• Anonym (Nyfiken man)

Har du varit otrogen och vid vilken ålder?

Läste att kvinnor är mer otrogna än förr.
    Artikeln påstod att omkring hälften av alla kvinnor någon gång varit otrogna. En av orsakerna kunde vara att vi lever längre och är mer aktiva sexuellt högre upp i åldern.
    Hur ser det ut här på FL?

Om du har varit otrogen i flera alternativ ta den senaste gången. Om du aldrig varit otrogen ta Nej i den åldersspan du är i nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du varit otrogen och vid vilken ålder?
  • Anonym (Arne)
    Anonym (Stort misstag) skrev 2023-05-01 12:47:14 följande:

Var 33. Först otrohetsaffär i 2månader, sedan lämnade jag min sambo för den nye, 1 månad till och ångrade mig. Min dotter hatade mig (är inte min sambo som är biologisk far men han är som pappa för henne) , min sambo ville inte ta tillbaks mig.

Tog 3 år innan jag lyckades få tillbaks min sambo (nu make) igen. 

Han kommer aldrig lita till 100 %  på dig igen. Själv varit där. Alltid bäst att gå vidare för bådas skull.
  • Anonym (parodus)
    Anonym (som det kan bli) skrev 2023-05-01 13:23:25 följande:
    Det sa jag också en gång...så blev det inte, och så kände jag inte efteråt heller.
    Då lärde du dig något nytt om dig själv!
  • Mumoffour

Aldrig varit otrolig mot nån. Har inte haft så många, relationer innan och de jag har haft har varit långa men jag har aldrig gjort det för att det går emot mina principer. Jag behandlar inte andra som jag inte vill att de ska behandla mig. Går åt bägge hållen. 

• Anonym (Stort misstag)
    Anonym (Arne) skrev 2023-05-01 21:28:56 följande:
    Han kommer aldrig lita till 100 %  på dig igen. Själv varit där. Alltid bäst att gå vidare för bådas skull.
    Kanske har du rätt. Men jag vill vara med honom ändå, han är mitt livs kärlek. 
  • Anonym (ja ibland)

Ja, jag tror att jag kan svara ja i alla åldersspannen utom det sista, eftersom jag ännu inte nått den åldern.
    Jag gillar förälskelse och jag gillar lite spänning och äventyr ibland, gillar inte att ha tråkigt i livet, så det har hänt någon gång ibland under livets gång.
    Men det har aldrig blivit känt så det har inte skapat någon större dramatik och inte några problem utan mera givit härliga upplevelser och fina minnen.

• Anonym (jaha)
    Anonym (som det kan bli) skrev 2023-05-01 13:23:25 följande:
    Det sa jag också en gång...så blev det inte, och så kände jag inte efteråt heller.
    Fast bara för att du inte klarade av att hålla på dina principer så betyder ju inte det att andra inte klarar det?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Stort misstag) skrev 2023-05-02 00:28:32 följande:
    Kanske har du rätt. Men jag vill vara med honom ändå, han är mitt livs kärlek. 
    Du vill, precis som du ville vara otrogen då?.... allt kanske inte alltid handlar om vad man själv vill just nu? Och vad man själv vill är kanske inte alltid det bästa för alla? Ibland behöver man kanske tänka lite längre än vad man vill just nu?

Förstå mig rätt nu, jag tycker det är bra att ni vart tillsammans igen, och funkar det är det bara bra, det jag försöker säga är att det kanske är just den mentaliteten "jag vill" som kanske är själva grunden till varför man var otrogen i första taget och kanske främst det man borde fokusera på?

En relation handlar ju inte bara om en själv och vad man själv vill just nu. Speciellt inte när det finns barn med i bilden. Det finns ju en hel del andra saker att tänka på än "jag vill".

Hur mår ens partner av relationen?
    Är relationen bra eller är den skadad?
    Litar man på varandra längre?
    Hur påverkas barnen av relationen?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ungdomen)

Alternativ för åldern jag var i finns inte med. Har varit otrogen flera gånger mellan 17 och 23 års åldern. Aldrig något dåvarande pojkvänner fått reda på, varken då eller efteråt. 

Är 34 idag och har alltså inte varit otrogen igen sedan tonåren/yngre tjugoårsåldern. Inget jag planerar att vara igen heller. 

Svar på tråden Har du varit otrogen och vid vilken ålder?