• erikaABC

Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?

Efter hur många duschar?
    Skriv gärna varför i kommentaren.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?
  • Anonym (ca)
    erikaABC skrev 2023-05-29 21:35:05 följande:

Efter hur många duschar?
    Skriv gärna varför i kommentaren.

Ca en vecka, alltså 6-7 dagar. Duschar oftast en gång per dag, men det händer att jag duschar två ggr på nån dag om jag har tränat. Så, typ 6-8 duschar.
  • Anonym (Lilith)
    Räkan77 skrev 2023-05-30 15:00:09 följande:

Ja, vi använder tvål hela familjen på hela kroppen

Då är ni väldigt ovanliga här på Familjeliv...

Visst, det kanske är så generellt att folk som inte tvättar underlivet har egna handdukar och tvärtom, vad vet jag. Jag får väl fråga nästa gång det är på tapeten. 
  • Anonym (Veckovis)

Byter en gång i veckan så den har alltså använts 7 ggr när den byts. Vi har alla varsin badhandduk. Vi har många fler handdukar också till olika användningsområden.

• Anonym (haha)
    Anonym (Lilith) skrev 2023-05-29 22:17:56 följande:
    Inte för att ifrågasätta men om man tvättar andra handdukar och annat som kan tvättas i samma maskin - varför skulle man då inte tvätta just dusch-handduken? 
    Därför att tvätta alla handdukar för en familj är 1-2 tvättmaskiner extra. 
  • Anonym (ca)
    Anonym (Lilith) skrev 2023-05-30 14:45:40 följande:
    Använder ni tvål (eller liknande, kanske intimtvål/intimtvätt/intimolja eller nåt)och vatten till underlivet?

(De flesta här på Familjeliv verkar anse att det är livsfarligt med tvål/intimtvätt och vatten och att man inte ska tvätta underlivet varje dag utan varannan eller var tredje dag. Och då med bara vatten även i rumpan och kanske inte ens duscha sig mellan benen alls eller ens tvätta mellan bblygsläppar eller mellan skinkor osv. för "vatten kan torka ut". Och samtidigt "är man ju ren efter dusch"....)
    De flesta? Du menar några svar i några trådar? Hur kan du ens tro att det på något sätt speglar sanningen om folk i allmänhet.
  • Core

Det är skitcoolt, man slänger den bara på golvet så ligger den vikt och tvättad två dagar senare!! Prova

• Anonym (Mx)
    Core skrev 2023-05-31 10:08:41 följande:

Det är skitcoolt, man slänger den bara på golvet så ligger den vikt och tvättad två dagar senare!! Prova

Så är det. Vissa kvinnor driver hotell vid sidan om sitt ordinarie arbete 😊
  • fjanten

Ingen aning, men betydligt fler gånger än många här. Har nog samma handduk 1,5-2 veckor innan jag byter den. 

• Core
    Anonym (Mx) skrev 2023-05-31 11:05:08 följande:
    Det var viss sarkasm, men ja säkert är det så
  • Core
    Anonym (Mx) skrev 2023-05-31 11:05:08 följande:
    Eller sarkasm, det var viss del sant, men däremot plockas hennes disk undan och diskas av sig själv när hon bara lämnar det på bordet {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?