• Anonym (Orolig pojkvän)

Flickvännen i Ayia Napa

Tjejen kom hem från studentresan i Ayia Napa i söndags och har sen dess betett sig väldigt märkligt. Hon har varit rätt dryg och när jag har frågat lite grann om hur resan har varit så har hon inte velat prata om den och blivit lite irriterad på mig. Hon menar att det inte angår mig. 

Egentligen skulle jag inte bry mig, då hon bestämmer helt själv vad hon vill och inte vill berätta för mig. Men anledningen till att jag skriver här är för att jag i ryktesvägar har fått höra att hon skulle ha varit otrogen med några killar under resan. 
    Rykten ska man såklart ta med en skopa salt, då de alltid finns personer som gillar att skapa bråk. 

Men saken är den att min flickvän har ett viss beteende som gör att jag blir lite orolig när jag får höra dessa rykten. Hon har ett starkt bekräftelsebehov, hon gillar när killar raggar på henne och det tar ett tag innan hon avvisar dom. Ibland tycker jag det har gått för långt. 

Med alkohol i blodet blir hon en riktig partypingla som gör saker innan hon har tänkt igenom dom, tappar verkligen all konsekvenstänk. Sett videos och bilder från Snapchat och Instagram där hon är riktigt full och upp i varv. 

Vet att jag egentligen borde prata med henne. Men vet att det kommer bli bråk, även om jag inte anklagar henne för nått.

Hur tänker ni? Borde jag vara orolig? Ska jag prata med henne eller bara låta det vara?
  • Svar på tråden Flickvännen i Ayia Napa
  • Anonym (Anonym 666)
    Ascendere skrev 2023-06-07 20:54:28 följande:
    Ja det låter vettigt, men det var inte precis det du skrev i ditt förra inlägg. 
    Jag skrev att han skulle låta det vara, dvs inte konfrontera henne. Att hon troligen hade varit otrogen. Och att han borde använda kondom tills han bestämmer sig för om han ska vara kvar i relationen eller inte. Fel med det eller?
  • Ascendere
    Anonym (Anonym 666) skrev 2023-06-07 22:07:23 följande:
    Jag skrev att han skulle låta det vara, dvs inte konfrontera henne. Att hon troligen hade varit otrogen. Och att han borde använda kondom tills han bestämmer sig för om han ska vara kvar i relationen eller inte. Fel med det eller?
    Nä, håller med, känns som en lågoddsare 
  • Anonym (Kl)

Hade jag varit du hade jag varit mer orolig över att hon kanske råkat illa ut på något sätt. 

• Fartill3

Det är oftast svårt att hantera känslor i såna här situationer såklart, men en sak som jag kommit underfund med är att dom så kallade "Party pinglorna" är roligare att hänga med i längden. 

Människor glömmer vad du gjort och vad du sagt men de kommer alltid i håg hur du fick dem att känna sig
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (jaha)
    Fartill3 skrev 2023-06-08 15:15:17 följande:

Det är oftast svårt att hantera känslor i såna här situationer såklart, men en sak som jag kommit underfund med är att dom så kallade "Party pinglorna" är roligare att hänga med i längden. 

Om man klassar klamydia och syfilis som "roligt" så....

Skulle du skaffa 3 barn med en "partypingla"?
  • Anonym (Kl)

Hoppsan, ska vi döpa om tråden till "Kvinnohatar-tråden" kanske..?

• Anonym (jaha)
    Anonym (Kl) skrev 2023-06-08 18:01:45 följande:

Hoppsan, ska vi döpa om tråden till "Kvinnohatar-tråden" kanske..?

Förstår att det kan vara svårt att tänka klart när man har huvudet fullt med feministisk propaganda men det som kritiseras här är hennes beteende INTE hennes könstillhörighet. Du förstår, man slipper inte kritik bara för att man råkar vara kvinna.
  • MT2305

Din intuition säger dig att hon varit otrogen och du ska alltid lita på din intuition. Slutsatsen du bör dra är att din flickvän inte respekterar dig och definitivt inte älskar dig. Om jag vore i dina kläder hade jag föreslagit att ni kan vara KK men att du kommer att börja dejta andra tjejer och söka någon som verkligen respekterar dig och älskar dig.

• Ascendere
    MT2305 skrev 2023-06-09 18:45:19 följande:

Din intuition säger dig att hon varit otrogen och du ska alltid lita på din intuition. Slutsatsen du bör dra är att din flickvän inte respekterar dig och definitivt inte älskar dig. Om jag vore i dina kläder hade jag föreslagit att ni kan vara KK men att du kommer att börja dejta andra tjejer och söka någon som verkligen respekterar dig och älskar dig.

Bästa förslaget hittills 
  • Anonym (Erfaren_man)

Oavsett vad hon gjort eller inte gjort just den här gången, låter hon ändå inte som flickvänsmaterial. 

Varför slösa tid och energi på en sådan människa?

Svar på tråden Flickvännen i Ayia Napa