Inlägg från: Anonym (Draktränare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Draktränare)

Både män och kvinnor föredrar jämnåriga sexpartners

Osar välbekant med åldersfixeringen hos vissa här. Om vi ser till TS barometer visar den faktiskt i skrivande stund på ett resultat. Så långt vill majoriteten av män och kvinnor allra helst träffa en jämnårig partner. Samma målbild gäller för mig men jag kan bli attraherad av 10-15 år yngre killar och av 15-20 år äldre män. 

• Anonym (Draktränare)
    Anonym (Grannen) skrev 2023-06-06 06:50:56 följande:
    Jag tycker majoriteten påtalar att man helst väljer någon i sin egen ålder, men att man är svag för unga kvinnor rent attraktionsmässigt.
    Exakt, det stora flertalet anger preferensen jämnårig partner. Så ser oxå våra parbildningamönster generellt ut. 

Ja, i renodlad fysisk attraktion är många kvinnor svaga för yngre män. Både män och kvinnor åter connectar med sin ungdom och de arketyper de då fann attraktiva. En tidsresa sker alltså utöver fräschören 20 åriga killar och tjejer i regel besitter. Bekant med fenomenet. Ändå anser jag ålder rakt igenom verkligen inte gör det. Andra egenskaper än ålder avgör matchen för min del. Exempel på det är personkemi. Ålder är egalt. 
    Anonym (The magic number) skrev 2023-06-06 07:19:27 följande:
    Normen är 2 års skillnad.
    Okej ny statistik? 4 år skillnad har tidigare angetts som optimal för längre förhållanden. Observera mannen 4 år äldre än kvinnan. 
  • Anonym (Draktränare)
    Anonym (I know it when I feel it) skrev 2023-06-05 23:46:06 följande:

De allra flesta kanske inte har sex utan att andra faktorer spelar in iallafall inte kvinnor. Utan tvekan har yngre oftast attraktivare kroppar eftersom huden är slätare ser mer elastisk ut.

Men lika snygga som yngre kroppar, är äldres intellekt och livserfarenheter attraktiva och  som skapar intressantare människor mer fler lager och nyanser.
    Därför går det inte att säga att yngre automatiskt är mer attraktiva. Det är liksom helheten som gör en människa sexig och attraktiv och framförallt vad som händer i mötet, hur man fungerar ihop och förhåller sig till varann.

Kemi kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm. Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där.

Väldigt bra beskrivet! 

Kemi, kroppsdofter och hur man samtalar, hur det känns när man tar i varann, igenkänning mm.  Sånt går aldrig att förutse eller generalisera så där. 

Så är det precis för mig! 

Svar på tråden Både män och kvinnor föredrar jämnåriga sexpartners