Anonym (haha) skrev 2023-05-29 21:43:45 följande:
Haha, roliga svarsalternativ. Vi tvättar väl handdukarna någon gång per månad, typ. Man är ju ren när man torkar sig så varför skulle man behöva tvätta dem så ofta. Herregud, tänk lite på miljön, snälla!
Det här ju lite intressant... "Man är ju ren när man torkar sig"...
Det kanske fungerar jättebra för just er men jag funderar rent allmänt (Obs! Absolut inget påhopp mot just dig utan allmänna och rent hypotetiska spekulationer om folk i trådar på Familjeliv i största allmänhet, dubhar säkert inget med det att göra och det är INTE riktat mot dig.)...
I de flesta trådar om hygien klagar folk på att deras partners inte är tillräckligt rena, inte duschar tillräckligt ofta, inte torkar sig ordentligt när de går på toa, smittar dem med svamp osv. Många uppger att de har såna fruktansvärda problem med underlivet så som svamp, bakteriell vaginos, obalans i underlivet osv. De flesta hävdar att tvål är livsfarligt i närheten av underlivet, att man inte behöver tvätta underlivet varje dag, att bara vatten räcker, om ens det - en del anser att även vatten är farligt osv. Många berättar om att de får bölder och infekterade sår när de rakar underlivet. Men i trådar handdukar verkar de flesta dela handdukar hela familjen?! Då är man plötsligt ren i underlivet efter trots att tvål och vatten är så farligt. Då är det inga problem att dela handduk - man undrar om de som har partners som de anser vara så ohygieniska och ha bajs i rumpan eller kalsongerna- delar de handduk? Att få infekterade sår beror väl på bakterier, kanske inte så konstigt om man delar handduk med andra och kanske till och med nån som är "ren utan vatten eller toapapper".
Visst visst, nu invänder förstås folk att jag inte kan veta om det är samma personer som har underlivsbesvär eller snuskiga partners som också delar handduk. Det kanske det inte är. Förhoppningsvis inte. Men jag tycker ändå att det är lite lustigt att vissa saker är så "normalt och vanligt" i en tråd och i en annan tråd är det nästan självklart att dela handdukar och byta dem sällan.
Några av personerna måste ju känna igen sig i de båda fenomenen. Det kan ju inte vara så att ingen som har dessa besvär delar handduk. I de trådarna har jag alltid utgått ifrån att alla har egna handdukar och separata egna handdukar till händerna och att de byts i alla fall varje vecka så jag har aldrig tipsat om det. Trodde det var självklart. Men nu ser jag plötsligt dessa trådar i ett nytt ljus...
Exempel på tråd-ämne: "Min man sköter inte sin hygien och smittar mig med svamp gång på gång!" Jag utgick från att kvinnan hade en egen handduk och inte delade med mannen, jag tyckte det var så självklart att jag inte ens frågade. Men nu undrar jag...? Kanske är det samma kvinna, vars man har bajs i rumpan även efter dusch, som skriver att hon får infekterade sår när hon rakar underlivet och kanske delat de handduk och där av bakteriangrepp? Detta var ny information...