• Anonym (Badbollen)

Känner du dig bekväm med att exponera din kropp

för andra människor, t ex på stranden?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-05-20 08:37
    Axplock när man söker på nätet:

9 fina frisyrer som gör dig snyggast på stranden
    Så klär du dig snyggt på stranden
    Så får du den perfekta strandkroppen
    7 tips för att fixa sommarformen
    Bli snygg till stranden
    Se bra ut på stranden - så tränade...
    Snygg man med attraktiv kropp på stranden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-05-20 09:09
    Utseendet. Allt handlar om utseendet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Känner du dig bekväm med att exponera din kropp
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (X) skrev 2023-05-21 19:30:36 följande:
    Va? Är det större cancerrisk för män att sola? Det måste väl ändå bero på vilken melaninhalt man har i huden? 
    En mörk man tål ju betydligt mer sol än en ljus kvinna. Eller hur menar du? 

Trist att kommentarerna påverkat dig så mycket. Jag har också fått höra en massa strunt. Det tror jag att alla har. Först flera killar som sagt i grupp vilket jag fick höra av en av dem; att jag såg ut som en tjackpundare för att jag var för smal. Några månader senare (utan viktförändringar) skulle jag träffa en man jag skrivit med. Han hade skrivit att han gillar smala tjejer. När jag dök upp hemma hos honom så drog han in mig i hallen och sa att han hade ju sagt att han gillar smala tjejer, vilket jag ju inte var, så han bad mig gå.
    Sen en massa kommentarer från både kvinnor och män kanske inte lika grova men att man har nåt som e för stort, nåt som är för litet. Platt rumpa, lönnfet, ojämn näsa och jag vet inte allt.
    Så folk kan snacka så mycket strunt, det är bara att strunta i struntet; ) Lättare sagt än gjort många gånger. Men man måste komma ihåg att fokusera mer på alla positiva kommentarer än på de negativa. Det är så viktigt!
    Vissa människor verkar tyvärr funka så att de får tio olika komplimanger om både utseende, beteende och prestation. Sen får de EN enda negativ kommentar vilket tar större fokus än alla positiva kommentarer. Ganska skev balansräkning blir det då, eller hur? 
    1 av 11 kommentarer var av sämre sort. Varför tillåta den att ta större plats?
    Jag läste det här. www.dagensmedicin.se/opinion/kronika/riktiga-man-drar-pa-sig-en-t-shirt-i-solen-inte-av/

Tråkiga kommentarer du fått. Och du har rätt, man väljer själv vad man lyssnar på. Ibland är det svårt dock.
  • Anonym (R)
    Anonym (K) skrev 2023-05-21 08:26:44 följande:

Nej, jag ogillar att gå i bikini med min sladdrande bakdel på stranden. Men samtidigt så ser jag värre skavanker än så på stranden så jag håller på att lära mig att inte bry mig.

Jag älskar att se sladdrande rumpor i bikini så jag skulle uppskatta det. Inte för att jag tror det får dig att tänka om men i alla fall.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Tjock+äldre=bryr mig inte.) skrev 2023-05-21 10:23:36 följande:

Tjock (95-100 kg)
    Äldre (57)
    Hängande underarmar, stor mage,  feta lår.
    Älskar att sola och vara på stranden. 
    Jag bryr mig alltså inte. 
    Solar eller går omkring i bikini utanför min lägenhet. 

Ingen skulle någonsin ens tänka på att döma någon i din ålder för dens kropp på stranden.

Man räknar inte med, eller kräver, att äldre är "snygga" på det viset som yngre är.

Fan va skönt det ska bli att bli gammal så man slipper bry sig längre.
  • Anonym (Plinglan)

Kvinna medelålders och lite överviktig och är inte nöjd med min kropp. Men på stranden finns alla typer av kroppar och så fan heller att jag ska gå omkring och undvika sånt som jag älskar för "någon" kanske inte gillar vad de ser (grejen är att jag är inte annorlunda mot andra jag ser på stranden, vissa är smalare, vissa mer vältränade, vissa tjockare, vissa har ärr, vissa har födelsemärken, vissa har hår osv osv).

Världen har för mycket fokus på utseende och all denna kroppshet gör att allt för många inte vågar vara stolta över det dom är och åstadkommit med sina kroppar, vill inte att mina barn växer upp och lär sig att välja bort saker som de älskar bara för de inte vågar visa sig i badkläder.

Så nej, jag har valt att sluta noja över min kropp på stranden och badhuset och valt att njuta av lek och bad och solens strålar.

• Anonym (njuta fullt ut)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-05-21 23:02:00 följande:
    Ingen skulle någonsin ens tänka på att döma någon i din ålder för dens kropp på stranden.

Man räknar inte med, eller kräver, att äldre är "snygga" på det viset som yngre är.

Stor poäng i det. Ser samtidigt väldigt många otroligt vackra äldre kvinnor på stränderna som blir extra vackra för att deras kroppsspråk är avslappnat och immuna mot andras fördömanden. De badar, sitter och samtalar med andra, ligger och myser med en god bok och ser ut att ha det bäst av alla, och njuter med alla sinnen förutom barnen som roar sig på bästa sätt helt utan att vara medvetna om sina kroppars utseenden. Så härligt att betrakta.

• Anonym (njuta fullt ut)
    Anonym (Plinglan) skrev 2023-05-21 23:26:42 följande:

Kvinna medelålders och lite överviktig och är inte nöjd med min kropp. Men på stranden finns alla typer av kroppar och så fan heller att jag ska gå omkring och undvika sånt som jag älskar för "någon" kanske inte gillar vad de ser (grejen är att jag är inte annorlunda mot andra jag ser på stranden, vissa är smalare, vissa mer vältränade, vissa tjockare, vissa har ärr, vissa har födelsemärken, vissa har hår osv osv).

Världen har för mycket fokus på utseende och all denna kroppshet gör att allt för många inte vågar vara stolta över det dom är och åstadkommit med sina kroppar, vill inte att mina barn växer upp och lär sig att välja bort saker som de älskar bara för de inte vågar visa sig i badkläder.

Så nej, jag har valt att sluta noja över min kropp på stranden och badhuset och valt att njuta av lek och bad och solens strålar.

Mycket bra sagt. Alla förtjänar att njuta medan de är vid liv. Annat vore en sån förlust och inskränkning mot livet. Jag är inte heller nöjd med hur jag ser ut i bikini eller kroppen jag fötts med, men varje år jag tar mig till en strand och gör det som jag älskar mest dvs sola och bada. njuta av fågelkvitter, värme och vågornas kluckande svall blandat med euforiska barnröster!

Man kan önska sig  att en mindre utseendesfixerad värld är i antågande. Tänk så mycket energi som skulle frigöras och frid i det mänskliga psyket. Barn sitter inne på hemligheten och borde så få bevaras.

• Anonym (Vad händer?)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-05-21 23:02:00 följande:

Hur vet du det? Tänker att man blir bedömd av personer i sin egen åldersgrupp. Däremot tror jag precis som du att man bryr sig mindre med åldern.
  • Anonym (Man)

Vad tycker man som äldre dam då? Är det skönt att bli äldre och kunna skita i andras blickar? Eller saknar man uppmärksamheten och bekräftelsen? Vad väger tyngst?

• Anonym (Tjock+äldre=bryr mig inte.)
    Anonym (Vad händer?) skrev 2023-05-22 19:54:17 följande:
    Hur vet du det? Tänker att man blir bedömd av personer i sin egen åldersgrupp. Däremot tror jag precis som du att man bryr sig mindre med åldern.
    Jag visste inte riktigt hur jag skulle bemöta den kommentaren faktiskt. Det lutar åt att jag tog illa upp pga att personen verkar mena att eftersom jag tydligen är för  GAMMAL  så förväntas jag inte kunna vara slank/snygg osv. Är jag osynlig nu? Självklart jämför jag mig med jämnåriga och många är smalare och snyggare än jag är. 
    Att jag bryr mig mindre stämmer. 
  • Anonym (Vad händer?)
    Anonym (Tjock+äldre=bryr mig inte.) skrev 2023-05-22 20:09:32 följande:
    Jag visste inte riktigt hur jag skulle bemöta den kommentaren faktiskt. Det lutar åt att jag tog illa upp pga att personen verkar mena att eftersom jag tydligen är för  GAMMAL  så förväntas jag inte kunna vara slank/snygg osv. Är jag osynlig nu? Självklart jämför jag mig med jämnåriga och många är smalare och snyggare än jag är. 
    Att jag bryr mig mindre stämmer. 
    Nej, jag förstår verkligen det. Tror att personen kanske är ung och utgår från sig själv.
Svar på tråden Känner du dig bekväm med att exponera din kropp