Inlägg från: Anonym (gg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gg)

Både män och kvinnor föredrar jämnåriga sexpartners

Postman skrev 2023-06-05 13:47:09 följande:

För mig spelar åldern roll ja. Ju närmre de är mina barn i ålder ju mindre attraherad blir jag. Jag kan tycka att unga kvinnor är söta, fina, vackra men skulle aldrig någonsin vilja inleda ett förhållande med dem. 

Jag skulle kunna tänka mig en 10 år yngre kvinna och max 5 år äldre. Det är vad jag känner såhär spontant.  

Jag är kvinna och har samma ålderspreferenser.

Nu är den äldsta jag haft relation med 16 år äldre, den yngsta 12 år yngre, någonstans runt min egen ålder hade antagligen varit mest praktiskt, och man har ofta lite mer gemensamt om man inte bara ser till sex.
  • Anonym (gg)
    Anonym (I know it when I feel it) skrev 2023-06-05 23:46:06 följande:

De allra flesta kanske inte har sex utan att andra faktorer spelar in iallafall inte kvinnor. Utan tvekan har yngre oftast attraktivare kroppar eftersom huden är slätare ser mer elastisk ut.

Men lika snygga som yngre kroppar, är äldres intellekt och livserfarenheter attraktiva och  som skapar intressantare människor mer fler lager och nyanser.
    Därför går det inte att säga att yngre automatiskt är mer attraktiva. Det är liksom helheten som gör en människa sexig och attraktiv och framförallt vad som händer i mötet, hur man fungerar ihop och förhåller sig till varann.

Kemi kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm. Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där.

Jag tycker den där livserfarenheten är det sexigaste som finns. I de som verkligen har den, alla mognar kanske inte, men att tex ha en flirt med en man som är 40 plus kan verkligen vara helt annorlunda än att göra det med en man under 30. 
Svar på tråden Både män och kvinnor föredrar jämnåriga sexpartners