• Anonym (Orolig mamma)

Polisen kom efter lägenhetsbråk, vad händer nu?

Hej!

Jag och m min man har varit gifta i 8 år och har två barn på 4 respektive 1,5 år.

Förra helgen hände en otroligt dum grej. Jag och maken drack några öl Och hade det jättetrevligt. Helt plötsligt kom vi på att vi behövde köpa några grejer från affären och bestämde att gå allihopa med barn och allt bara för att det är trevligt att gå allihopa tänkte vi. det var mitt i rusning och dagen innan valborg. Kön var rätt lång och i kön började barnen att gnälla. Min man är lite små onykter och pratar högt och glatt. Jag blir stressad av situationen och känner att jag inte vill att alla ska kolla på oss så ber min man att tysta ned sig lite. Han blir irriterad på mig och undrar vad jag menar och om jag skäms över honom eller något. Diskssionen fortsätter och väl hemma stöter vi på en granne som hör vårat tjafs. Efter vi kommit hem så går jag in i vardagsrummet och sätter på tvn till barnen och sätter mig med dem medans maken går in i köket och ?surar? sen var bråket över. Som sagt så var det inget märkvärdigt stort bråk, men onödigt och pinsamt och skulle definitivt ej ha hänt om maken inte druckit.

Helt plötsligt ringer det på dörren och polisen kommer. De berättar att grannen ringt och sagt att det varit högljutt från oss och att de ville kolla läget. Vi förklarade situationen och jag grät litegrann. Barnen var helt obrydda och lekte och var glada hela tiden dock. 4åringen tyckte det var häftigt med polisbesök och pratade lite med polisen.

Som enligt rutin måste de ju anmäla till soc eftersom vi har barn, men vad händer nu egentligen? De tog varken leg eller telefonnummer av oss? Ringer soc? Kommer de oanmält på besök? Måste man ha möte eller blir det endast via telefon? Kommer barnen att förhöras? Tror ni att jag behöver oroa mig? 

Vi har aldrig tidigare haft något stort bråk eller problem med polisen/soc och har bra relation med förskola mm.

• Svar på tråden Polisen kom efter lägenhetsbråk, vad händer nu?
  • fornminne

Om det var en engångshändelse blir det troligen inga större efterverkningar. Händer det igen kommer åtgärder att sättas in. 

• Anonym (Promille)
    molly50 skrev 2023-05-05 15:14:25 följande:
    Hon hade druckit 2 st 3,5:or.. Och en sådan motsvarar 4,3 cl starksprit.
    Och TS man hade druckit 4 st 5,2:or och var enligt TS berusad.
    Och även om man inte känner sig onykter så har man ändå inte samma omdöme som när man är helt nykter.
    Alltså sätter man sig inte bakom ratten. I synnerhet inte med barn i bilen.
    Det är direkt oansvarigt.
    De har dessutom bara 30 m till affären.enligt TS,och då kan man gå.
    Enligtt TS:
    "Jättemycket va? Jag var inte onykter."

Så enligt TS kanske det borde gå att köra bil då hon inte var onykter.

Jag skulle aldrig sätta mig bakom ratten efter hennes konsumtion och skulle tycka detvar väldigt dumt att göra det med barn.

Men TS ansåg sig inte vara onykter så då kanske hon anser sig kapabel att köra bil med barn. Eller så var hon faktiskt onykter, hamnade i fyllebråk med sin man mm.

• Anonym (!!!)
    molly50 skrev 2023-05-05 15:16:02 följande:
    Läs inläg #31 som var ett svar till mig och kom in i matchen själv.
    Det verkar inte vara särskilt retoriskt. 
    Inlägg #31 var ju en förklaring på vad som menades med frågan eftersom du ifrågasatte.
  • Anonym (!!!)
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-05 15:24:13 följande:
    Inlägg #31 var ju en förklaring på vad som menades med frågan eftersom du ifrågasatte.
    Eller tror du verkligen att det var att familjen gick till fots som var problemet?
  • molly50
    Anonym (Promille) skrev 2023-05-05 15:21:57 följande:
    Enligtt TS:
    "Jättemycket va? Jag var inte onykter."

Så enligt TS kanske det borde gå att köra bil då hon inte var onykter.

Jag skulle aldrig sätta mig bakom ratten efter hennes konsumtion och skulle tycka detvar väldigt dumt att göra det med barn.

Men TS ansåg sig inte vara onykter så då kanske hon anser sig kapabel att köra bil med barn. Eller så var hon faktiskt onykter, hamnade i fyllebråk med sin man mm.

Det är TS åsikter.
    Men uppenbarligen så ansåg ju grannen att de var påverkade båda två.

Jag skulle heller aldrig sätta mig bakom ratten med den mängden alkohol i kroppen. 
  • molly50
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-05 15:24:13 följande:
    Ja,och jag tolkade det inte som ironi.
    Men alla tolkar vi saker på olika sätt.
  • molly50
    Rita98 skrev 2023-05-05 15:24:17 följande:
    Hört talas om ironi? Men det kanske är svårt att tolka med dina bokstavskombinationer.
    Jag tolkade det,som sagt,inte som ironi.
    Och du,ditt inlägg kommer att anmälas.
    Personangrepp är inte så moget. 
  • molly50
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-05 15:25:47 följande:
    Eller tror du verkligen att det var att familjen gick till fots som var problemet?
    Nej,har jag påstått det?
  • Anonym (Promille)
    molly50 skrev 2023-05-05 15:29:47 följande:
    Jag tolkade det,som sagt,inte som ironi.
    Och du,ditt inlägg kommer att anmälas.
    Personangrepp är inte så moget. 
    Det var ironi eller i alla fall driva frågan till sin spets till TS. Om hon kände sig tillräckligt nykter för att köra bil. Vilket hon troligtivs inte gjorde. Vilket är att erkänna att man inte var nykter
  • Anonym

Vad som är otäckt i historien är att ts man blir så aggressiv och högljudd för att hans fru ber honom dämpa sig att en granne tillkallar polis.

Svar på tråden Polisen kom efter lägenhetsbråk, vad händer nu?