Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?
Efter hur många duschar?
Skriv gärna varför i kommentaren.
Efter hur många duschar?
Skriv gärna varför i kommentaren.
1-2 gånger. Oftast 2.
Men oj, vad är det för lortgrisar vi har här då?
Fanns inget alternativ som passade mina vanor. Jag använder nämligen tre (3) handdukar varje gång jag duschat, en för huvudet (Norrbotten), en från magen och ner till strax nedanför underlivet (Mumindalen) och sedan en hela vägen ner till fötterna (Öresundsregionen). Tvättmaskinen byts ut efter varje tvätt. Har ett abonnemang hos Dick's hushållsservice som kommer och installerar en ny 4 ggr/månad. För att slutgiltigt säkra hygienen rivs huset en (1) gång årligen och ersätts med ett nytt. Jag tar på en ny uniform varje morgon, men ridspöet under armen byts endast ut vid behov.
Men oj, vad är det för lortgrisar vi har här då?
Fanns inget alternativ som passade mina vanor. Jag använder nämligen tre (3) handdukar varje gång jag duschat, en för huvudet (Norrbotten), en från magen och ner till strax nedanför underlivet (Mumindalen) och sedan en hela vägen ner till fötterna (Öresundsregionen). Tvättmaskinen byts ut efter varje tvätt. Har ett abonnemang hos Dick's hushållsservice som kommer och installerar en ny 4 ggr/månad. För att slutgiltigt säkra hygienen rivs huset en (1) gång årligen och ersätts med ett nytt. Jag tar på en ny uniform varje morgon, men ridspöet under armen byts endast ut vid behov.
Några månader
Duschar varannan dag, eftersom jag är en kvällsduchare så strosar jag runt i badrocken tills jag är torr. Så duschhanduken används nästan bara till håret.
Byts ungefär varje vecka
Så länge den verkar fräsch får den hänga kvar. Det kan variera men säkert har jag samma i alla fall två veckor.