Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

    Riksdagsvalet 2026

    Rataxes skrev 2024-05-19 11:46:29 följande:
    Säpovarning fick Pehrson att avstå Biskopsgården | Sverige | Expressen

    "
    Johan Pehrsons egen trygghet kunde inte garanteras och fredagens planerade vandring ställdes in med kort varsel. 
     
    ? Det stämmer att Johan Pehrson hade ett inplanerat besök i går kväll som ställdes in efter dialog med berörda myndigheter. Vi fick information via Säpo. Den förklaring vi fått är att hans säkerhet inte kunde garanteras under besöket, säger Liberalernas presstjänst. 

    I Biskopsgården fick S, V, MP och Nyans 70% av rösterna
    Inte så många moderater eller sverigedemokrater eller skattesmitande libertarianer där ...

    Den sista raden är någonting som du själv läger till . det är inte en del av expressens artikel - eller?

    Ditt inlägg följer samma mönster som SDs trollfabrikers struktur   Ta en artikel, spinn sedan vidare på andra uppgifter för att få det att framstå som att det finns ett orsaksammanhang och bakomliggande samband.   Det är trollfabrikernas metod där alltid är möjligt och ingenting är sant,
  • Padirac
    Challenger skrev 2024-05-19 10:56:56 följande:
    Ha, ha. Aftonbladet jobbar ju 24/7 med att skriva skit om SD och regeringen, samt lyfta sossarna till skyarna. Att de är knutna till sossarna är förstås känt av de flesta men inget som Aftonbladet själva är särskilt tydliga med. De har även förgreningar till public service bland genom programchefen Jan Hellin som tidigare var chefredaktör på Aftonbladet så detta med "undercover" går åt alla håll. 
    Det är många som inte riktigt förstår vad Kalla Fakta egentligen "avslöjat".   De har "avslöjat" sådant som varit känt i åratal. 

    Det jag tycker man kan rikta mest kritik mot som skattebetalare och som alla partier egentligen borde ta sig en funderare på om det är väl använda pengar i syfte att nå fler väljare. Jag tror inte det, men det är ju SD och sossarnas problem vad de lägger sina partistöd på. 

    FI fick ju en del uppmärksamhet när de bokstavligen talat la 100 tkr på grillen. Möjligt att de gick hem hos deras kärnväljare, men jag tror inte de vann över några väljare från MED i vart fall. Glad

    Vi får väl se vart opnionen tar vägen, men det skulle förvåna mig om SD får något väljarras pga detta. Snart EU val så vi får väl se om SD får ökat eller minskat stöd efter kampanjen mot dem. 
    Den som läser ledarsidan på Aftonbladet - vilket verkar vara vanligt hos SDs och alternativhögerns vänner med tnke på allt hat de uttrycker mot sossar och aftonbladets ledarsidor - står detta överst

    "Aftonbladets ledarsida är en del av tidningens opinionsjournalistik. Ledarsidan är oberoende socialdemokratisk. Aftonbladet skiljer på opinionsjournalistik och nyhetsjournalistik. Nyhetsjournalistiken är politiskt neutral."

  • Padirac
    Challenger skrev 2024-05-19 10:56:56 följande:
    Ha, ha. Aftonbladet jobbar ju 24/7 med att skriva skit om SD och regeringen, samt lyfta sossarna till skyarna. Att de är knutna till sossarna är förstås känt av de flesta men inget som Aftonbladet själva är särskilt tydliga med. De har även förgreningar till public service bland genom programchefen Jan Hellin som tidigare var chefredaktör på Aftonbladet så detta med "undercover" går åt alla håll. 
    Det är många som inte riktigt förstår vad Kalla Fakta egentligen "avslöjat".   De har "avslöjat" sådant som varit känt i åratal. 

    Det jag tycker man kan rikta mest kritik mot som skattebetalare och som alla partier egentligen borde ta sig en funderare på om det är väl använda pengar i syfte att nå fler väljare. Jag tror inte det, men det är ju SD och sossarnas problem vad de lägger sina partistöd på. 

    FI fick ju en del uppmärksamhet när de bokstavligen talat la 100 tkr på grillen. Möjligt att de gick hem hos deras kärnväljare, men jag tror inte de vann över några väljare från MED i vart fall. Glad

    Vi får väl se vart opnionen tar vägen, men det skulle förvåna mig om SD får något väljarras pga detta. Snart EU val så vi får väl se om SD får ökat eller minskat stöd efter kampanjen mot dem. 
    Ja, det är som du skriver ingen nyhet att SD med skattepengar finansierade sin trollfabrik, de satt tidigare på Katarinagatan hos en företagare som delade SDs syn på Sverige och SDs metoder. Kanske sitter de kvar, jag är inte längre i kvarteret eller byggnaden där de satt.

    Tydligen har del 2 av SDs vitbok landat hos partiet, men inget kommer ut förrän efter EU-valet. Del 1 slog ju fast att också SD erkänner att partiet kommer ur fascism, nazism och vitmakt- rörelsen.  Om författaren lyckas få igenom sanningen i del 2 utan att skämma ut sig akademiskt, bli utskrattad och samtidigt få hela sitt material publicerat om SDs ideologi återstår att se.

    SDs trollfabrik förnekades länge av SD, nu är det som du skriver ett accepterat faktum och SD säger att de fortsätter med trollverksamheten.

    Att ABs ledare är politiskt socialdemokratiskt utan att styras av det svenska partiet socialdemokratiska arbetarepartiet är inte heller det någon nyhet och att SDs media är direkt underställda SD är något som skiljer AB från SDs media. 
  • Padirac
    Challenger skrev 2024-05-21 21:01:59 följande:
    Det beror på vad du lägger i begreppet trollfabrik. Jag tror alla partier bedriver propaganda på nätet av avlönade individer. Att sossarna och moderaterna gör det vet jag med säkerhet, liksom sverigedemokraterna. Troligen alla andra också. 

    Vilka som grundade SD har ju varit känt ända sedan partiet grundades i slutet av 80-talet. Att vissa av dessa individer hade en bakgrund i mer extrema organisationer och partier har också varit känt sedan dess. Det har också varit känt att partiet gjort en enorm omsvängning som inleddes redan när Anders Klarström lämnade partiet till förmån för Mikael Jansson för cirka 30 år sedan. Det var ju i den vevan de mer nationalistiska individerna i partiet bildade Nationaldemokraterna. Det finns också socialdemokrater som har eller haft en bakgrund ur mer revolutionära rörelser utan att det skulle utgjort något problem för medlemsskap hos socialdemokraterna. Fanns väl exempelvis en tid, då ledande företrädare för sossarna mer än gärna skulle velat rulla ut giljotinen och låtit avrätta hela kungahuset. 

    Vad gäller Aftonbladet är det knappast bara deras ledarsida som styrs av sossarna, utan det genomsyrar hela blaskan. Inte minst kolumnisterna. Jag brukar ibland läsa Jan Guillous smått fantastiska "analyser" av det politiska landskapet. Stor underhållning kan man säga! :D  
    Det som skiljer SD från andra partier är att de kommer direkt från en rasistisk och nazistisk organisation och att SD till skillnad från andra partier har hemliga, nu igen avslöjade,  med skattepengar finansierade troll som anonymt sprider rasism, hat och hotkampanjer.  SD och deras sympatisörer här på FL kallar rasism, hat och hotkampanjer för skämt, humor, ironi.

    Det ligger i linje med SDs historia, organisation och värderingar. 

    Andra partier har annan historia och andra värderingar.

    Det är inte bara du som tror att alla partier har betalade troll.  I Ryssland tror de som betalats av Kreml för att demonstrera mot demokratiska möten, samlingar och demokratiska rörelser att alla är betalda. En världsbild de delar med SDs fotsoldater.  

    Frågan är väl om du är betald, eller om du helt enkelt missat det och att du är den ende som inte duger till att vara betald?

  • Padirac
    Rataxes skrev 2024-05-28 07:58:22 följande:
    Här du varit aktiv i ett kommunistparti som ville avskaffa demokratin och införa diktatur är du välkommen till toppositioner inom såsseriet. Du kan t.o.m. bli minister.
    Det finns ingen skam inom det partiet.
    Kan ju vara skillnad på att ha varit (kommunistiskt) och att vara (brunt/rasistiskt/fascistiskt/nazistiskt)??
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2024-05-27 22:56:56 följande:
    Och du bygger ju din trovärdighet baserat på att DN låter en journalist från EXPO som har kopplingar vänsterextremism, göra uttalande i deras artikel? Hur lämpligt är det?

    Expo har ju sina rötter i antifascism. Så din "bevisning" är satt på automatisk dissning från mig.

    Så om du skall ifrågasätta generaldirektören och hans trovärdig, bara för att han deltagit, i en podd som skall då vara högerextremistisk, enligt dig,, s är det bara dumt att till artiklar där journalister låter journalister från media med kopplingar till vänsterextremism.
    Shit alltså..  antifascism går helt bort för dig?

    I'll rest my case here ..
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2024-05-28 21:49:07 följande:
    Då var det dags igen för KillBills två klassiker,

    Den ena av hans klassiker, vi dra fellogiska slutsatser om motdebattören för att sedan ställa ledande frågor. 🙄

    Den andra av hans klassiker, bara för att man inte hålman inte (blint) tror på bevisen som läggs fram, och/eller kritisera material det minsta så är  man bara okunnig.

    Tja vad har du för objektiva belägg att podden är "högerextremistisk", som generaldirektören på MPF , deltog i? 
    Det råder rätt delade meningar mellan olika medier och granskningsorgan om huruvida Epoch Times är högerextremistisk eller bara vanligt enkel högerinriktad media.

    Så bara för att lilla Expo säger att de är högerextremistiska, så skall man per se tro på dem (fast det råder egentligen delade meningar från olika media och granskningsorgan)?
    Expo som enbart ägnar sig åt leta efter högerextremism, fast det är i grund och botten lika illa med vänsterextremism?

    Tycker det är knappast "objektivt" eller opolitiskt när man blundar för vänsterextremism och låter "det passera", och låt det passera förbi, och enbart letar efter högerextremism. 
    Epoch times verkar befinna sig på samma planhalva som  vaccinförnekare, Qanon, Breitbart och andra högerextrema rörelser.

    www.nbcnews.com/news/amp/rcna111373

    Att expo letar efter högerextremism och inte också vänsterextremism förtar inte sanningen om att epoch times sprider högerextrema konspirationsteorier och desinformation
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2024-05-29 00:07:29 följande:
    Som jag skrev citerar mig själv;

    "Det råder rätt delade meningar mellan olika medier och granskningsorgan om huruvida Epoch Times är högerextremistisk eller bara vanligt enkel högerinriktad media. "

    (slut på citatet)

    Du väljer att bemöta mig med NBC News som och vad de anser. Hur objektivt är det? Hur vet du att NBC News talare "sanning", är det för att det bekräftar din sak?

    Har du objektiva bevis på att Epoch och Times sprider konspirationsteorier och desinformation?

    Jag skall också skriva tydligt på näsan också detta:

    Jag förnekar inget även om det finns dem som försöker utgå från det bara för att man är kritisk och ifrågasättande om källhänvisningar som läggs fram (som är knappast är objektiva  egentligen)  om Epoch och Times.
    Det jag efterfrågar är objektiva källor.
    Sanningen är den (om man skall dra det kortet);
    Kritik och ifrågasättande är aldrig samma sak som att förneka.
    (Men det finns vissa som vill att det skall vara samma sak, och därför utgår från att "det är samma sak" också)
    Du kan nog ta vilken annan media som helst och kolla vilka uppgifter de har vaskat fram av det epoch times sprider.

    NBC bedöms till skillnad från epoch times att presentera nyheter som stämmer med fakta.  

    www.disinfo.eu/publications/tierrapura-product-of-the-pandemic

    www.nytimes.com/2020/10/24/technology/epoch-times-influence-falun-gong.html

  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2024-05-30 09:09:42 följande:
    Tja inte värre än DITT paranoida dravel du kommer med då och då..

    Bara för att någon person deltar i något DU anser är "högerextremistiskt" så skall det vara tillräckligt för att misstänkliggöra denna personens avsikter i andra sammanhang. 
    Ett tydligt exempel på detta är då en viss generaldirektören som du hävdar hade deltagit i Epoch Times..

    Vi kan LEKA med tanken att generaldirektören del tog  i en högerextremistisk pod, så är inte ju ändå inte okey om Kalla Fakta använt interjyv de haft med honom i fel sammanhang i ett annat program för den saken skull. 

    Det som är mest intressant med dig
    är att du aldrig, ja ALDRIG med samma misstänksamhet mot dem som deltar i tvivelaktiga vänsterextremistisk poddar/medier. Nej får du det påtalat så göra du allt för att leda diskussionen bort från det, eller förminskar det med "ja men det vare ju bara en podd" och leda det över till högerextremism och i synnerhet då så du kan fortsätta din fanatiska sd-hatar agenda i stället.

    Du har väldigt mycket hyckleri och dubbelmoral i dina texter. Fast du har hävdat att du är emot all form av´ extremism, så ändå när någon diskutera felen som sker på vänstersidan och vänsterextremism, så gör du allt för att släta över det och gör allt för att styra bort det.

    Jag har bett om objektiva källor om ditt påstående om Epoch Times, när kommer dem?
    Att skicka olika  artiklar från huvudsak gammelmedia är knappast objektiva källor, och som sak det råder dessutom DELADE MENINGAR i media och olika granskningsorgan om Epoch Times när man rotar runt för att läsa på om dem.
    Att det till exempel finns delade meningar om att månen är en ost eller att människan har satt sina fötter på månen gör inte att sanningen finns någonstand mitt mellan olika stådpunkter i dessa frågor.   

    månen är endera gjord av ost eller inte gjort av osr och människan har satt sina fötter på månen eller inte.

    Samma sak är det med frågan om epoch times, de endera ör eller inte ör sprodare av konspirationsteorier och högerextrem propaganda.

    Påsståeden om att verkligehten ligger nån stand mellan för att de tfinns olika uppfattningar är den typ av desinformation som Kreml, alternativhögern och konspirationsteoretiker sprider  där 'ingenting ör sabt ioch allt är möjligt'

    Men, du påstår att det finns delade meningar om epoch Times, kan du specificera vilka dessa olika källor är?   Eller är det enbart ett sätt för dig att relativisera epoch times och deras konspirationteorier och höherextrema propaganda utan att kommer med belägg för ditt påstående?
  • Padirac
    Rataxes skrev 2024-05-30 12:58:41 följande:

    Allt till höger om Wolods Kräkheter är högerextremism i avgrundsvänsterns ögon.


    I Dagens Nyheter i november 2023 beskrivs den som en "tidning med koppling till högerradikala rörelser." I samma artikel beskriver en sinolog tidningen som klart konservativ och särskilt moralkonservativ, men inte högerextrem. [16]


    Allt till höger om C är högerradikala rörelser enligt samma träskvänster.


    Se där, också du lyckas igen att relativisera extremhöger och likställa dem med svensk borgerlighet.

    SDs apologeter måste verkligen beundra din förmåga att sprida deras narrativ.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026