• tömi

Vegetariskt istället för skaldjur?

Hej!
    Jag ska ha en tillställning där jag bjuder på skaldjur, bröd, aioli, lax, potatissallad m.m. Ett par av gästerna är dock vegetarianer, har ni något förslag på vad man kan bjuda dem på som passar till de tillbehören?

• Svar på tråden Vegetariskt istället för skaldjur?
  • MammaKajsa

Vegetariska grillspett eller kronärtskocka med citron tycker jag skulle passa. 

• Tow2Mater

Vegetarianer brukar älska bönor - så häll upp en skål bönor. Kanske 2 olika sorter.

• Anonym (Lo)
    MammaKajsa skrev 2023-06-01 21:25:44 följande:

Vegetariska grillspett eller kronärtskocka med citron tycker jag skulle passa. 

Hur gör man de grillspett? :)
  • Hedda04
    Tow2Mater skrev 2023-06-01 21:50:33 följande:

Vegetarianer brukar älska bönor - så häll upp en skål bönor. Kanske 2 olika sorter.

Inte om man blir bjuden på tillställningen, då ser det nog lite torftigt ut med bara bönor.
  • Hedda04

Kom på nu att jag sett vegansk låtsaslax och tonfisk i min mataffär; kommer ej ihåg vad märket hette. Det kanske man kan göra något med.

• Anonym (Lo)
    Hedda04 skrev 2023-06-01 21:56:16 följande:
    Inte om man blir bjuden på tillställningen, då ser det nog lite torftigt ut med bara bönor.
    Kan vara jättegott med marinerade bönor, även om jag har jag aldrig lyckats så bra själv med det. Men det skulle nog ändå behövas mer på en tillställning det har du rätt
  • Tow2Mater
    Hedda04 skrev 2023-06-01 21:56:16 följande:
    Vem pratar om bara bönor? Det är ett utmärkt proteinalternativ i tillägg till bröd, aioli, potatissallad m.m. Ar du en bortskämd vegetarian?
  • Anonym (N)
    Hedda04 skrev 2023-06-01 22:08:21 följande:

Kom på nu att jag sett vegansk låtsaslax och tonfisk i min mataffär; kommer ej ihåg vad märket hette. Det kanske man kan göra något med.

Kolla med dessa vegetarianer. Väldigt många vegetarianer gillar inte olika låtsasfisk och låtsaskött.

Naturligt röttfria alternativ är säkrare val. 

• Hedda04
    Tow2Mater skrev 2023-06-01 22:29:05 följande:
    Vem pratar om bara bönor? Det är ett utmärkt proteinalternativ i tillägg till bröd, aioli, potatissallad m.m. Ar du en bortskämd vegetarian?
    Nej jag är inte vegetarian men äter ofta vegetarisk och veganskt
Svar på tråden Vegetariskt istället för skaldjur?