• erikaABC

Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?

Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den? 
    Efter hur många duschar?
    Skriv gärna varför i kommentaren.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?
  • Anonym (Waschbär)

Men oj, vad är det för lortgrisar vi har här då?
    Fanns inget alternativ som passade mina vanor. Jag använder nämligen tre (3) handdukar varje gång jag duschat, en för huvudet (Norrbotten), en från magen och ner till strax nedanför underlivet (Mumindalen) och sedan en hela vägen ner till fötterna (Öresundsregionen). Tvättmaskinen byts ut efter varje tvätt. Har ett abonnemang hos Dick's hushållsservice som kommer och installerar en ny 4 ggr/månad. För att slutgiltigt säkra hygienen rivs huset en (1) gång årligen och ersätts med ett nytt. Jag tar på en ny uniform varje morgon, men ridspöet under armen byts endast ut vid behov.

• Anonym (Lilith)
    Anonym (Waschbär) skrev 2023-05-30 02:46:44 följande:

Men oj, vad är det för lortgrisar vi har här då?
    Fanns inget alternativ som passade mina vanor. Jag använder nämligen tre (3) handdukar varje gång jag duschat, en för huvudet (Norrbotten), en från magen och ner till strax nedanför underlivet (Mumindalen) och sedan en hela vägen ner till fötterna (Öresundsregionen). Tvättmaskinen byts ut efter varje tvätt. Har ett abonnemang hos Dick's hushållsservice som kommer och installerar en ny 4 ggr/månad. För att slutgiltigt säkra hygienen rivs huset en (1) gång årligen och ersätts med ett nytt. Jag tar på en ny uniform varje morgon, men ridspöet under armen byts endast ut vid behov.

Fattar att du skämtar  men svarar ändå. Jag använder en handduk till kroppen. Till håret har jag en särskild men jag tvättar bara håret ca var tredje dag så den används oftast bara en gång. Till fötterna har jag två handdukar som jag växlar mellan (tvättar av fötterna flera gånger per dag) och de brukar jag använda i ca 3-4 dagar, ibland byter jag oftare om de känns smutsiga. Till händer och ansikte har jag separata handdukar och de byter jag vid behov men minst två gånger i veckan, oftast mer. Tror att de flesta använder flera olika handdukar. 
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Lilith) skrev 2023-05-30 05:19:10 följande:
    Fattar att du skämtar  men svarar ändå. Jag använder en handduk till kroppen. Till håret har jag en särskild men jag tvättar bara håret ca var tredje dag så den används oftast bara en gång. Till fötterna har jag två handdukar som jag växlar mellan (tvättar av fötterna flera gånger per dag) och de brukar jag använda i ca 3-4 dagar, ibland byter jag oftare om de känns smutsiga. Till händer och ansikte har jag separata handdukar och de byter jag vid behov men minst två gånger i veckan, oftast mer. Tror att de flesta använder flera olika handdukar. 
    Tror du verkligen att folk använder så många olika handdukar?
    JAg har aldrig ens hört talas om fenomenet!

En duschhandduk, en handduk till händer efter toabesök. Det är det jag tror är absolut vanligast.

Mina tvättas en gång i veckan. Har jag haft besök så byts handduken till händerna ut oftare.
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (Lady) skrev 2023-05-30 05:35:05 följande:
    Tror du verkligen att folk använder så många olika handdukar?
    JAg har aldrig ens hört talas om fenomenet!

En duschhandduk, en handduk till händer efter toabesök. Det är det jag tror är absolut vanligast.

Mina tvättas en gång i veckan. Har jag haft besök så byts handduken till händerna ut oftare.
    Vad torkar folk ansiktet med då? Och vad torkar de håret med? Om jag får besök hänger jag upp rena handdukar till gästerna som jag lägger i tvätten när de gått. 
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Lilith) skrev 2023-05-30 05:43:05 följande:
    Vad torkar folk ansiktet med då? Och vad torkar de håret med? Om jag får besök hänger jag upp rena handdukar till gästerna som jag lägger i tvätten när de gått. 
    Duschhandduken såklart.

Vet jag att jag får besök så gör jag också så, men ibland får man (iaf jag) spontanbesök också. OCh då får det bli som det blir.
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (Lady) skrev 2023-05-30 05:48:45 följande:
    Duschhandduken såklart.

Vet jag att jag får besök så gör jag också så, men ibland får man (iaf jag) spontanbesök också. OCh då får det bli som det blir.
    Torkar ansiktet med dusch-handduken? Varför då? Har man inte ens en separat handduk till ansiktet? Det trodde jag alla hade.

Även om jag får spontanbesök brukar jag ta fram en ren handduk till personen. 
  • Anonym (Torka röööv)

Några månader

• sextiotalist

Duschar varannan dag,  eftersom jag är en kvällsduchare så strosar jag runt i badrocken tills jag är torr. Så duschhanduken används nästan bara till håret.
    Byts ungefär varje vecka

• Anonym (111)

Så länge den verkar fräsch får den hänga kvar. Det kan variera men säkert har jag samma i alla fall två veckor. 

Svar på tråden Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?