Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?
Efter hur många duschar?
Skriv gärna varför i kommentaren.
Efter hur många duschar?
Skriv gärna varför i kommentaren.
Haha, roliga svarsalternativ. Vi tvättar väl handdukarna någon gång per månad, typ. Man är ju ren när man torkar sig så varför skulle man behöva tvätta dem så ofta. Herregud, tänk lite på miljön, snälla!
Tvättar dem någon gång per månad eller när andan faller på. Kan bli både tätare och längre.
2-3 gånger blir det.
Även om jag är ren när jag torkar mig så tycker jag det är fräschast att ta ny handduk 2 ggr i veckan.
Jag tvättar kanske varannan månad. Som sagt så är man ju ren när man torkar sig.
Ingen aning, men min fru brukar lägga den i tvätten då hon tröttnat på lukten i badrummet.
Svarade 2-3 gånger. Tvättar i tvättstugan oftast två gånger i veckan och då byter jag ut och tvättar handdukarna (handdukar till händer och ansikte byter jag oftare, när jag tycker att det behövs). Så det blir kanske 3-4 duschar. Ibland är det upptaget så jag bara kan tvätta en gång i veckan och om inte dusch-handduken känns "för smutsig" så kan jag ibland ha den i sju dagar (sju duschar). Men det är i undantagsfall för de flesta veckor tvättar jag två gånger. Och även om jag bara tvättar en gång nån vecka så kanske jag ändå byter ut dusch-handduken efter några dagar. Så egentligen är väl rätt svar "oftast 3-4 duschar och i undantagsfall max 7 duschar". Men jag läste kommentarer här om att folk bara byter handduk en gång i månaden. Och då tänkte jag att om jag svarar "fler än 2-3 duschar" så kanske folk tror nåt sånt om mig.
Haha, roliga svarsalternativ. Vi tvättar väl handdukarna någon gång per månad, typ. Man är ju ren när man torkar sig så varför skulle man behöva tvätta dem så ofta. Herregud, tänk lite på miljön, snälla!
Jag tvättar nog duschhandduk en gång i månaden i snitt. Tycker oftast inte de hinner bli så smutsiga att de behöver tvättas oftare men byter såklart ut handduken tidigare om jag känner behov för det.
Handdukar som används till att torka händerna byter jag däremot oftare. De används ju mera och ser smutsigare ut fortare, och man vet aldrig hur noga folk är med att tvätta händerna om man delar handduk med andra.
Duschar en gång om dagen och byter ut handukarna 1-2 veckor mellanrum.
Är syftet med tråden att knäppa folk på näsan och berätta att man är äcklig om använder en dusch-handduk fler än två gånger? Det känns inte rättvist att en person som använder dusch-handduken exempelvis 3-4 gånger klumpas ihop med folk som har samma handduk i flera månader. Varför finns det inte fler alternativ? Det känns som om det finns en baktanke med det?
Ni som byter alla handdukar efter en användning - har ni egen tvättmaskin eller tvättar ni allt i allmän tvättstuga (hur ofta kan ni boka den?)?