Challenger skrev 2024-05-19 10:56:56 följande:
Ha, ha. Aftonbladet jobbar ju 24/7 med att skriva skit om SD och regeringen, samt lyfta sossarna till skyarna. Att de är knutna till sossarna är förstås känt av de flesta men inget som Aftonbladet själva är särskilt tydliga med. De har även förgreningar till public service bland genom programchefen Jan Hellin som tidigare var chefredaktör på Aftonbladet så detta med "undercover" går åt alla håll.
Det är många som inte riktigt förstår vad Kalla Fakta egentligen "avslöjat". De har "avslöjat" sådant som varit känt i åratal.
Det jag tycker man kan rikta mest kritik mot som skattebetalare och som alla partier egentligen borde ta sig en funderare på om det är väl använda pengar i syfte att nå fler väljare. Jag tror inte det, men det är ju SD och sossarnas problem vad de lägger sina partistöd på.
FI fick ju en del uppmärksamhet när de bokstavligen talat la 100 tkr på grillen. Möjligt att de gick hem hos deras kärnväljare, men jag tror inte de vann över några väljare från MED i vart fall.
Vi får väl se vart opnionen tar vägen, men det skulle förvåna mig om SD får något väljarras pga detta. Snart EU val så vi får väl se om SD får ökat eller minskat stöd efter kampanjen mot dem.
Ja, det är som du skriver ingen nyhet att SD med skattepengar finansierade sin trollfabrik, de satt tidigare på Katarinagatan hos en företagare som delade SDs syn på Sverige och SDs metoder. Kanske sitter de kvar, jag är inte längre i kvarteret eller byggnaden där de satt.
Tydligen har del 2 av SDs vitbok landat hos partiet, men inget kommer ut förrän efter EU-valet. Del 1 slog ju fast att också SD erkänner att partiet kommer ur fascism, nazism och vitmakt- rörelsen. Om författaren lyckas få igenom sanningen i del 2 utan att skämma ut sig akademiskt, bli utskrattad och samtidigt få hela sitt material publicerat om SDs ideologi återstår att se.
SDs trollfabrik förnekades länge av SD, nu är det som du skriver ett accepterat faktum och SD säger att de fortsätter med trollverksamheten.
Att ABs ledare är politiskt socialdemokratiskt utan att styras av det svenska partiet socialdemokratiska arbetarepartiet är inte heller det någon nyhet och att SDs media är direkt underställda SD är något som skiljer AB från SDs media.