Challenger skrev 2024-05-21 21:01:59 följande:
Det beror på vad du lägger i begreppet trollfabrik. Jag tror alla partier bedriver propaganda på nätet av avlönade individer. Att sossarna och moderaterna gör det vet jag med säkerhet, liksom sverigedemokraterna. Troligen alla andra också.
Vilka som grundade SD har ju varit känt ända sedan partiet grundades i slutet av 80-talet. Att vissa av dessa individer hade en bakgrund i mer extrema organisationer och partier har också varit känt sedan dess. Det har också varit känt att partiet gjort en enorm omsvängning som inleddes redan när Anders Klarström lämnade partiet till förmån för Mikael Jansson för cirka 30 år sedan. Det var ju i den vevan de mer nationalistiska individerna i partiet bildade Nationaldemokraterna. Det finns också socialdemokrater som har eller haft en bakgrund ur mer revolutionära rörelser utan att det skulle utgjort något problem för medlemsskap hos socialdemokraterna. Fanns väl exempelvis en tid, då ledande företrädare för sossarna mer än gärna skulle velat rulla ut giljotinen och låtit avrätta hela kungahuset.
Vad gäller Aftonbladet är det knappast bara deras ledarsida som styrs av sossarna, utan det genomsyrar hela blaskan. Inte minst kolumnisterna. Jag brukar ibland läsa Jan Guillous smått fantastiska "analyser" av det politiska landskapet. Stor underhållning kan man säga!
Det som skiljer SD från andra partier är att de kommer direkt från en rasistisk och nazistisk organisation och att SD till skillnad från andra partier har hemliga, nu igen avslöjade, med skattepengar finansierade troll som anonymt sprider rasism, hat och hotkampanjer. SD och deras sympatisörer här på FL kallar rasism, hat och hotkampanjer för skämt, humor, ironi.
Det ligger i linje med SDs historia, organisation och värderingar.
Andra partier har annan historia och andra värderingar.
Det är inte bara du som tror att alla partier har betalade troll. I Ryssland tror de som betalats av Kreml för att demonstrera mot demokratiska möten, samlingar och demokratiska rörelser att alla är betalda. En världsbild de delar med SDs fotsoldater.
Frågan är väl om du är betald, eller om du helt enkelt missat det och att du är den ende som inte duger till att vara betald?