Inlägg från: Anonym (Kvinna2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna2)

Förälskad i min kollega

Anonym (Kvinna) skrev 2023-07-24 21:53:58 följande:

Jag var också kär i min arbetskamrat, i flera år. Det har börjat släppa nu, va tvungen. Han vågade aldrig ta intiativ och var varm och kall i omgångar. Han gjorde mig så förvirrad men när jag försvann från arbetsplatsen verkade han inte ens bry sig?! Så jag va nog aldrig något för honom som jag trott. 

Finns det anledningar till att han kan ha agerat så? Var han osäker på dig? Varför tog inte du initiativ själv? Är det för sent? Utveckla gärna!
  • Anonym (Kvinna2)
    Anonym (Kvinna2) skrev 2023-07-24 22:23:21 följande:
    Finns det anledningar till att han kan ha agerat så? Var han osäker på dig? Varför tog inte du initiativ själv? Är det för sent? Utveckla gärna!
    Känner igen mig, är ungefär i samma sits. Men tror att bådas osäkerhet kring oss gör att detta nu rinner ut i sanden (t ex pga ålderskillnad) plus att vi båda är blyga så ingen vågar ta initiativet. Han har omvänt för dig slutat på jobbet så vi är inte längre kollegor, men vi har fortfarande lite sporadisk kompiskontakt via sms
  • Anonym (Kvinna2)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-07-24 22:48:02 följande:
    Är upptagen men var helt säker på att han kände samma. Osäker ,?tycker nog jag slängde ut massa hintar , men var väl lika feg jag. Men jag missuppfattade nog allt med tanke på hans reaktion.
    Inte så konstigt om du inte är singel, dvs att han agerat som han gjort. Han har säkert för starka känslor för dig och vill inte blå sårad. I mitt fall är vi båda singlar, vilket kanske är lite OT :)
  • Anonym (Kvinna2)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-07-25 16:19:33 följande:

Anonym (kvinna2) i erat fall är det ju enklare ja eftersom båda är singlar.
    Nä han hade chansen så att säga ett par gånger och han tog den inte. Men han verkar inte sakna mig nämnvärt känns det som så ?.

Vad är det som hänt eller inte hänt (förutom det som hände när du slutade) som får dig att känna att det är helt kört?
Svar på tråden Förälskad i min kollega