Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

BIM Juli 2023

Sanlin90 skrev 2023-07-13 16:13:30 följande:
    Jag fick just ett sammanbrott hos min sambo, haft sån hög puls idag att jag bara svettas rätt vad det är kändes livet bara så orättvist, vi har försökt sedan april 2021 och jag kände nu att äl kom cd 14 jag är på äl+14(9?) men ingen mens kommer, inget plus så jag bara bröt ihop och började gråta för det och för pulsen är så jävla jobbig!

Skickar kramar till dig ❤️ Fy vad tufft.. Hoppas ert plus kommer snart!! 

• cutepenguin
    Mololo skrev 2023-07-15 20:01:57 följande:

Fick också positivt ÄL test på dag 13, och bim dagen före dig. Så vi verkar följas åt. 😅 

- - -

Kan dock tycka det är svårt att veta exakt när man är som mest fertil. Eller snarare hur länge man har på sig... Ägget släpper väl ca 24-36 timmar efter LH-ökningen. Om man då tar ett positivt ÄL test på förmiddagen, så vet man ju inte om själva LH-ökningen egentligen började kvällen innan? Och då är man ju redan minus 12 timmar typ.. 😆

Det tycker jag med 😂 Hade ett negativt test 21.30 i onsdags kväll, fick den första positiva 10.00 i torsdags. Testade även positivt på kvällen på torsdagen och på fredag morgon. På fredag eftermiddag var det negativt igen. Så antar att ägget släppte natten till fredag eller under fredag förmiddag 😅 Hade ont i äggstockarna hela torsdagen och tidigt fredag morgon. Men en heeel vetenskap 😂

• cutepenguin
    Rödluvan93 skrev 2023-07-15 20:39:41 följande:

Håller med er! Det är lurigt att veta exakt, man får helt enkelt hoppas simmarna har sån pass tålamod att vänta in ägget i värsta fall 😅 jag testar alltid tills jag inte har någon stegring längre för jag kan ha positivt ÄL test två morgnar på raken (använder dom digitala rosa från cb). Testar alltid på morgonen vilket kanske inte alltid är rekommenderat men funkar för mig 😅

Kör ni också digitala ÄL test? 😊

Använder också de digitala från Clearblue 😁 Var första gången jag använde det nu och mina verkade visa positivt i ca (nästan) 24 timmar. Bara att hoppas att vi prickade rätt.

• cutepenguin

Jag har turen att jag verkligen känner ägglossningen, vilket gjort att jag inte använt ÄL-test tidigare. Men hade missfall den 24/6 så köpte denna månad för jag ville verkligen inte missa ÄL. Fick emellertid, som alltid, väldigt tydliga flytningar och sen en molande värk vid äggstockarna som varar allt i från 30 min till några timmar. 

• cutepenguin
    Hejvärldenhej skrev 2023-07-18 06:39:20 följande:

Alltså vaknade av magknip vid 05 och nu är det som en blandning av mensvärk och magknip långt ner i magen - någon som får så vid ägglossning? Har läst några säga att munkpeppar gjort att de känt av ägglossning mer... undra om det är detta

Jag känner min ägglossning väldigt väl. Och för mig känns det mer i själva äggstockarna, dvs mer på sidorna långt ner. Inte riktigt som mensvärk. Men det kan säkert vara olika hur man känner 😊👍🏼 

• cutepenguin
    Mololo skrev 2023-07-19 10:24:40 följande:

Följer men skriver inte så mycket just nu, då jag bara är på äl+4 än? lång väntan kvar (:

Är också där omkring.. vill bara att dagarna ska gå (fast ändå inte)😂
  • cutepenguin
    Alvedon83 skrev 2023-07-20 05:58:20 följande:

Uppdatering, det var nåt fel på testet som visade plus. Vaknade nyss av att jag fått mens, tre dagar för tidigt. Bara att börja om då. 

Nej, vad trist 😔😔 

• cutepenguin

Jag är på ÄL + 8 idag. Har BIM imorgon (eventuellt måndag) då jag har kort lutealfas. Så dyker inte mensen upp innan tisdag är det ett gott tecken, känns inte som jag behöver testa innan utan tänker att jag testar tidigast ÄL + 14 om inte mensen dykt upp. 🥰

Har OTROLIGT ömma bröst. Fick det i samband med ÄL, men är så mycket mer ömma än vad dom brukar.. och det blir inte bättre, snarare blir de mer och mer ömma varje dag.

• cutepenguin

Jag är på ÄL+9, har BIM imorgon. Men jag avvaktar nog också några dagar till (om inte mensen dyker upp imorgon). 😅

• cutepenguin
    Mololo skrev 2023-07-23 19:17:03 följande:

Tar/gör du något för att förlänga din korta lutealfas ?

Nej, har inte känt någon anledning till det. Blev gravid i maj på första försöket, men fick missfall 24 juni (så knappt en månad sen). Så verkar inte vara några problem för min del att bli gravid även om jag har kort lutealfas 😊

• cutepenguin
    GuldKvinnan skrev 2023-07-24 21:56:52 följande:
    Vad spännande, håller också tummarna! :) Hur känns det i kroppen, något utöver det vanliga? :)

Tack! 🥰

Lite lätt molvärk som kommer igår, har haft det sen ÄL. Fick även ömma bröst i samband med ÄL, brukar emellertid ha det emellan ÄL och mensen så betyder antagligen ingenting. 

Sist jag var gravid (som slutade i missfall i vecka 9) kände jag inte heller någonting speciellt innan jag plussade. Såhär i efterhand var det nog mest molvärk kring tiden jag skulle få mens, men symtom kom senare. ☺️ Håller verkligen tummarna att mensen INTE dyker upp! 

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-07-24 23:34:06 följande:
    Spännande! Håller tummarna! 🥰 När har du tänkt testa?

Verkligen! Har knappt kunnat sova inatt för att jag hela tiden varit uppe och kollat om jag fått mensen 😂 Men den lyser fortfarande med sin frånvaro. 

Har kort lutealfas så är egentligen bara på ÄL+11 idag, så väntar nog några dagar till. Men mensen kommer ALLTID senast ÄL+10 (oftast ÄL+9) så det ser i alla fall lovande ut 🥰 

• cutepenguin
    Rödluvan93 skrev 2023-07-25 08:08:44 följande:
    Spännande! Hoppas det betyder ett pluss för dig ❤️

Hur många är vi kvar som väntar på BIM? Är bara ÄL+9 så vågar inte testa riktigt än, BIM på söndag för mig 😅

Tack, det hoppas jag också ❤️ Hade, vad jag tror, nidblödning igår. Kom lite brunt på pappret en gång när jag torkade, sen ingenting mer. Fortfarande ingen mens. Testar nog tidigast på fredag.

Så håller tummarna både för min och era andras skull att vi plussar!!  

• cutepenguin

Tror tyvärr min mens dök upp nu.. helvete. Men, första försöket efter MF så nya tag nästa månad. Var lite naiv och trodde det skulle gå på första försöket denna gång också..

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-07-26 10:08:09 följande:
    Cutepenguin - Var det mensen? Usch vad tråligt i så fall :(

Ja, tyvärr.. 😓 Fick missfall 24/6 så är knappt en månad sen. Så kanske är bra att det får gå en riktig mens emellan så kroppen återställer sig själv lite, åtminstone verkade min kropp tycka det var en bra idé 😅 Får hålla tummarna på kommande månad!

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-07-31 10:56:45 följande:

Verkar som om det är kemisk graviditet eller missfall på gång här tyvärr. Började med bruna flytningar i lördags och söndags, färskt blödning igårkväll och imorse. Nu blöder jag ännu mer (fortfarande sparsamt men mängden ökar) samt att molvärken blir lite värre hela tiden (som mensvärk). Har testat positivt varje dag med digitalt ?ultratidigt? men inte med vanliga tester en enda gång. Innebär väl egentligen att HCG inte ökar som det ska? Bim är mest troligt idag så hoppas att allt detta går lver fort så jag kan sikta på nästa äl med nya tag! 

Men man blir ju orolig (vi är 34 och 35, inga barn sedan tidigare).

Så tråkigt 😞❤️ Mitt missfall började liknande.. blödde och hade som kraftig mensvärk i en vecka innan själva missfallet kom. Sen är det ju möjligt att blöda trots hälsosam graviditet, men låter inte så bra att du inte fått positivt med vanligt test.

Håller tummarna ❤️

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-07-31 12:53:47 följande:
    Nu är det nog ingen tvekan längre, precis som du beskriver kraftig mensvärk och jag blöder massvis. Hur vet du att missfallet kom en vecka senare? Hur går det för dig nu? ❤️

Jag beklagar verkligen ❤️ Vet hur tufft det är.. Är fortfarande inte helt stabil i mitt humör såhär en månad senare.

Det gick inte att ta miste på för min del.. kom ut en klump stor som en lime. Och strax därefter slutade värkarna. Men hade ont i 6 dagar innan det faktiskt kom ut.. Sen blödde jag 5 dagar efter innan blödningen gav sig. 

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-07-31 14:16:18 följande:
    Först lovade jag mig själv att vara glad för att våra kroppar fungerar, men blir ändå lite låg av missfallet.. Hoppas bara detta inte rubbar kroppen alltför mycket och att nästa äl sker när den ska typ 😊❤️ Vilken vecka var du i? Tufft ändå ❤️ Har du fått äl än?

Jag var i vecka 9. Men embryot hade antagligen dött redan i vecka 6, så ett MA. När missfallet väl skedde blev det som en mens och jag fick ÄL när jag brukar ha det i menscykeln. Har första mensen efter missfallet nu och den beter sig lite konstigt. Blöder mer och den är mer långdragen, så hoppas kroppen rensat ut allt nu. Var hos läkaren efter missfallet som sa att allt såg bra ut i alla fall. 

Jag håller med dig, vi vet att vi KAN bli gravida åtminstone 😊❤️ 

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-07-31 18:51:55 följande:
    Hoppas också för din skull att den lyckats rensa ut allt nu ❤️ Jag tänker väl att jag inte behöver boka en gyntid eftersom detta mf/kg kom så tidigt (v.3+6) eller är det rekommenderat att ändå kika?

Tack ❤️ Hur går det för dig? 

Jag vet faktiskt inte.. Jag var enbart och kollade för att jag hade tiden inbokad sen innan eftersom jag sökte hjälp när jag började blöda och hade ont. De ville följa upp om det var ett missfall eller inte 😅 Men eftersom du är i 3+6 känns det inte som du behöver kolla upp det.. Är ingen expert dock. Kan ju vara skönt så du vet att allt kommit ut. 

Svar på tråden BIM Juli 2023