Mina bonusbarns Kristna & homofobiska kusins föräldrar.. Alltså hjälp!
Hej alla fina människor
Jag är så ARG! Vill mest bara skriva av mig men också höra vad ni här på familjeliv tycker.
För att förenkla så skriver jag bara bokstav på personerna inblandade.
Min sambos kommer i grund & botten från en väldigt kristen uppväxt. Men slet sig "loss" från det och hade heller inget val då hon valde att leva i en "lesbisk" relation med mig. Egentligen så frös de ut henne redan flera år innan då hon valde att skilja sig från sin dåvarande man. Sen blev "synden" värre i deras ögon då hon på d hela valde att gå in i en relation med mig (en kvinna). Idag lever vi sen 10 år tsm. Vi har 3 ungar (2 av de är min bonusar som vi kan kalla Anna & Kalle. Sedan har vi ett gemensamt barn. Nu till d som skett. Min bonusdotter Anna har flera kusiner vars alla har kristna föräldrar som också egentligen är emot hbtq etc. Men de har på senare år varit helt ok med allt och deras ungdomarna är hos oss ibland & sover över ibland. Inga konstigheter liksom. MEN! Annas tremänning får inte sova hos oss pga att vi är lesbiska (skrattar & "gråter" samtidigt då tremänningens pappa är en hycklare & lämnar sin fru m alla 8 barnen ensam i flera veckor då han behöver semester från allt). Ok. Nu till d absurda... Jag, min sambo & vår lille ska åka till mina föräldrar i helgen (de bor ca 20 mil från oss). Min sambo ska på återträff så jag & vår lille ska hänga hos mina föräldrar & ungdomarna (snart 18 år & 19 åringen ville va kvar hemma). Helt ok. Men plötsligt säger Anna att hennes tremänning skulle sova över hos oss.. jag sa då, efter att hållit tyst om all homofobi frånhennes föräldrar att jag är less på detta. Sa "ok du vet att jag älskar dig, du är som min dotter, men d får räcka nu. Så din tremänning får sova här nu när vi båda är bortresta?? Nej.. alltså d här känns inte ok längre". Och d är så jag känner nu. Att jag säger stopp & nej till detta. Jag har fått nog. Har bestämt att ringa tremänningens föräldrar & säga vad jag tycker & att hon inte får sova hos oss. De menar att nu när vi 2 vuxna mammor inte är hemma i vårt egna hem så är d ok att deras dotter sover över. Fy fan alltså. Detta gör mig också ledsen då min bonusdotter hamnar i mitten. Men någonstans måste jag sätta ner foten. För min sambo vill vara till lags hela tiden. Men d här som de pysslar m är så lågt & tänker inte låta deras sjuka hjärna och homofobi spotta på oss mer.
Ursäkta för mkt text och tack för att ni läser