• Anonym (Suck)

Förälskad i min kollega

Du har familj.

Om du vill något med denne man så separera först från din man och dela upp vårdnaden.

Tror du den här nye mannen är intresserad av en frånskild kvinna med barn varannan vecka? Är du intresserad att bli en separerad kvinna med barn varannan  vecka?

• Anonym (Suck)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-29 23:27:30 följande:

Tack för det ärliga o raka svaret!
    Du har rätt, men jag vill veta hur jag kan undertrycka dessa känslor för min kollega?
    Hans ex hade barn så att dejta en med barn tror jag inte spelar någon roll i sammanhanget.

Sedan kan man ju undra om han är intresserad  efter det jag beskrivit.

Omöjligt att säga. Han kan vara intresserad, eller snäll, eller bara nyfiken på den nya kollegan allmänt.

Hur du undertrycker känslorna? Jadu. Du får nog rammsaka dig själv vad som är viktigast för dig. Din familj
    , eller en chans på en relation med den här nya snubben.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-29 23:46:15 följande:
    Omöjligt att säga. Han kan vara intresserad, eller snäll, eller bara nyfiken på den nya kollegan allmänt.

Hur du undertrycker känslorna? Jadu. Du får nog rammsaka dig själv vad som är viktigast för dig. Din familj
    , eller en chans på en relation med den här nya snubben.
    Rannsaka *
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Basketkorg) skrev 2023-06-30 08:35:45 följande:
    Ofta så är det skillnad om det är en man eller kvinna. Sett flera gånger här hur kvinnor uppmuntras på ett annat sätt, och då spelar det ingen roll om nån av dom är upptagna.
    Jag har även sett exempel på att även män uppmuntras, men det är mer sällan.
    Så det är skillnad på folk.
    SLUTA KAPA TRÅDAR.
  • Anonym (Suck)
    Fiona M skrev 2023-06-30 07:54:21 följande:

Vad du gör?
    Du backar från allt annat än ytkesmässig kontakt med kollegan och reder ut vad du inte är nöjd med i din relation.
    Skulle det vara så att du och din man inte har känslor kvar så skilj er. SEN kan du fundera på vad du ska göra med andra.

Exakt detta.

1. red ut vad som skaver hemma.
    2. Ta beslut om vad du vill med ditt förhållande oxh familj du har.
    3. nu är du singel.
    4. undersök möjligheter med ny partner.

Det du gör nu är ju att du typ har mannen hemma som en bekväm backup. Om han på jobbet inte vill nåt så har du mannen hemma kvar. Annars kan han bytas ut. Hur snällt är det?

Det är också en sak att småflirta på ett kontor med en helt ny bekantskap och en annan sak att vara killen som kommer in och bryter upp en familj. Det är inte alls säkert att han är sådär svinpeppad på det. Hur bekvämt blir det då att jobba kvar? 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 08:58:59 följande:
    Det gjorde inget!
    Nej, men det kommer ta över tråden. Den här användaren  har gjort så förr, vridit trådar så allt handlar om honom och hans problem pch ursprungsfrågan försvinner.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 08:31:48 följande:
    Du har rätt!

Däremot känns det som  om man knappt ser mig med, då han jobbar mycket och vill inte prata så mycket när han kommer hem. Hoppas semestern kan lösa dessa knutar.
    Jag skulle aldrig få med honom på parterapi.
    Och här är ju en skillnad mot kollegan. När du och mannen ses så är ni båda trötta efter en dag och familjelivet ska fås till, en tvätt kanske måste in i maskinen, jaha, ingen har lagat maten idag och var det inte idrottsdag imorgon förresten, är klädpåsen packad? Det är kämpigare än att kasta några förstulna blickar på kollegan kl 09 på morgonen när ni båda är pigga. Men skulle du inleda ett förhållande med kollegan skulle samma sak sannolikt hända där efter ett tag. Det gäller ju att du jämför på liknande grunder.
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 08:27:37 följande:
    Han är inte den typen som är ute efter engångsligg.
    en annan kollega till oss sa till honom nyss att hon hoppas att han hittar någon att dela livet med och då vart han helt tyst och tittade på mig.
    Hur länge hade ni känt varandra? Vilken jargong på jobbet för övrigt, låter som ni har en väldigt kompisartad miljö.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Fia) skrev 2023-06-30 09:35:51 följande:
    Håller med om allt. Inklusive jargongen på jobbet. Så kletigt. Sådana miljöer är mysiga ett tag men det blir ju alltid konflikter av olika slag. Har man jobbat ett tag vill man helst ha lite distans till sina kollegor.
    Verkligen. Jag har supertrevliga kollegor nu med, men jag är tacksam att inte vara på en arbetsplats där romantiska förhållanden diskuteras på lunchrasten och folk sitter och insinuerar saker. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 11:09:25 följande:
    Jo, det stämmer. Allt är nytt spännande och lite ?farligt?. Har aldrig under de 20 år jag varit ihop med min man varit med om detta.
    Vi har jobbat ihop i 6 månader men för 3 månaders sen började jag se på honom på ett annat sätt, det pirrar till och jag har svårt att andas när vi tittar på varandra eller om vi nuddar varandra.
    Vi har en väldigt snäll,omtänksan miljö där vi värnar om varandra allihop något enormt mycket. Sedan är det några av mina andra kollegor som har underliggande konflikter mellan sig ochså.
    Jag har  aldrig varit med om kollegor som är så omtänksamma som här.
    Vi träffas aldrig utanför jobbet.

Det låter mer som att ni har en rätt annorlunda och gränslös miljö. Jag vet inte heller hur mkt man värnar om varann om man flirtar med upptagna kollegor, ärligt talat. 

Det låter som du fått uppmärksamhet av någon och känt dig svältfödd på det och därför tänder på alla cylindrar som om du har en tonårsförälskelse. Just att du vet att det är gräns på otrohet kanske också gör att det känns farligt och att du reagerar. Men det försvarar inte beteendet att använda mannen hemma som trygg backup om intresset avtar på jobbet. 

• Anonym (Suck)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 11:46:35 följande:
    Allt jag vill är att inte vara förälskad i honom utan mer goa kollegor typ.
    Vad är en go kollega? 

Alltså, du kan ju inte hålla på att skriva messengermeddelanden till nån som du känner det lite pirrigt för och sen oja dig. Du göder ju dina egna fantasier, och du gör fel mot din man.
Svar på tråden Förälskad i min kollega