. Sen behöver du koncentera din tankeverksamhet på annat. Läs massa böcker till exempel.
Byt jobb om det är möjligt.
Jag vill inte berätta för min man och kommer inte göra det heller.
Är ochså medveten om att jag behöver koncentrera mig på relationen med min man, men jag känner att under den här semestern har vi dragit år olika håll och när jag sagt inte är nöjd med vårt äktenskap blir han bara irriterad och säger att det är bara för mig att vi skiljer oss och att jag kan hitta någon annan och han vill inte prata djupare om det och tycker att man inte kan vara nyförälskade efter 20 år ihop och att vi har fullt upp med barnen och allt kring hus o hem.
Så, jag vet inte riktigt vad jag vill eller känner. Älskar honom fortfarande, men hade önskat att vi fick chansen att gå på djupet och prata om vår relation, men han är inte så intresserad av det , känns det som.
Vi ska dock iväg o tumanhand nästa helg och jag hoppas vi kan lugnt o sansat prata då o att han förstår.
På något sätt vill jag ju ge äktenskapet en chans, men det är extra jobbigt när jag tänker på min kollega alldeles för mycket, och vi hördes av via sms nyss.
Visserligen jobbärende, men det är som hela min värld lyser upp och jag lever upp av hans vänliga ord?. Det är så jobbigt 😩