Inlägg från: Zlender |Visa alla inlägg
  • Zlender

Gravid med bf Mars

kattnos skrev 2023-08-24 08:19:13 följande:
    Det där känner jag igen! Jag har vid båda mina tidigare graviditeter haft "problem" ganska tidigt med att behöva ta hjälp av armar etc när jag vänder mig i sängen för att det annars drar i de nedre magmusklerna. Innan jag visste att jag var gravid denna gång satt jag i soffan och nyaste och det högg till rejält i magen! Det var liksom mitt första tecken och jag vet att jag tänkte att "det här har jag bara varit med om vid graviditet men nu är jag ju inte gravid?" Men det var jag visst...
    Men summa summarum så skulle jag absolut säga att det är magmusklerna som är ovana och kanske att man borde träna dem mer än jag har gjort tidigare.
    Tack för ditt svar! Skönt att veta att man inte är ensam!
    Kan vi snälla vara en förebild för e-etikett, tack!
  • Zlender
    fjarilsblomma3 skrev 2023-08-30 10:41:37 följande:
    Har köpt två bodys, det är allt än så länge :) Går in i v 12 idag, ska göra nipt på måndag och första ul då. Lääängtar men är också så nervös över MA... Behöver bara få se att allt ser bra ut sen kommer jag börja köpa på mig grejer, tänker lite varje månad så det sprids ut och inte står med enorma kostnader mot slutet :) 
    Börjar kännas mer verkligt nu, alla på jobbet vet nu då jag svimmade i måndags och slog i huvudet, då började folk undra så jag berättade. Men väldigt skönt faktiskt, känns som jag kan börja glädjas mer nu när man kan prata öppet om det. 
    Vad roligt! Jag längtar också till vecka 12. Jag ska göra KUB vecka 13 så jag väntar lite till. Vill också att allt ska se bra ut först. 
  • Zlender
    Startingover skrev 2023-09-01 10:38:06 följande:

Jag fick svar i förrgår. Bebis har kromosomavvikelse. Idag ska vi tillbaka till sjukhuset för att prata om hur vi ska gå vidare nu. Fy vad allt känns tungt just nu.

Kramar till dig! <3 
  • Zlender

Måste bara få ventilera här att jag är så trött på att vara illamående! Jag går in vecka 12 på onsdag och många säger att illamåendet brukar avta då. Men sedan jag gick in i vecka 11 och en del innan dess jar mitt illamående ökat?!
    Suck...

• Zlender

@ Towiie och Cottis:

Åh, känns skönt att inte vara ensam även om det är synd om er! 

Nej, jag har inte provat något receptbelagt ännu. Men jag får väl göra det om det inte blir bättre. Jag har bara provat receptfria åksjuketabletter hittills vilket har hjälpt lite grann, men inte nu längre. Inte heller småätande hjälper längre och det värsta är att jag är inte sugen på någonting knappt... 

• Zlender

@Cottis:
    Tack för tips!

• Zlender

Hej, jag ska ta KUB imorgon, är det någon som vet hur långt tid det tar att få svar? Är otålig och vill berätta, men vill vänta på resultat först om allt ser bra ut! /Mvh

• Zlender

Ta

Cottis skrev 2023-09-13 18:17:38 följande:
    Jag fick svar i slutet på undersökningen. Hade tagit blodprover drygt en vecka innan.
    Tack!
  • Zlender
    Cottis skrev 2023-09-14 07:19:34 följande:

Är det någon i gruppen som är sjukskriven? Jag har jobbat den senaste månaden, men vet inte om jag orkar mer. Mår så sjukt illa hela tiden. Hade hoppats att det skulle gå över nu när v. 14 lider mot sitt slut, men jag känner snarare att kroppen verkar börja bli immun mot Xonvea som hållit mig uppe. Kräks mer nu än jag gjorde för ett par veckor sedan. Har mått illa varje sekund sedan v. 4/5.

Stackare! Mitt illamående släppte i veckan 12, men högt blodtryck och mild havandeskapsförgiftning  ligger i släkten, så jag vet inte hur länge jag kommer att få jobba. Vecka 13 (12+1) idag och jag har inte ens berättat på jobbet än! 
  • Zlender

Nu har jag fått svar på KUB! Allt ser bra ut! Jag är så lättad och tacksam! <3 Nu ska jag fira med något mumsigt! :D 

Svar på tråden Gravid med bf Mars