• Anonym (Förälskad)

Förälskad i min kollega

Jag bytte jobb för ett halvårsedan och efter en månad på mitt jobb blev jag handlöst förälskad i min kollega. Det känns helt underbart, men till saken hör att jag är gift sedan väldigt många år och vi har barn ihop.
    Vi har ett fint förhållande, men allt går på rutin och nu när jag blivit förälskad i min kollega så hittar jag ?fel? hos min man. 
    .

Jag försöker varje dag undertrycka de känslorna jag har för min kollega men det ger bara motsatt effekt. Att undvika honom på jobbet går inte då vi är en liten arbetsplats och han och jag har en del arbetsmoment vi måste göra ihop
    Min kollega är flera år yngre än jag, singel och har inga barn.
    Ibland inbillar jag mig att han är lite intresserad av mig med eller så är han bara så otroligt snäll.
    Vi kan prata med varandra om det mesta och han är så glad över att jag älskar hans torra humor.
    Jag har märkt att våra blickar möts ofta och han kollar in mig ibland. 

Vi har skrivit till varandra på messenger vid några tillfällen om helt oskyldiga saker men senast gav han mig denna emojin 😉 vad ska man tolka detta som?
    Jag kommer inte berätta för honom om mina känslor men skulle han säga något om  intresse från hans sida, kommer jag säga att det är besvarat  men vet inte hur jag ska göra.

Vet inte vad jag vill med inlägget, men behöver skriva av mig och höra era andra erfarenheter kring detta

• Svar på tråden Förälskad i min kollega
  • Anonym (Förälskad)

En uppdatering:
    Sista arbetsdagen innan semester jobbade jag mycket med kollegan och ät lunch ihop o så.
    Nu under semester när vi inte ses( vilket är bra) vill jag fokusera på min man o vårt förhållande och det är så blandade känslor då jag faktiskt saknar min kollega och har svårt att sluta tänka på honom?.
    vi hördes av på sms dagen efter vår sista arbetsdag & önskade varandra trevlig semester och han kallade mig bästa, vilket värmde enormt. Så allt känns bara så omständigt.
    ville bara skriva av mig?.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-07-17 00:41:24 följande:

En uppdatering:
    Sista arbetsdagen innan semester jobbade jag mycket med kollegan och ät lunch ihop o så.
    Nu under semester när vi inte ses( vilket är bra) vill jag fokusera på min man o vårt förhållande och det är så blandade känslor då jag faktiskt saknar min kollega och har svårt att sluta tänka på honom?.
    vi hördes av på sms dagen efter vår sista arbetsdag & önskade varandra trevlig semester och han kallade mig bästa, vilket värmde enormt. Så allt känns bara så omständigt.
    ville bara skriva av mig?.

Så kortfattat gjorde du allt du fick råd om att inte göra? Umgicks mkt, lunchade och chattade privat utanför arbetstid. Och sen undrar du varför det känns jobbigt. Du triggade ju upp dig max innan semestern!

VILL du ha kollegan istället för din man? För du agerar så nu.
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (Suck) skrev 2023-07-17 00:50:06 följande:
    Så kortfattat gjorde du allt du fick råd om att inte göra? Umgicks mkt, lunchade och chattade privat utanför arbetstid. Och sen undrar du varför det känns jobbigt. Du triggade ju upp dig max innan semestern!

VILL du ha kollegan istället för din man? För du agerar så nu.
    Ibland känns det så 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-07-17 00:59:11 följande:
    Ibland känns det så 
    Då får du ju vara ärlig med din man om det, att du träffat en ny. 
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (Suck) skrev 2023-07-17 01:06:46 följande:
    Då får du ju vara ärlig med din man om det, att du träffat en ny. 
    Det känns smärtsamt och träffat en ny har jag inte riktgt då han kanske inte är intresserad.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-07-17 01:54:46 följande:
    Det känns smärtsamt och träffat en ny har jag inte riktgt då han kanske inte är intresserad.
    Js, men du har känslor för en ny.

Som det är nu är du inte snäll eller rättbis mot någon. Inte kollegan som du flirtar lite med, absolut inte mannen hemma som inte vet om något. Inte dig själv, för du verkar inte heller må så bra av sitsen.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-07-17 01:54:46 följande:
    Skulle du vilja vara din mans andrahandsval? Den han stannar hos för han inte vet om den han egentligen är kär i har känslor tillbaka?
  • Anonym (Kvinna)

Jag var också kär i min arbetskamrat, i flera år. Det har börjat släppa nu, va tvungen. Han vågade aldrig ta intiativ och var varm och kall i omgångar. Han gjorde mig så förvirrad men när jag försvann från arbetsplatsen verkade han inte ens bry sig?! Så jag va nog aldrig något för honom som jag trott. 

• Anonym (Kvinna2)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-07-24 21:53:58 följande:

Jag var också kär i min arbetskamrat, i flera år. Det har börjat släppa nu, va tvungen. Han vågade aldrig ta intiativ och var varm och kall i omgångar. Han gjorde mig så förvirrad men när jag försvann från arbetsplatsen verkade han inte ens bry sig?! Så jag va nog aldrig något för honom som jag trott. 

Finns det anledningar till att han kan ha agerat så? Var han osäker på dig? Varför tog inte du initiativ själv? Är det för sent? Utveckla gärna!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kvinna2) skrev 2023-07-24 22:23:21 följande:
    Finns det anledningar till att han kan ha agerat så? Var han osäker på dig? Varför tog inte du initiativ själv? Är det för sent? Utveckla gärna!
    Är upptagen men var helt säker på att han kände samma. Osäker ,?tycker nog jag slängde ut massa hintar , men var väl lika feg jag. Men jag missuppfattade nog allt med tanke på hans reaktion.
Svar på tråden Förälskad i min kollega