Inlägg från: Zlender |Visa alla inlägg
  • Zlender

Gravid med bf Mars

#Cottis, jag känner med dig. <3 
    Jag går in i vecka 14 imorgon, och mina kräkningar kom tillbaka igen... inte illamående som förut, men kan jättesnabbt få kräkreflex bara av att hosta, och så är det igång. Jag har varit jätteförkyld i en vecja nu och det ger sig inte... Dessutom har jag blivit sjukt petig med maten och kan nästan inte äta något heller. Vill absolut inte ha pasta, inte sås, inte ens chips/fika/choklad... Det enda som kan gå ner är smörgås, juice och någon godisbit. Och så kräkreflex på det på geund av all förbannade hosta. Jag är så sjukt jäkla deppig, no shit, jag äter ju inget och orkar inte göra något... Det är inte roligt att inte känna igen sig själv, kan blir sjukt stressad och frustrerad av detta mående! :( 

Kan vi snälla vara en förebild för e-etikett, tack!
  • Zlender

@Cottis, åh, jag kommer ihåg den känslan! Kämpa på och kramar till dig! <3 

Nu mår jag äntligen bättre och idag har jag fyndat en vagga, bodys, filtar och strumpor på loppis. Det känns än mer verkligt nu! :D 

• Zlender

Hej, jag är snart i vecka 16. Folk på jobbet har kommenterat att magen syns tidigt på mig, men jag tycker inte att det syns när jag kollar i spegeln på morgonen? Jag är ganska liten och smal, men jag har löst sittande kläder så att jag tycker inte att det borde synas...

Jag känner mig inte tjock, men jag känner mig oerhört osmidig! Jag tror inte att jag kommer känna något förrän vecka 20, det här är min första. Men jag längtat tills jag får en ordentligt kula och jag känner något därinne!

Vad är RUL? 

• Zlender
    Cottis skrev 2023-10-05 09:50:40 följande:

Jag fick faktiskt frågan igår om jag var gravid av en kollega jag inte känner alls väl. Modigt (och lite farligt?) att fråga redan tycker jag, även om det synd ganska tydligt på mig nu. Jag har dock svårt att veta om det mest är gravidmage eller bara mitt tröstätande som syns. Eftersom jag mår så sjukt illa fortfarande unnar jag mig definitivt för mycket skräp och rör mig för lite. Så fort illamåendet ger med sig lite måste jag verkligen skärpa mig. Gå ändå in i v. 18 imorgon?

Jag tycker vi alla ska vara snälla mot varandra. Kroppen jobbar hårt. Kan man inte äta ska man definitivt unna sig, tycker jag. Jag mår inte illa längre, men kräks ändå(?) till och från utan förvarning. Imorse fick jag upp frukosten igen innan jag ens hann avsluta den. Suck... 
  • Zlender
    Mojsan95 skrev 2023-10-12 16:31:01 följande:

Hej! Nu skriver jag bara av mig lite här, tror detta är första gången jag har dåligt samvete på riktigt. Jag har varit sjuk några dagar men känner mig så gott som frisk nu. Imorse åt jag två avokadomackor som jag tänkte var en bra start på dagen, fick absolut inte behålla dem. Blev då jättehungrig vid 11 och åt en hemlagad kycklingsoppa till lunch. Detta räckte ju dock absolut inte så nu har jag ätit 2 dammsugare och en brownie på det haha🥲.. vågar knappt erkänna detta för min sambo.. så jag skriver väl det här istället 🤷🏼?♀️ känner verkligen att jag vill ge min bebis näring att växa av och så blir det så där ☹️

Jag förstår känslan så väl. <3 Du har goda intentioner och du vet att du gjorde "fel". Du försökte vara duktig men det gick inte. Jag tycker du har lidit tillräckligt och du behöver inte ha dåligt samvete. Två dammsugare och en brownie är ingen stor grej, men däremot två paket dammsugare och ett paket brownie... Dessutom behöver kroppen fett och mycket energi när den bekämpar virus. Och det är fredag! Soppa är ju också bra, med kyckling som har protein. :) 
    En stor kram till dig och fortsätt kämpa! Vi kämpar tillsammans! Jag tror inte du behöver "skämmas" för din sambo heller. ;) 
    Mvh 
  • Zlender
    Mojsan95 skrev 2023-10-13 13:35:59 följande:

Tack! Nya tag idag 🥲💕

:D 
  • Zlender

Hejsan, hur går det för alla och hur mår ni? Jag har inte sett några inlägg här på länge.

Jag är nu i veckan 18, och väntar på att känna något i magen, men har inte varit säker på att jag faktiskt har känt något än...

Jag tänker också att jag verkligen borde köpa in mer grejer. Jag har bara köpt större kläder till mig själv och en del bodys till bebis, men jag har inte köpt barnvagn, barnstol, bilstol, mm...

Jag börjar bli lite stressad. Jag tänker på vad allt kommer att kosta (även begagnat) och jag vill gärna sprida ut mina köp för att undvika stora klumpsummor.

• Zlender
    Minaälsklingar skrev 2023-10-25 11:22:30 följande:

Hej.
    Har börjat må ganska bra och illamåendet känns nästan bra, otroligt skönt.

håller med om att det skrivs otroligt lite i gruppen, lite tråkigt faktisk. dom gångerna jag skrivit har jag knappt fått svar?

jag har Äntligen börjat känna vår lilla flicka i magen och igår var vi på rul och allt såg bra ut. Jätteskönt så nu kan man kanske slappna av lite mer och våga köpa lite mer saker till bebisen.

jag har redan Mycket saker sedan innan men behöver komplettera lite och köpa flickkläder eftersom jag har haft pojkar dom andra gångerna jag varit gravid.
    börjar också känna mig stressad men mest över allt jag ska hinna göra innan bebis kommer för nu är jag halvvägs och har mycket kvar, som att försöka hitta plats i huset till ett barn till och alla saker bebisen behöver.

du kan ju passa på att handla lite nu när det snart är black friday.

Ja! Vilken bra idé med Black friday! Åh, jag längtar till RUL, det är nästa vecka! Jag hoppas allt ser bra ur! Kram till dig! <3 Vad bra att illamåendet är bättre! :D 
  • Zlender

Mojsan 95:
    Jag har haft mindre huvudvärk än vanligt, så det är jätteskönt, jag har helt kunnat sluta med Alvedon. Annars tog jag det minst en gång i månaden.

Däremot har jag blivit täppt i näsan och andfådd istället... 

Jag hoppas vi känner bebis i magen snart! Hoppas det gick bra på RUL! 

• Zlender

Mina älsklingar:
    Huh, hoppas inte på en kräkbebis eller kolikbebis! :O 

Svar på tråden Gravid med bf Mars