Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

BIM Juli 2023

Hoppar också in här. Har dock inget datum än så lägger till det senare. Har precis haft ett ma i vecka 9+0 (embryot var i vecka 5-6 någonstans). Så väntar på att sluta blöda och sen ÄL. Så förhoppningsvis hinner jag ha BIM i slutet av juli. Håller tummarna för oss alla! ❤️

• cutepenguin
    Hejvärldenhej skrev 2023-06-29 10:10:15 följande:
    Rosamentos tack för inout ❤️ hoppas på att jag missade!!

jag använder Natural Cycles. Man har koll på sin cykel genom att mäta sin basal-temperatur med termomete varje dag. Då kan ägglossning bekräftas när man ser att tempen ökat efter :) skriv om du är sugen. Tror jag borde ha nån ?rekommendera länk?

annan topic: min bästis plussade igår! Är så otroligt lycklig❤️✨💕 vill inget hellre än att få krama ett litet barn som är hennes! men också lite ledsen. Vi har försökt mer ?precist? längre än dem och för dem ?så bara gick det? efter typ 3 mån. nån som känner igen sig? Så dubbelsidigt 

Förstår precis vad du menar angående att vänner och bekanta runt omkring plussar. Själv blev jag gravid på första försöket, men fick missfall i förra veckan. Det känns så orättvist när man ser att det går bra för andra.. även om jag SÅKLART är glad för deras skull också. Tu-delad känsla helt klart! ❤️ 

• cutepenguin
    Skriver in mig i listan då jag tror mig veta när jag kommer ha BIM. Men kan vara lite flytande för mig då jag precis haft MF och inte helt koll på cykeln denna månad. 

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    12/7 - Rooiboste, andra barnet, 2:a försöket 
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    24/7 Cutepenguine, första barnet, 1a försöket efter MF
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet 7e försöket 
  • cutepenguin
    Natalina1451 skrev 2023-07-03 12:05:02 följande:
    jag skriver också gärna in mig här. Vi ska precis börja försöka med en 4a. tror vi missade denna ägglossningen så förväntar mig inget plus Den här månaden men hoppa på nästa ägglossning 🤞🏻  vi har de tidigare gångerna fått ett missfall först eller förlorat en tvilling i tidig Graviditet så förväntar mig ett missfall till och börja med.. någon som upplevt samma? Varför blir det så tro?

Har inget svar på din fråga, men fick missfall förra månaden och hoppas det går på gång nummer 2. Både min mamma och moster har råkat ut för exakt samma, så kände igen mig i din kommentar. 
  • cutepenguin
    Lavendel94 skrev 2023-07-05 16:48:02 följande:
    Janbo, håller med i känslan att man vill nu direkt! Vi har bestämde oss under våren att det var dags att börja försöka med första, vi är båda nyss fyllda 29. Men vi (speciellt jag) är väldigt otålig 😅 men absolut ödmjuk över att det kan ta tid eller komma hinder... 
    Känner med er båda. Är SÅ otålig. Blev gravid på första försöket, men fick missfall för två veckor sen. Vill inget annat än att bli gravid igen.. Och så måste jag vänta och har dessutom ingen aning om när jag kommer få ÄL 😅 
  • cutepenguin
    Lulu1987 skrev 2023-07-06 17:04:20 följande:

Har till och från känt dels värk på höger sida av ryggen och mot sidan/samt magen. Jag har också haft som en brännande känsla, som kommer och går på olika delar av livmodern, mestadels som kortare "hugg" eller vad jag ska kalla det för. 

Någon som känner igen det och har plussat? 

Innan jag plussade sist hade jag är konstig smärta till höger långt ner på ryggen. Vet inte om det hörde ihop såhär i efterhand, men jag plussade ju några dagar senare. Den konstiga smärtan försvann efter typ en vecka. 

Håller tummarna för dig!!

• cutepenguin
    Quesswhat skrev 2023-07-07 16:07:47 följande:

Är det någon här som inte kör på att tempa och ägglossningstest? Jag tog ut min spiral för en månad sen och haft mens en gång. Är osäker på hur min menscykel ser ut men min blödning som jag hade med spiralen kom alltid i slutet av månaden. Vilket den även gjorde efter spiralen togs ut. Därav är jag osäker på när jag har haft ägglossning. Borde jag kanske börja tempa och köra test för att veta säkert? Är bara rädd att jag ska bli mer besatt av det här än jag redan är, om ni förstår hur jag menar 😂

Jag tempar inte och har aldrig använt ägglossningstest. Blev gravid på första försöket, men slutade tyvärr i MF. Så nu ska vi försöka igen. Känner att jag ger det några månader innan jag orkar tempa. Ägglossningstest kan ju absolut vara en lättare hjälp däremot. 😁👍🏼 Tänker som du, vill inte bli mer besatt av att bli gravid än jag redan är 😂

• cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-07-07 19:48:02 följande:

När vi försökte med första barnet så körde vi fem månader utan men varje gång min mens kom räknade jag 14 dagar tillbaka och insåg att vi helst tiden missade de viktiga dagarna. då började jag med ägglossningstest och vi plussade andra försöket efter att faktiskt ha haft sex på ägglossningsdagen. Men Då ska jag tillägga att jag har oregelbunden cykel. När vi nu försöker med barn nummer två tar det tid men då är det ofantligt skönt att vi åtminstone aldrig missat en ägglossning utan faktiskt försöker varje gång ordentligt. Det är min erfarenhet, för mig lugnar ägglossningstest och temp, jag stressade mer utan eftersom jag faktiskt inte hade koll. 

Förstår det också! ☺️ Att det kan vara lugnande alltså att temps och/eller använda ägglossningstest.

Just nu kör jag och sambon varannan dag. Har som sagt haft missfall nyligen så har NOLL aning om när min ÄL kommer, så garderar upp det med varannan dag 😅 Tänker att det borde lyckas då. Men lyckas vi inte och jag hinner få en mens så kommer jag nog testa åtminstone ägglossningstest. 

• cutepenguin

Hade missfall för exakt två veckor sen (började blöda en vecka innan det). Men har de senaste 3 dagarna haft flytningar som liknar dom vid ÄL.. Funderar på om jag verkligen har ÄL eller om kroppen spelar mig ett spratt. 

• cutepenguin
    Fruffe skrev 2023-07-10 10:04:46 följande:

Grattis alla som har fått plus! ❤️ och håller tummarna för alla andra! 

jag är på CD 19 och fortfarande inte fått utslag på mina ägglossningstester? brukar ha en cykel på 28-32 dagar? fler som har sen ägglossning? Vad kan man göra? Vet att när jag blev gravid med dottern så hade jag ägglossning dag 14 alltid, men inte längre. Så hit me med tips om ni har några 🙈 tack på förhand 🙏🏻 

kram!! Kul o följa er alla

Jag har sen ägglossning trots ganska normal cykel. Brukar variera 28-34 dagar och har i princip alltid ÄL 9-11 dagar innan. Har tyvärr inga tips på vad man kan göra, men har lyckats blivit gravid trots kort lutealfas så vet inte om det behövs 🥰 Men många här på forumet har många bra tips, så finns säkert någon som sitter inne på något bra tips om man vill få ÄL tidigare. 

Svar på tråden BIM Juli 2023