• Anonym (Badbollen)

Känner du dig bekväm med att exponera din kropp

för andra människor, t ex på stranden?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-05-20 08:37
    Axplock när man söker på nätet:

9 fina frisyrer som gör dig snyggast på stranden
    Så klär du dig snyggt på stranden
    Så får du den perfekta strandkroppen
    7 tips för att fixa sommarformen
    Bli snygg till stranden
    Se bra ut på stranden - så tränade...
    Snygg man med attraktiv kropp på stranden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-05-20 09:09
    Utseendet. Allt handlar om utseendet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Känner du dig bekväm med att exponera din kropp
  • Anonym (Lyckobrev)
    Anonym (njuta fullt ut) skrev 2023-05-22 19:45:47 följande:
    Mycket bra sagt. Alla förtjänar att njuta medan de är vid liv. Annat vore en sån förlust och inskränkning mot livet. Jag är inte heller nöjd med hur jag ser ut i bikini eller kroppen jag fötts med, men varje år jag tar mig till en strand och gör det som jag älskar mest dvs sola och bada. njuta av fågelkvitter, värme och vågornas kluckande svall blandat med euforiska barnröster!

Man kan önska sig  att en mindre utseendesfixerad värld är i antågande. Tänk så mycket energi som skulle frigöras och frid i det mänskliga psyket. Barn sitter inne på hemligheten och borde så få bevaras.
    Ja, det var skönt att få vara barn, och bara få vara. Innan vuxna började kommentera.
  • Anonym (Tjock+äldre=bryr mig inte.)
    Anonym (Lyckobrev) skrev 2023-05-22 22:05:55 följande:
    Ja, det var skönt att få vara barn, och bara få vara. Innan vuxna började kommentera.
    Ot.
    Två konton igen? 
  • Anonym (Tjock+äldre=bryr mig inte.)
    Anonym (Man) skrev 2023-05-22 19:58:26 följande:

Vad tycker man som äldre dam då? Är det skönt att bli äldre och kunna skita i andras blickar? Eller saknar man uppmärksamheten och bekräftelsen? Vad väger tyngst?

Jag antar att jag får blickar men de är väl i stil med "skäms hon inte" eller "oj vilken mage hon har".  En del kanske blir avis att jag törs visa mig med min stora, degiga hängmage som jag personligen hatar. Men jag älskar att sola och bada mer så jag är ofta på stranden. 
    Jag vill ff ha bekräftelse men på stranden förstår jag att det inte kommer ske. 
  • Anonym (L)

Kvinna, 38 år, lite övervikt och lite mage/rumpa/lår. Bryr mig inte om hur andra ser ut på stranden och struntar i om andra bryr sig om hur jag ser ut. Vill jag sola och bada så gör jag det. Gillar min kropp, vad andra tycker är inte mitt problem.

• Anonym (X)
    Anonym (njuta fullt ut) skrev 2023-05-22 19:45:47 följande:
    Mycket bra sagt. Alla förtjänar att njuta medan de är vid liv. Annat vore en sån förlust och inskränkning mot livet. Jag är inte heller nöjd med hur jag ser ut i bikini eller kroppen jag fötts med, men varje år jag tar mig till en strand och gör det som jag älskar mest dvs sola och bada. njuta av fågelkvitter, värme och vågornas kluckande svall blandat med euforiska barnröster!

Man kan önska sig  att en mindre utseendesfixerad värld är i antågande. Tänk så mycket energi som skulle frigöras och frid i det mänskliga psyket. Barn sitter inne på hemligheten och borde så få bevaras.
    Vilka vackra inlägg du skriver: )

Både ordens sammansättning och innebörden i dem!
  • Anonym (njuta fullt ut)
    Anonym (X) skrev 2023-05-23 17:08:44 följande:
    Vilka vackra inlägg du skriver: )

Både ordens sammansättning och innebörden i dem!
    Tack för din fina kommentar:) Att ta sig tid att se nyanser och uppmärksamma budskap är en fin egenskap!
  • Carolatom07

Hade större problem med det som yngre, då jag tyckte att min kropp var omuskulös och omanlig. Men efter att ha motionerat och tränat regelbundet i några år nu efter 40 fyllda så trivs jag mer och mer med att visa upp mig. Kanske mycket också beroende på att man mer och mer struntar i hur andra uppfattar en.

• Anonym (Lyckobrev)
    ?Hej kroppsdagboken. Shit va stark du e? Otrolig. Igår så fick du dock stå ut med dumma tankar. Tankar om att du inte är bra som du är?

?Jag drog på mig min tightaste klänning och KBTade skiten ur dom tankarna. Att äga sig själv e det fakking sexigaste som finns. STARKASTE som finns. Viktigaste som finns?

Tankar om otillräcklighet kommer i olika vindpustar, vilket är oundvikligt ?med den här hetsen vi lever i?.

Men, ?det är hur vi hanterar dom tankarna som på riktigt definierar hur vi ser på oss själva?.

?Det är i dom stunderna du tar dig själv i handen och säger: hej kroppen, nu gör vi det här du o jag och du ska inte lyssna en jävla sekund till på dom andra rösterna som snackar skit?.

• Anonym (Engelska)

Bryr mig inta als och går gärna naken runt i huset oavsett om någon kan titta in.
    Kanske liten voyage, men klart nu blivit äldre, och kroppen inte så snygg som för 10 -15 år sen.

• Anonym (Lyckobrev)
    Du är mer bekväm med din kropp
    Något som bevisas i en stor brittisk undersökning från 2010 där majoriteten av de 2000 deltagande kvinnorna sa vara betydligt mer obrydda över sina kroppar efter 40. Vilket resulterade i att de kunde slappna av mer i sängen än när de var yngre.
Svar på tråden Känner du dig bekväm med att exponera din kropp