Razorcrest skrev 2023-07-17 13:11:30 följande:
Vad kul med ett positivt ÄL-test så snabbt! Går du även och gör ultraljud för att se äggens mognad? Håller tummarna för att detta är din månad :)
Jag har precis påbörjat tredje rundan med Letrozol, nu med trippeldos. Kände mig så nedslagen när dubbeldosen inte heller fungerade, men är mer hoppfull nu. Intressant hur mycket humöret kan ändras under en månad.
Sist fick jag sådan jäkla huvudvärd av tabletterna, så hoppas jag slipper det denna gång. Har ni haft några biverkningar?
Nä jag fick aldrig gå på ultraljud, gjorde dock ett privat ultraljud efter tredje omgången med dubbeldos och allting såg bra ut med en fin ledande äggblåsa men de tog sig ändå inte. Nu körde jag bara enkeldos på egenhand för de var de jag hade kvar hemma så blir min 4e omgång.
Förstår din nedslaghet! Efter min tredje omgång med dubbeldos så ville min gamla klinik att jag bara skulle fortsätta ta dubbeldos 3 månader till.. kände bara, varför ska jag fortsätta med något som inte fungerar? Trött på att äta medicin utan resultat!
Men vi får väl se nästa helg 🙏 längtar bara till 21 augusti när vi ska på återbesök hos nya kliniken för att förhoppningsvis gå vidare till IVF.
Jag hade också huvudvärk av dubbeldos och kände mig rätt låg dom dagarna man tog tabletterna. Annars kände jag inte så mycket annat.
Då är du typ precis i början av din cykel? 😊