• Anonym (Orolig pojkvän)

Flickvännen i Ayia Napa

Tjejen kom hem från studentresan i Ayia Napa i söndags och har sen dess betett sig väldigt märkligt. Hon har varit rätt dryg och när jag har frågat lite grann om hur resan har varit så har hon inte velat prata om den och blivit lite irriterad på mig. Hon menar att det inte angår mig. 

Egentligen skulle jag inte bry mig, då hon bestämmer helt själv vad hon vill och inte vill berätta för mig. Men anledningen till att jag skriver här är för att jag i ryktesvägar har fått höra att hon skulle ha varit otrogen med några killar under resan. 
    Rykten ska man såklart ta med en skopa salt, då de alltid finns personer som gillar att skapa bråk. 

Men saken är den att min flickvän har ett viss beteende som gör att jag blir lite orolig när jag får höra dessa rykten. Hon har ett starkt bekräftelsebehov, hon gillar när killar raggar på henne och det tar ett tag innan hon avvisar dom. Ibland tycker jag det har gått för långt. 

Med alkohol i blodet blir hon en riktig partypingla som gör saker innan hon har tänkt igenom dom, tappar verkligen all konsekvenstänk. Sett videos och bilder från Snapchat och Instagram där hon är riktigt full och upp i varv. 

Vet att jag egentligen borde prata med henne. Men vet att det kommer bli bråk, även om jag inte anklagar henne för nått.

Hur tänker ni? Borde jag vara orolig? Ska jag prata med henne eller bara låta det vara?
  • Svar på tråden Flickvännen i Ayia Napa
  • Anonym (Anonym 666)

Låt det vara. Hon har säkert gjort något hon inte borde, men jag tvivlar på att hon har varit med flera stycken. Liksom, hur billig kan man bli...? Så nej, kanske en eller två på sin höjd. Se till att ni använder kondom tills vidare, om du bestämmer dig för att fortsätta relationen.

• Anonym (rr)

Kan ni inte ens prata utan att det blir bråk, hur tänker du att detta förhållande ska hålla? Dina misstankar låter ärligt talat befogade.

• Anonym (@)

Hon var antagligen otrogen gör slut.

• Anonym (M)

Kan inte tänka mig annat scenario än att hon varit otrogen. Skulle absolut överväga att göra slut.

• Anonym (origo)

Tycker att du skall ge upp och göra slut.

Finns ingen anledning att tvivla på dessa rykten när kontexten är som den är. Hon tänker uppenbart hantera situationen genom att spela dryg och undgå all konversation omkring resan så att hon slipper ljuga. 

Ingen anledning att dra ut på pinan. Hon lär sig bara att hon kan köra över dig utan konsekvenser.

• Anonym (z)

Gav du henne frikort på resan ?

• Anonym (C)

Men klart man knullar om man åker på partyresa! Överreagera inte nu, det betyder inget alls.

• Anonym (Pelle)

Äsch, ta det lugnt.
    Hennes samvete är hennes problem.
    Om rykten sant, va då, det sliter inte så mycket... Ju äldre du blir så inser du sex och kärlek är två olika saker. 
    Dessutom kan det vara bra för ditt samvete att ha en innestående ifall du trillar dit om nått år. (Lätt hänt under bl a småbarnsåren).
    Fundera inte så mycket, lev livet tillsammans med henne.
    Var lycklig att du har en tjej som gillar sex.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Pelle) skrev 2023-06-06 23:26:36 följande:

Äsch, ta det lugnt.
    Hennes samvete är hennes problem.
    Om rykten sant, va då, det sliter inte så mycket... Ju äldre du blir så inser du sex och kärlek är två olika saker. 
    Dessutom kan det vara bra för ditt samvete att ha en innestående ifall du trillar dit om nått år. (Lätt hänt under bl a småbarnsåren).
    Fundera inte så mycket, lev livet tillsammans med henne.
    Var lycklig att du har en tjej som gillar sex.

Gösses vilket skitsnack, nej man blir inte alls mer moraliskt handikappad ju äldre man blir... om du blev det så kan jag bara beklaga, men gör inte ditt förfall till något allmänt för alla
  • Anonym (jaha)

Hennes reaktion verkar ju stämma ganska bra med det du fått höra.
    Dumpa NU! Slösa inte bort tid med att försöka få henne att erkänna för det kommer du aldrig att lyckas med.

PS! Gå och testa dig för könssjukdomar

Svar på tråden Flickvännen i Ayia Napa