Inlägg från: Anonym (Lilith) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilith)

Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?

Räkan77 skrev 2023-05-30 15:00:09 följande:

Ja, vi använder tvål hela familjen på hela kroppen

Då är ni väldigt ovanliga här på Familjeliv...

Visst, det kanske är så generellt att folk som inte tvättar underlivet har egna handdukar och tvärtom, vad vet jag. Jag får väl fråga nästa gång det är på tapeten. 
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (haha) skrev 2023-05-31 08:10:12 följande:
    Därför att tvätta alla handdukar för en familj är 1-2 tvättmaskiner extra. 
    Hur många är ni och hur många olika handdukar var har ni?
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (ca) skrev 2023-05-31 08:30:55 följande:
    De flesta? Du menar några svar i några trådar? Hur kan du ens tro att det på något sätt speglar sanningen om folk i allmänhet.
    Å ena sidan håller jag med dig... Men å andra sidan har jag varit medlem här sen 2010 och vi pratar hundratals trådar med längd på flera 100 sidor så det är ändå lite mer än "några svar" i "några trådar". I så fall speglar inte den här tråden heller verkligheten. Googlade och såklart finns det massor av trådar i stil med "Delar ni handduk?" och ja, det är det tydligen många som gör... Hur tror du att det är i verkligheten? 
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (Veckovis) skrev 2023-05-30 18:42:13 följande:

Byter en gång i veckan så den har alltså använts 7 ggr när den byts. Vi har alla varsin badhandduk. Vi har många fler handdukar också till olika användningsområden.

Till vilka användningsområden? 
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (ca) skrev 2023-05-31 12:54:43 följande:
    Jag tror att FL inte på nåt sätt är representativt för verkligheten.

Oavsett om du läst flera 100 trådar med 100 sidor (!) så är det ändå ett otroligt snävt underlag som skriver här på FL sett till befolkningen i landet eller världen. Jag tro att du fattar det egentligen. 

Och nej, såklart inte den här tråden speglar verkligheten, vad är det ca 7-9 personer som skrivit? Av Sveriges 10 miljoner invånare..., av jordens många miljarder invånare.... Det folk skriver kan ju vara sant på individnivå, men det kan också vara så att man skriver ren lögn, för att provocera, för att man inte vill skriva som det är, roar sig, en massa anledningar. Jag tror att du fattar det också om du tänker efter.

FL är nöje och förströelse, inte forskningsunderlag. 
    Jag har hela tiden skrivit "på Familjeliv" i nästan varje mening, för att verkligen vara tydlig. Det är du som drar upp verkligheten. Jag är inte ute efter att forska i ämnet. Jag skriver också för nöjes skull. Jag reflekterade över, det för mig motsägelsefulla, inkehållet i många av trådarna jag läst. Jag har ingenstans sagt att det reflekterar verkligheten, var har du fått det ifrån?

Av nyfikenhet undrar jag vad det är du tror att folk ljuger om och varför? 
  • Anonym (Lilith)

Nej, jag tror inte att Familjeliv speglar verkligheten men jag tror inte att det är taget ur luften heller. Vad är det för mening med en sån här tråd, med omröstning till och med i det här fallet, om man ändå ska utgå ifrån att det mesta inte är sant? Man måste väl få diskutera det som skrivs? Vad är annars syftet? Vad gör du själv i den här tråden? Vad är problemet med att man vill diskutera och reflektera över svaren? Varför måste du avfärda det med att jag är korkad (nej du skrev inte det ordet men jag måste liksom använda nåt ord så sätt gärna in valfritt ord istället för att hugga på det för att undvika frågan) som tror på vad folk skriver? Jag kanske tycker att en sån här tråd är intressant och jag kanske tror att de flesta håller sig till sanningen, om du inte håller med så behöver ju inte du diskutera här. Tror snarare att det var nåt i det jag skrev som du kände dig träffad av - du kommer förstås avfärdar det men de flesta ljuger ju enligt dig...

Anonym (ca) skrev 2023-05-31 14:11:06 följande:
    Ja, okej, i den lilla, lilla delen av tillvaron som är FL så tycker du att du kan hitta dessa mönster. Och jag hoppas att du inte tror att det är verkligheten, kanske inte ens på FL. 

Tror du verkligen på allvar att allt folk skriver på FL är sant? Jag tror folk hittar på lite allt möjligt för att roa sig här. 
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (ca) skrev 2023-06-01 09:03:12 följande:
    Meningen är såklart att roa oss som läser och skriver här. Inte att kunna dra några slutsatser utifrån ett pyttelitet underlag. 

Jag skriver i tråden för att roa mig, det är kul att skriva, debattera, vässa sina argument och så vidare. Också kul att läsa vad andra skriver. 

Din tolkning att jag avfärdar dig som korkad får ju stå för dig och hur du känner dig, samma med din tolkning av att jag skulle känna mig träffad på nåt sätt. Av vadå liksom? 
    Jag reflekterade över delad handduk vs annan tråd  om att undvika vatten i underlivet på skoj och för nöjes skull, inte för att forska i ämnet. Vad är problemet med det?

Apropå ditt sista stycke så ljuger nog folk, även du, en hel del, det håller jag absolut med om. 
  • Anonym (Lilith)
    EpicF skrev 2023-06-02 22:43:23 följande:
    Något fel med att en familj delar handduk? 
    Tryck på "visa endast" under min signatur om du vill veta vad jag tycker om det. 
  • Anonym (Lilith)
    EpicF skrev 2023-06-03 11:09:05 följande:
    Jag frågade vad det var som var fel med att personer i samma hushåll deler en vanlig handduk til händer? 
    Du skrev bara handduk och tråden handlar om dusch-handdukar.

Jag orkar inte skriva nån uppsats om bakteriespridning. Lätt att googla om du är intresserad. Eller så bryr man sig inte och delar handduk om man vill det. 
  • Anonym (Lilith)
    mammabitch skrev 2023-06-03 15:17:18 följande:
    Lägger du gästerna i tvätten?
    Haha! Missade ett kommatecken. :) Men om man får vara språkpolis, vilket jag tycker kan vara lite roligt ibland: i en sån mening är det väl underförstått? Kanske kunde jag skrivit "När jag får besök hänger jag upp rena handdukar till gästerna och de handdukarna lägger jag i tvätten när gästerna har gått hem."? Man lär sig av sina misstag... 
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (gg) skrev 2023-06-03 14:46:53 följande:
    Du blandar ändå bakterier med de i samma hushåll, det går inte att undvika.
    Nej, såklart. Det har du rätt i. Själv känner jag att jag vill ha mina egna handdukar men det är ingen katastrof om nån skulle råka låna min handduk. 
  • Anonym (Lilith)
    EpicF skrev 2023-06-03 16:39:24 följande:
    Känns rätt överdrivet att inte vilja dela handdukar med de man delar hushåll med. Sover ni i separata sängar också? Inget kramande etc? 
    Då vet jag din åsikt. Det andra du frågar om har jag ingen lust att diskutera. 
    mammabitch skrev 2023-06-03 16:40:58 följande:
    Sorry , kunde inte låta bli  ; P

Haha, absolut ingen fara. Men hur skulle du ha formulerat den meningen? 
Svar på tråden Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?