Anonym (ca) skrev 2023-05-31 12:54:43 följande:
Jag tror att FL inte på nåt sätt är representativt för verkligheten.
Oavsett om du läst flera 100 trådar med 100 sidor (!) så är det ändå ett otroligt snävt underlag som skriver här på FL sett till befolkningen i landet eller världen. Jag tro att du fattar det egentligen.
Och nej, såklart inte den här tråden speglar verkligheten, vad är det ca 7-9 personer som skrivit? Av Sveriges 10 miljoner invånare..., av jordens många miljarder invånare.... Det folk skriver kan ju vara sant på individnivå, men det kan också vara så att man skriver ren lögn, för att provocera, för att man inte vill skriva som det är, roar sig, en massa anledningar. Jag tror att du fattar det också om du tänker efter.
FL är nöje och förströelse, inte forskningsunderlag.
Jag har hela tiden skrivit "på Familjeliv" i nästan varje mening, för att verkligen vara tydlig. Det är du som drar upp verkligheten. Jag är inte ute efter att forska i ämnet. Jag skriver också för nöjes skull. Jag reflekterade över, det för mig motsägelsefulla, inkehållet i många av trådarna jag läst. Jag har ingenstans sagt att det reflekterar verkligheten, var har du fått det ifrån?
Av nyfikenhet undrar jag vad det är du tror att folk ljuger om och varför?