Inlägg från: Anonym (Förälskad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förälskad)

Förälskad i min kollega

Anonym (Suck) skrev 2023-06-30 09:27:16 följande:
    Och här är ju en skillnad mot kollegan. När du och mannen ses så är ni båda trötta efter en dag och familjelivet ska fås till, en tvätt kanske måste in i maskinen, jaha, ingen har lagat maten idag och var det inte idrottsdag imorgon förresten, är klädpåsen packad? Det är kämpigare än att kasta några förstulna blickar på kollegan kl 09 på morgonen när ni båda är pigga. Men skulle du inleda ett förhållande med kollegan skulle samma sak sannolikt hända där efter ett tag. Det gäller ju att du jämför på liknande grunder.
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 08:27:37 följande:
    Han är inte den typen som är ute efter engångsligg.
    en annan kollega till oss sa till honom nyss att hon hoppas att han hittar någon att dela livet med och då vart han helt tyst och tittade på mig.
    Hur länge hade ni känt varandra? Vilken jargong på jobbet för övrigt, låter som ni har en väldigt kompisartad miljö.
    Jo, det stämmer. Allt är nytt spännande och lite ?farligt?. Har aldrig under de 20 år jag varit ihop med min man varit med om detta.
    Vi har jobbat ihop i 6 månader men för 3 månaders sen började jag se på honom på ett annat sätt, det pirrar till och jag har svårt att andas när vi tittar på varandra eller om vi nuddar varandra.
    Vi har en väldigt snäll,omtänksan miljö där vi värnar om varandra allihop något enormt mycket. Sedan är det några av mina andra kollegor som har underliggande konflikter mellan sig ochså.
    Jag har  aldrig varit med om kollegor som är så omtänksamma som här.
    Vi träffas aldrig utanför jobbet.
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-30 11:21:10 följande:

Det låter mer som att ni har en rätt annorlunda och gränslös miljö. Jag vet inte heller hur mkt man värnar om varann om man flirtar med upptagna kollegor, ärligt talat. 

Det låter som du fått uppmärksamhet av någon och känt dig svältfödd på det och därför tänder på alla cylindrar som om du har en tonårsförälskelse. Just att du vet att det är gräns på otrohet kanske också gör att det känns farligt och att du reagerar. Men det försvarar inte beteendet att använda mannen hemma som trygg backup om intresset avtar på jobbet. 

Allt jag vill är att inte vara förälskad i honom utan mer goa kollegor typ.
  • Anonym (Förälskad)

Go kollega är en som bryr sig och är genuin. Vilket min är 😊
    Jag har inte sagt att jag ojar mig, även om jag vet att det är på gränsen.
    Finns det verkligen ingen som upplevt ungefär detta?

• Anonym (Förälskad)

Oj vad många olika svar och reaktioner jag fått. 

Status, för er som tror att vi gått längre och kyssts eller liknande så kan jag glädjande meddela att det inte har hänt och kommer inte att hända.
    Däremot har vi jobbat ihop i helgen och det är inte bara jag som ?sökt upp/kontakt ? med honom utan han även med mig och allt känns så naturligt och okonstlat när vi pratas vid.
    I veckan kommer bara vi jobba ihop, så då kan vi inte undvika varandra.
    Han har också vid flera tillfällena  påtalat hur bra det är att jag börjat oss dom och att jag är positiv, vill mycket och en frisk fläkt i gänget. Vem blir inte lycklig över stt höra något sådant?!

För er som tyckte jag skulle byta jobb så kan jag säga att det är väldigt svårt i vår bransch att göra det då det är helt uteslutet.  

Tillsist till alla med moralpanik så tycker jag absolut inte vi gör något fel, när det gäller chattandet var det dessutom jobbrelaterat, även om kanske de med moralpanik skulle se det lite som småflirtigt.
    Vi ses dessutom aldrig utanför jobbet.

Personligen tror jag att han är extremt omtänksam och snäll och vill att jag ska trivas på jobbet eller så är han intresserad av mig med, men vill inte skylta med det och så då han vet att jag är gift, även om jag aldrig pratar om min man med honom utan mer om barnen och så.

• Anonym (Förälskad)
    Anonym (X) skrev 2023-07-02 20:50:22 följande:
    Då kan du alltså prata med din man om honom, hur glad du är för honom och hur bra du trivs i hans sällskap?
    Nope, inte mer än att jag gillar han som kollega och inget mer och att han har lite samma humor som min man 😊
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (X) skrev 2023-07-02 20:50:22 följande:
    Då kan du alltså prata med din man om honom, hur glad du är för honom och hur bra du trivs i hans sällskap?

Det lät inte så snällt?! 

• Anonym (Förälskad)
    Anonym (Qwa) skrev 2023-07-02 21:00:17 följande:
    Det här lät ju inte så snällt det heller? Din man kan säkerligen också redan se igenom det
    Det tror jag inte och vågar inte ta det med honom heller. Eftersom jag inte pratar om honom hemma. De har dessutom setts som hastigast några ggr, när min man varit på mitt jobb.
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (Suck) skrev 2023-07-02 21:58:21 följande:
    Men då så. Då har du inga som helst problem att visa den här trådstarten för din man antar jag, om allt är helt oskyldigt?
    Sluta döma så förbaskat mycket!
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (M) skrev 2023-07-04 10:43:34 följande:

Du är långt ifrån ensam om att bli förälskad i någon annan än den du lever i en relation med. Hur många svar du än får här på FL så är det bara du som kan veta vad som är rätt för dig.

Det finns ju flera vägar att gå, men sannolikt är det klokt att fundera ordentligt på hur du vill ha det. En förälskelse går ju över till slut, även om det kan vara en lång process. Jag vet..blev också förälskad i en annan men valde familjen. Det har varit en lång process som började med glädjerus och förälskelse till att övergå till någon slags sorg och olycklig kärlek. Har varit på gränsen några gånger då jag skrivit med den andra på messenger, vilket jag nog tror är ett övertramp med tanke på känslorna. Har nog varit lite flörtig mot honom också. Det var härligt, men fel.

Det är speciellt att gå igenom processen helt ensam, utan att prata med den man lever med. Men att berätta hade skadat relationen mer än jag redan gjort. Jag är tacksam för att jag valde den här vägen även om det har varit tufft. Jag älskar min man och familj, även om det finns en annan man som också kan få mitt hjärta att slå extra hårt. 

Man måste nog komma ihåg att en förälskelse kan göra en förblindad. Det kan göra det svårt att se det fina man redan har. 

Tack snälla för ditt svar! Det kändes tröstande och så ickedömande att läsa. Är du fortfarande småförtjust i den andre mannen, även om du valde din man o familj?

Tror det kommer göra väldigt stor skada om jag skulle berätta för min man om min kollega, han skulle tycka det var jobbigt  att vi jobbar ihop ochså.
    Däremot vet han faktiskt att jag gillar den andre som kollega och de har till och med bytt ord med varandra vid något tillfälle, så det skulle vara extra jobbigt om han fick veta vilka känslor jag har för min kollega.
    Jag tror heller inte det kan bli ?vi? då jag är för ?gammal? för honom och hans preferenser för blivande tjej/fru är inte som jag, då jag är mer än 5 år äldre än honom.

Så därför är det lite konstigt att vi båda betett oss flirtigt mot varandra, men man vet ju inte vad han tycker om mig.

Jag hoppas det lägger sig, men har ochså en sorg och ångest över att vi inte kommer se varandra på 1 månad i och med stundande semester

• Anonym (Förälskad)
    Anonym (Suck) skrev 2023-07-04 20:22:01 följande:
    Vad tänker du aktivt göra under semestern för att komma till ett beslut angående din nuvarande relation?
    Har inga klara svar. Behöver iaf prata med min man hur vi kan göra vårt förhållande bättre och lyckligare tillsammans.
    Min kollega vet dessutom att vi har det lite kämpigt.
Svar på tråden Förälskad i min kollega