Både män och kvinnor föredrar jämnåriga sexpartners
Hur är det för dig?
Hur är det för dig?
För mig spelar åldern roll ja. Ju närmre de är mina barn i ålder ju mindre attraherad blir jag. Jag kan tycka att unga kvinnor är söta, fina, vackra men skulle aldrig någonsin vilja inleda ett förhållande med dem.
Jag skulle kunna tänka mig en 10 år yngre kvinna och max 5 år äldre. Det är vad jag känner såhär spontant.
Ålder är bara en siffra och jag blir inte kåt på en siffra utan en kvinna. Hon kan vara 20 eller 55. Spelar ingen roll om det är rätt i övrigt och ömsesidigt intresse finns.
Ja, jag föredrar en jämnårig partner, men anser att yngre kvinnor är fysiskt sett mycket mer attraktiva.
För mig spelar åldern roll ja. Ju närmre de är mina barn i ålder ju mindre attraherad blir jag. Jag kan tycka att unga kvinnor är söta, fina, vackra men skulle aldrig någonsin vilja inleda ett förhållande med dem.
Jag skulle kunna tänka mig en 10 år yngre kvinna och max 5 år äldre. Det är vad jag känner såhär spontant.
Jag kan helt klar attraheras av (betydligt) yngre kvinnor. Men det betyder inte att jag egentligen vill ha sex med dem. Jag bara myser lite och fantiserar.
De allra flesta kanske inte har sex utan att andra faktorer spelar in iallafall inte kvinnor. Utan tvekan har yngre oftast attraktivare kroppar eftersom huden är slätare ser mer elastisk ut.
Men lika snygga som yngre kroppar, är äldres intellekt och livserfarenheter attraktiva och som skapar intressantare människor mer fler lager och nyanser.
Därför går det inte att säga att yngre automatiskt är mer attraktiva. Det är liksom helheten som gör en människa sexig och attraktiv och framförallt vad som händer i mötet, hur man fungerar ihop och förhåller sig till varann.
Kemi kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm. Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där.
Osar välbekant med åldersfixeringen hos vissa här. Om vi ser till TS barometer visar den faktiskt i skrivande stund på ett resultat. Så långt vill majoriteten av män och kvinnor allra helst träffa en jämnårig partner. Samma målbild gäller för mig men jag kan bli attraherad av 10-15 år yngre killar och av 15-20 år äldre män.
Hittills har jag blivit kär i och känt mig attraherad av personer i min egen ålder.
De jag har haft längre förhållande med har varit ett år yngre, födda samma år som jag, och ett år äldre.
Mina föräldrar är 20 år äldre än mig och mitt äldsta barn lite mer än 20 år yngre och det känns väldigt främmande för mig att bli attraherad av någon i mina föräldrars eller i mina barns ålder.
Fem år hit eller dit-absolut, det gör ingen skillnad i den här åldern (40+), eventuellt tio år upp eller ner, kanske? Om personligheterna verkligen matchar.
Vad andra gör bryr jag mig inte om, så länge det inte rör sig om stor åldersskillnad där den yngre är VÄLDIGT ung samtidigt som den yngre är i beroendeställning. Det är inte okej.
Osar välbekant med åldersfixeringen hos vissa här. Om vi ser till TS barometer visar den faktiskt i skrivande stund på ett resultat. Så långt vill majoriteten av män och kvinnor allra helst träffa en jämnårig partner. Samma målbild gäller för mig men jag kan bli attraherad av 10-15 år yngre killar och av 15-20 år äldre män.
De allra flesta kanske inte har sex utan att andra faktorer spelar in iallafall inte kvinnor. Utan tvekan har yngre oftast attraktivare kroppar eftersom huden är slätare ser mer elastisk ut.
Men lika snygga som yngre kroppar, är äldres intellekt och livserfarenheter attraktiva och som skapar intressantare människor mer fler lager och nyanser.
Därför går det inte att säga att yngre automatiskt är mer attraktiva. Det är liksom helheten som gör en människa sexig och attraktiv och framförallt vad som händer i mötet, hur man fungerar ihop och förhåller sig till varann.
Kemi kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm. Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där.
Jag är 57 och föredrar för en relation en jämnårig enbart på att han då förmodligen är i samma fas som jag, vuxna barn som inte bor hemma. Han förväntar sig inte att få barn med mig heller.
Inte för att jag attraheras av 55+.
För sex spelar det ingen roll. Har haft 25 år yngre och 13 år äldre.
Men åldern följer ju med min ålder. Framförallt upp, det minskar för varje år jag själv blir äldre.
Väldigt bra beskrivet!
Kemi, kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm. Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där.
Så är det precis för mig!
Den älsta kvinnan var 35 år äldre än mig, det bästa sexet. Totalt hämningslös och med mycket erfarenhet.
Men frun 7!år yngre!? Vakrare att se på men med mycket fler hämningar
Jag är själv 35 år och sexet har alltid varit bättre med äldre kvinnor, det absolut bästa sexet har jag haft med en kvinna som var 10 år äldre än mig.
Vi var tillsammans i 5 år, hon hän gav sig helt, tog sig tiden att sugen mig riktigt hård osv. Har aldrig blivit så upphetsad av en jämnårig tjej och då hade ändå den här äldre kvinnan bristningar, var mullig med lite övervikt osv.
Allt handlar inte enbart om utseende.
Det tog tyvärr slut då vi var i olika stadier i livet, saknar henne väldigt ofta.
Den älsta kvinnan var 35 år äldre än mig, det bästa sexet. Totalt hämningslös och med mycket erfarenhet.
Men frun 7!år yngre!? Vakrare att se på men med mycket fler hämningar