Gravid med bf Mars
Hej Cottis, usch, jag tycker så synd om dig! ❤️
Jag känner igen det där du skrev med att illamåendet tyvärr har blivit värre igen. Jag känner lika dant. Inte att det är så illa att jag kräks, eller att jag inte kan äta ordentligt, utan det är snarare ett dovt illamående som ligger och spökar i bakgrunden då och då. Jag blir så orolig att det ska bli värre igen, så som det var innan. Men tack och lov verkar det inte så. Dock blir jag sjukt deppig av det.
Har du pratat med barnmorskan om att du gråter varje dag och att du inte orkar? Finns det inget samtalsstöd eller medicin? Har du någon partner? Vad säger denne? Det måste ju märkas att du inte mår bra av detta?
Huh, vad synd att det blev extra besök till ultraljud, men förhoppningsvis ser det bra ut!
Jag har precis tagit min första mätning och det såg bra ut. På onsdag ska jag mäta igen, och då kan jag se om jag följer kurvan som jag ska.
Är det bara jag som är trött på att känna alla sparkar och all rörelse hela tiden? Första gången jag kände en spark började jag gråta av lycka, och visst känns det bra att känna ett kvitto på att barnet lever där inne, men jag känner att jag alltid går runt och spänner mig och inte kan vila ordentligt. Jämt under nätterna och så fort jag tar det lugnt och försöker vila så sätter det igång, som på en signal. Dessutom har jag även sammandragningar på eftermiddagarna som inte gör ont men som är obehagliga och spänner magen. Jag känner mig "trött" i magen hela tiden.
Vi gnäller tillsammans, Cottis, men jag tror att du har det mycket värre. Jag önskar jag kunde ge dig en kram. Som du skrev är det lite värt just nu, men tänk på att du har klarat mer än halvvägs och att det snart är slut. Tänk på att du gör något fantastiskt! Jag tror att om ett år kommer du inte ångra dig och du kommer att glömma hur olidligt det var. Dessutom är ingen graviditet den andra lik, inte ens för samma person! Det är som ett lotteri och just nu fick du den största niten.
Styrkekramar till dig och tack för att du delar med dig ❤️