• nybörjareikärlekslivet

Ljusare armhålor?

Har googlat detta i ett tag och har läst allt från folk som blandar honung och yoghurt till de som använder olika sorters kräm och produkter. Börjar bli lite förvirrad, hur får man ljusare armhålor? Hur har ni gjort det? Naturligt eller med produkter?

• Svar på tråden Ljusare armhålor?
  • Anonym (B)
    Anonym (Varför?) skrev 2023-06-29 14:17:33 följande:
    Har du gjort det? Om jag tittar noga i spegeln så är huden lite mörkare mellan skinkorna - är det fult? Hur blir det om jag bleker? Ljusare eller samma färg som resten av min hud? Eller typ rosa? Blir det finare? Brukar män säga att det är fult om kvinnor har mörkare hud där? Vad kostar det? Hur lång tid tar det? Gör det ont? Måste man gå flera gånger? 

Ni behöver inte skriva 100 gånger att jag är sjuk i huvudet. Jag undrar faktiskt och passar på att fråga. Så spara era spydighdter tack.

Det är absolut inte fult och helt normalt att vara lite mörkare mellan skinkorna! Hur slutresultatet blir beror på dig själv, utgångsläge, om du är mörk eller ljus, varm eller kall hudton. Gör man det själv så bestämmer man ju mer men man ska ha respekt för blekningar, särskilt om man gör det på ett område där huden är tunnare vilket den är i underliv och mellan skinkor. Om du känner dig det minsta osäker är det nog en bättre idé att gå till en salong men jag avråder från diverse krämer, de kommer inte i de flesta fall göra någon skillnad. Då slösar du bara dina pengar. 

Försök att inte ta åt dig av vad folk skriver. 

• Anonym (B)
    Anonym (...) skrev 2023-06-29 17:55:10 följande:
    Tack för svar.

Jag tänkte om man blir blekt men om det mörka typ kommer tillbaka efter ett tag.

Svider det att ha på blekningen?

Jag har även lite mörkare blygdläppar, tror du man kan  använda det framåt också? Alltså utanpå de yttre blygdläpparna, inte mellan och på slemhinnor liksom.

Mellan skinkorna kommer det till slut bli mörkt igen, anledningen till det är vad jag förstår främst friktionen men också att man naturligt har mer pigment där och hudceller återförnyas ju som bekant hela tiden. Det verkar skilja sig väldigt mycket på hur snabbt det kommer tillbaka. Jag gjorde det för två år sen och det är fortfarande rosa men jag var rätt ljus från början också och inte mörk alls på blygdläpparna t ex. Det verkar som att det kan ändra sig efter graviditet och andra hormonella förändringar också från vad jag förstått. 

Har läst mycket om detta och det vanligaste verkar vara att man bleker blygdläpparna också (och ibland venusberg och hud ner mot låren) så det ska ju gå men jag har ingen personlig erfarenhet av det eftersom jag redan är naturligt rosa där. 

Ja det svider lite och jag rekommenderar att man provar först på ett litet område stort som en femkrona ungefär på t ex handleden eller insida av lår och känn efter. Det svider lite men det ska ju inte göra jätteont. Men som jag skrev i ett annat inlägg så är det förstås allra bäst att gå till salong om man känner sig det minsta osäker. 

• Anonym (...)
    Anonym (B) skrev 2023-06-29 18:12:14 följande:

Mellan skinkorna kommer det till slut bli mörkt igen, anledningen till det är vad jag förstår främst friktionen men också att man naturligt har mer pigment där och hudceller återförnyas ju som bekant hela tiden. Det verkar skilja sig väldigt mycket på hur snabbt det kommer tillbaka. Jag gjorde det för två år sen och det är fortfarande rosa men jag var rätt ljus från början också och inte mörk alls på blygdläpparna t ex. Det verkar som att det kan ändra sig efter graviditet och andra hormonella förändringar också från vad jag förstått. 

Har läst mycket om detta och det vanligaste verkar vara att man bleker blygdläpparna också (och ibland venusberg och hud ner mot låren) så det ska ju gå men jag har ingen personlig erfarenhet av det eftersom jag redan är naturligt rosa där. 

Ja det svider lite och jag rekommenderar att man provar först på ett litet område stort som en femkrona ungefär på t ex handleden eller insida av lår och känn efter. Det svider lite men det ska ju inte göra jätteont. Men som jag skrev i ett annat inlägg så är det förstås allra bäst att gå till salong om man känner sig det minsta osäker. 

Ja, jag förstår ju att du kanske inte vill direkt rekommendera att göra det själv och det är ju på min egen risk i så fall. Men tack för att du svarade på mina frågor!
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (häpp) skrev 2023-06-29 14:27:08 följande:
    Nej, jag har inte gjort det. Men det kommer ju från porren, där porrstjärnorna har blekt anus för att det ska se estetiskt snyggare ut. Har man lite mer pigment i huden blir det lätt mörkare runt anus. Jag har aldrig hört någon man klaga på varken det ena eller det andra.  // Skrattande
    Fast det kan väl ha med ljussättning och skuggor att göra? Kanske bleker de inte ut sminkar/smörjer? Spraytan? 

Men hur ser de ut i porten då - är det samma färg som övrig hud, t ex som på armar, ben, Lage, rygg osv. eller  är det typ ljusrosa? Vad kan en blekning åstadkomma? Ljusrosa eller beige som resten av min hud? Jag fattar att det ska se estetiskt snyggare ut, såklart, men HUR??? Beige eller rosa??? (Om man är vit alltså, som jag råkar vara och därför utgår ifrån.)
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (B) skrev 2023-06-29 18:12:14 följande:

Så om mam redan är typ rosa är det ingen idé? Vilken färg har folk som bleker? Grå? Brun? 
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (B) skrev 2023-06-29 17:57:55 följande:

Det är absolut inte fult och helt normalt att vara lite mörkare mellan skinkorna! Hur slutresultatet blir beror på dig själv, utgångsläge, om du är mörk eller ljus, varm eller kall hudton. Gör man det själv så bestämmer man ju mer men man ska ha respekt för blekningar, särskilt om man gör det på ett område där huden är tunnare vilket den är i underliv och mellan skinkor. Om du känner dig det minsta osäker är det nog en bättre idé att gå till en salong men jag avråder från diverse krämer, de kommer inte i de flesta fall göra någon skillnad. Då slösar du bara dina pengar. 

Försök att inte ta åt dig av vad folk skriver. 

Men folk skriver ju att det blir rosa efter blekning? Inte beige som mina armar och ben? Jag är redan rosa och det syns knappt så kanske onödigt? Har aldrig tänkt på det rots att inspekterat noga i spegeln. Har aldrig fattat vilken färg som är målet: rosa eller beige?
  • flygrl
    Anonym (?) skrev 2023-06-29 01:13:10 följande:
    Och vad var det som fick dig att komma på den ultraweirda idén att gnida in väteperoxid utanpå rövhålet?!
    Vem vågar ge någon slick där om huden är alldeles blekt?

Vad blir nästa idé för knäppskallar som vill visa upp ett stylat rövhål? Stjärthålsmascara för fjunen? Glittergel för bajshålet? 

Jag hade aldrig vågat ha sex med en normal person om mitt rövhål hade blivit ljust. Hade dött av skam om sexpartnern på riktigt trott att jag gått och blekt rövhålet! *dör av skratt*
    Bleka ögonbrynen vita som mörk låter betydligt mer friskt!

Att bleka armhålorna låter bara helt sjukt. Tror knappast att Ts är en blekfis med chokladfärgad hud i armhålorna. Eller en mörkis som vill sporta vita armhålor på stranden.
    Anonym (?) skrev 2023-06-29 13:53:05 följande:
    Men du ser ju inte ditt eget rövhål? Eller tog du rövhålsselfies och kände den porriga känslan av att se ditt vita anus? Eller var det mer din sexpartner som gillade bleka rövhål som fick dig att känna dig porrig?
    Förlåt, bara nyfiken. 
    Du verkar fan helt rövfixerad jue... 😮🤔
  • RaYzLeR

Jag tror nog att man kan uppleva armhålorna mörkare än vad dom är om man har mörka armhår. Annars så tror jag nog att armhålorna redan är blekare än övriga kroppen då solljus aldrig hittar dit.

• Anonym (?)
    flygrl skrev 2023-06-29 22:07:18 följande:
    Anonym (?) skrev 2023-06-29 13:53:05 följande:
    Men du ser ju inte ditt eget rövhål? Eller tog du rövhålsselfies och kände den porriga känslan av att se ditt vita anus? Eller var det mer din sexpartner som gillade bleka rövhål som fick dig att känna dig porrig?
    Förlåt, bara nyfiken. 
    Du verkar fan helt rövfixerad jue... 😮🤔
    Inte mer än de som går och köper väteperoxid som är till håret för att gnugga in utanpå anusSkrattande eller de som går tillsalong för att bleka anus där.

Att göra sånt är vad jag skulle kalla att vara rövfixerad, tillsammans med de som sprutar in fett eller farliga oljor i sina egna skinkor. Då har man lite väl mycket tankar på sin egen röv och är således mer rövfixerad än någon som undrar över märkligheterna
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (?) skrev 2023-06-30 23:04:14 följande:
    Inte mer än de som går och köper väteperoxid som är till håret för att gnugga in utanpå anusSkrattande eller de som går tillsalong för att bleka anus där.

Att göra sånt är vad jag skulle kalla att vara rövfixerad, tillsammans med de som sprutar in fett eller farliga oljor i sina egna skinkor. Då har man lite väl mycket tankar på sin egen röv och är således mer rövfixerad än någon som undrar över märkligheterna
    Du verkar mer fixerad vid andras rumpor.
  • Anonym (?)
    Anonym (B) skrev 2023-06-29 17:44:36 följande:

Du skriver på ett väldigt nedlåtande sätt och för mig är det oklart varför du gör det, det gör ju förstås att jag har noll lust att svara på dina ingående frågor med tanke på ditt tidigare inlägg.

Jag berättade bara för ts att man kunde göra det av den enkla anledningen att om man är så pass mörk i armhålorna är man med största sannolikhet det i underlivet och mellan skinkorna också. Många mår dåligt av det. Det är ju för de flesta (men som du påvisar uppenbarligen inte alla) en no brainer att porr självklart påverkar folk i alla möjliga åldrar. Har noll intresse att diskutera mer ingående med dig dock, det blir för låg nivå.

Peka ut exakt vad i min text som du finner så 'nedlåtande'. Mot vem är det nedlåtande? Det var inte min intention. men ibland är det kanske lättare att hävda påhittade saker som anledning fast att man bara inte orkar gå in i diskussion. Det är helt okej att säga det då, utan att hitta på att det skulle vara nedlåtande.

Är det ordets rätta bemärkelse du stör dig på? Om jag hade lindat in det och skrivit 'i skåran där bak' eller 'där nr 2 kommer ut' istället för det mer rättframma rövhål, som ju är det vi pratar om. Hade du sett det som mindre 'nedlåtande' då?
  • Anonym (?)
    Anonym (Varför?) skrev 2023-07-01 03:50:46 följande:
    Du verkar mer fixerad vid andras rumpor.
    Och vad är inte du då isf? Du som ställer tusen frågor angående analblekning eller rövhålsuppljusning? Flört

Jag är inte ett dugg fixerad vid andras rumpor. Jag ställer mig ytterst tveksam till just det sjuka fenomen som gör att kvinnor går och köper stark hårblekning för att gnugga in i anus för att en man sagt att han gillar vita rövhål. Om han gillar det så mycket, varför gör han det inte på sig själv då? Gillar han det så borde han ju vilja ge tillbaka av den estetiska skönheten han upplever när han ser en blekt anal till sin kvinnliga sexpartner?
    Hade jag varit mer fixerad så hade jag väl istället ställt tusen frågor istället ?

Andras rumpor bryr jag mig inte mycket om. Menar du andras rövhål men vågar inte riktigt skriva ut det?
  • Anonym (Varför?)

Jag ställer frågor för att jag funderar på om min egen rumpa skulle kunna uppfattas som motbjudande eller oattraktiv på nåt sätt.

Du håller på och tjatar på andra om hur fixerade de är och du berättar gång på gång hur sjukt det är att ens fundera på blekning. Tack, vi har fattat. 

Varför män inte bleker? Inte vet jag. Det kanske de gör? 

Blekmedel för håret har jag aldrig övervägt att använda mig av. Jag har bara frågat om blekning på salong och om vilken färg som kan uppnås. 

Jag tänker inte använda samma slanguttryck som du för att bevisa att jag "vågar" vara grov i munnen. I det här sammanhanget förstår nog alla vad jag menar med ordet "rumpa". Dessutom är det väl inte själva hålet eller öppningen man bleker, vad jag vet, om vi nu ska märka ord. Om jag skulle precisera vilket område på kroppen jag menar så skulle jag nog skriva "området runt ändtarmsöppningen" eller liknande. Men det är väl inte så noga för dig antar jag. För du är ju inte ett dugg fixerad, till skillnad från mig. Så du bryr dig nog inte så mycket om vilka ord jag vågar använda. 

Anonym (?) skrev 2023-07-01 08:57:45 följande:
    Och vad är inte du då isf? Du som ställer tusen frågor angående analblekning eller rövhålsuppljusning? Flört

Jag är inte ett dugg fixerad vid andras rumpor. Jag ställer mig ytterst tveksam till just det sjuka fenomen som gör att kvinnor går och köper stark hårblekning för att gnugga in i anus för att en man sagt att han gillar vita rövhål. Om han gillar det så mycket, varför gör han det inte på sig själv då? Gillar han det så borde han ju vilja ge tillbaka av den estetiska skönheten han upplever när han ser en blekt anal till sin kvinnliga sexpartner?
    Hade jag varit mer fixerad så hade jag väl istället ställt tusen frågor istället ?

Andras rumpor bryr jag mig inte mycket om. Menar du andras rövhål men vågar inte riktigt skriva ut det?
  • flygrl
    Anonym (?) skrev 2023-06-30 23:04:14 följande:

Vi lever väl rent allmänt i en tid med mycket utseendefixering och ytlighet men jag tycker kanske du hetsar upp dig lite väl mycket över just anusblekning kryddat med massa mer eller mindre mustiga synonymer för det området på kroppen. Men by all means låt inte mig hindra dig. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Varför?) skrev 2023-07-01 17:42:00 följande:

Jag ställer frågor för att jag funderar på om min egen rumpa skulle kunna uppfattas som motbjudande eller oattraktiv på nåt sätt.

Du håller på och tjatar på andra om hur fixerade de är och du berättar gång på gång hur sjukt det är att ens fundera på blekning. Tack, vi har fattat. 

Blekmedel för håret har jag aldrig övervägt att använda mig av. Jag har bara frågat om blekning på salong och om vilken färg som kan uppnås. 

Jag tänker inte använda samma slanguttryck som du för att bevisa att jag "vågar" vara grov i munnen. I det här sammanhanget förstår nog alla vad jag menar med ordet "rumpa". Dessutom är det väl inte själva hålet eller öppningen man bleker, vad jag vet, om vi nu ska märka ord. Om jag skulle precisera vilket område på kroppen jag menar så skulle jag nog skriva "området runt ändtarmsöppningen" eller liknande. Men det är väl inte så noga för dig antar jag. För du är ju inte ett dugg fixerad, till skillnad från mig. Så du bryr dig nog inte så mycket om vilka ord jag vågar använda. 

Klart att inte din rumpa skulle vara motbjudande! Den är väl inte blekt i skåran och det har gått snett så att det blivit sårigt och fnasigt eller det ser ut som pigmentet försvunnit helt? Och själva rumpan har du väl inte sprutat in fett eller industrirengöringsmedel eller vad tusan nu vissa kommer på att spruta in eller operera in för knäppheter.

En fin naturlig röv helt enkelt. Den dagen en vanlig röv skulle ses som motbjudande på en i övrigt attraktiv tjej, då ligger manligheten illa till! Snälla tänk inte så igen. Klart din rumpa är fin på alla sätt, både ut och ehm.. mer invändigt för den som tycker om dig i övrigt, och säkert fler med.
  • Anonym (?)
    Anonym (Varför?) skrev 2023-07-01 17:42:00 följande:

Fixerade var bara för att jag själv fick höra att jag skulle vara fixerad.

Är rövhål ett slanguttryck? Är jag verkligen så grov i munnen? Inte tänkt på det förut. Tänker mer att rumpan är skinkorna. Anus, anal eller rövhål är synonymer för området runt anus eller insidan av det.
    Det är ju just var det är, noga för mig. Annars hade jag också kunnat säga rumpa och menat vilken del av det området som helst och vissa skulle inte förstå vad jag pratade om. menar jag bakhålet eller menar jag skinkorna? 
    Bakhålet är ett slanguttryck, hoppas det inte störde.

Jag tror inte att någon av oss är särskilt fixerade av rövhål för att vi ägnar några minuter av våra liv till att skriva lite om anus i en familjelivstråd. Kommer du att sitta och diskutera anus hela dagen? Nä precis, inte jag heller.
  • Anonym (?)
    flygrl skrev 2023-07-01 23:37:14 följande:
    Vi lever väl rent allmänt i en tid med mycket utseendefixering och ytlighet men jag tycker kanske du hetsar upp dig lite väl mycket över just anusblekning kryddat med massa mer eller mindre mustiga synonymer för det området på kroppen. Men by all means låt inte mig hindra dig. 
    Vi lever i en utseendefixerad och ytlig tid, absolut. Borde ändå finnas lite mer gränser för vad människor är villiga att följa och ta efter. Just analblekning känns som en sån sak. Men visst, alla får göra som de vill. Tror många inte fattar hur sjuka saker de går med på, bara för att någon kille sagt att något från porren vill han göra på sin tjej eller vill att tjejen ska ljusa ner sitt pigment på en liten bit av kroppen. 
    Vad hade du tyckt om en kille som du gillade hade tyckt att det var porrigt om du hade blekt bort pigmentet på en viss del av kroppen? Gjort det eller tyckt att han får bleka sig själv om han nu tycker att det är så väldigt vackert, för du är redan vacker som du är.

Du uttrycker dig väldigt bra i text. Så du borde väl veta att man inte kan använda samma ord hela tiden. Finns där fler ord för den saken så kan texten bli lite mer levande om man varierar orden.
    Eller borde jag bara ha skrivit rumpa fast att vi talar om området runt hålet mellan rumphalvorna?
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (?) skrev 2023-07-02 15:26:50 följande:
    Fixerade var bara för att jag själv fick höra att jag skulle vara fixerad.

Är rövhål ett slanguttryck? Är jag verkligen så grov i munnen? Inte tänkt på det förut. Tänker mer att rumpan är skinkorna. Anus, anal eller rövhål är synonymer för området runt anus eller insidan av det.
    Det är ju just var det är, noga för mig. Annars hade jag också kunnat säga rumpa och menat vilken del av det området som helst och vissa skulle inte förstå vad jag pratade om. menar jag bakhålet eller menar jag skinkorna? 
    Bakhålet är ett slanguttryck, hoppas det inte störde.

Jag tror inte att någon av oss är särskilt fixerade av rövhål för att vi ägnar några minuter av våra liv till att skriva lite om anus i en familjelivstråd. Kommer du att sitta och diskutera anus hela dagen? Nä precis, inte jag heller.
    Du skrev att jag inte vågar använda samma ord som du. Jag har inte kritiserat ditt ordval, jag har bara skrivit att jag själv inte har lust att använda just det ordet du använder. 

Du är den enda här som diskuterar själva hålet eller öppningen. Vi andra pratar om huden runtomkring. 
  • flygrl
    Anonym (?) skrev 2023-07-02 15:40:56 följande:
    Vi lever i en utseendefixerad och ytlig tid, absolut. Borde ändå finnas lite mer gränser för vad människor är villiga att följa och ta efter. Just analblekning känns som en sån sak. Men visst, alla får göra som de vill. Tror många inte fattar hur sjuka saker de går med på, bara för att någon kille sagt att något från porren vill han göra på sin tjej eller vill att tjejen ska ljusa ner sitt pigment på en liten bit av kroppen. 
    Vad hade du tyckt om en kille som du gillade hade tyckt att det var porrigt om du hade blekt bort pigmentet på en viss del av kroppen? Gjort det eller tyckt att han får bleka sig själv om han nu tycker att det är så väldigt vackert, för du är redan vacker som du är.

Du uttrycker dig väldigt bra i text. Så du borde väl veta att man inte kan använda samma ord hela tiden. Finns där fler ord för den saken så kan texten bli lite mer levande om man varierar orden.
    Eller borde jag bara ha skrivit rumpa fast att vi talar om området runt hålet mellan rumphalvorna?

Jag håller deffo med dig i mycket. Har själv varken tatueringar eller piercings, fillers osv. Dels av estetiska skäl, dels även för somligt kan innebära hälsorisker. Tatueringar mm. går också fetbort på män för min del även om det kanske inte måste va en dealbreaker om typ allt annat stämmer.

Blekning där bak eller armhålorna är liksom inte ens topic för mig då jag är svart. Däremot får såna här fenomen mig undra hur man då ser på mig med min väldigt mörka hud (darkskinned). 😮
    Men asså nä, folk får väl göra som dom vill men visst tycker jag det är för mycket sånt här nu. 

Sen blir jag glad när du skriver jag uttrycker mig bra i text. Det värmer en tjej från orten som verkligen försökt träna på min skrivna och talade svenska. Och ja, jag har fattat man bör försöka variera sitt språk och det va väl det du gjorde helt enkelt. Min reaktion va väl mer att jag tycker det är en lite...pinsam del av kroppen...men whatever. 🤭

Rumpan för mig är förresten hela kroppsdelen, inte bara skinkorna. 
    Men du har dina poänger. Absolut.
    I rest my case. 😉

Peace out! 

Svar på tråden Ljusare armhålor?