Osten93 skrev 2023-05-07 22:45:29 följande:
Hej :),
Ja jag fick göra ultraljud där han såg att jag hade väldigt många ägg. Han sa dock ingenting om PCO och när jag googlar så kommer de upp att de kan vara det! Ska fråga han nästa gång om de betyder samma 😊.
Jag har testat ungefär från dag 10 jag med och kört men hittar den tyvärr aldrig :/, hoppas denna månad kunna göra det!
Jag fick även göra en spolning när jag var där för att se så att äggledare funkar som de ska och de gjorde dem. Frågade han också om de kan "hjälpa" att man spolar, han sa att vissa blir gravida efter det och vissa inte, de är egentligen bara för att se så de funkar som de skall.
Nästa gång jag ska dit ville han att vi skulle prata om hur framtiden skulle se ut, kolla lite filmer om embryon och annat som de hade på sin hemsida. Och vi kommer också kolla om det finns något ägg som mognat och man är redo att köra igång så att säga! Blir spännande detta!
Får du åka till läkaren varje månad och kolla äggblåsorna eller hur går det till för dig?
Och hur länge har ni försökt att bli gravida? :)
Ja det låter som du möjligtvis har PCO/PCOS. Får se vad läkaren säger nästa gång då :) hur länge har du testat att hitta ägglossning? Tänker från dag 10 till hur sent? Om du nu har cyklar på 30-38 dagar så kanske den dyker upp lite senare? Har vid något tillfälle hittat min ägglossning dag 20-21 (vilket är sent för min del)
Nä efter mitt andra besök hos mottagningen fick jag göra ett ultraljud och de var då läkaren tyckte vi skulle testa Letrozol pågrund av mild PCO. Efter de blev det inga fler undersökningar. Utan jag fick lämna blodprov dag 21-23 för att kolla progesteronvärde (se om jag faktiskt hade ägglossat). På enkeldos hitta dom ingen ägglossning men förra på dubbeldos hade dom hittat den men gick bara inte hela vägen. Så nu är står jag lite på egna ben utan någon uppföljning alls, ska bara köra på med dubbeldos igen.
Om graviditet uteblir ännu en gång, pausar dom min behandling och då kommer dom spola mina äggledare. Så de är lite fascinerande hur olika läkare går tillväga.
Vi har försökt i 1,5 år. Hur länge har ni försökt? :)