• Kawa81

BF januari 2024

Lilja3389:
    Går ente å citera :/
    Usch.. vad jobbigt me ovissheten.. 😞 blöder du frf?, inga andra symtom?
    Hur många veckor?, kanske kan boka ett privat?. 
    Hoppas sååå att allt går bra trots allt.. 💪❤️

• Kawa81
    Lilja3389 skrev 2023-06-06 11:58:31 följande:

Ja verkligen. Men så ser vården ut. 

mådde så dåligt imorse så åkte till gynakuten. Där ett missfall konstaterades. Känner mig faktiskt lättad av att veta. Haft de på känn. men känts helt orimligt att jag ska må skit som ogravid. Så nu hoppas jag hormonera snabbt går ur kroppen så jag får energi för att leka med  vår 1,5 åring i väntan på en ny graviditet. <3

lycka till alla <3

Åååh.. 💔 men förstår att du känner dig lättad, sååå mycket bättre å få veta för den där ovissheten tar kål på en.. 
    Hur mår du? 🙏❤️
    Har själv aldrig fått missfall eller MA så vet ente hur det är men har gjort abort tidigare i livet.. Oroar mig hela tiden å man blir än mer osäker när man läser om andra som fått missfall/MA så sent som i v15 🥺, det tycks som om man aldrig eg kan vara säker öht.. Skrämmande att ente ens kroppen signalerat heller hos många.. 
    Önskar jag kunde slappna av som med sonen där jag knappt tänkte på att jag var gravid å tanken att nåt ente skulle gå som det skulle fanns inte på kartan..
    Går in i v10 på fredag å har ente första ultraljudet/inskrivning förrän nästa vecka.. 🙈
  • Kawa81
    GravidTillSlut skrev 2023-06-04 07:14:43 följande:

Kawa81
    Det är så mina missfall har börjat, färgade flytningar och att symptomen avstannat. Vid mina missed abortion däremot så har jag inte haft några blödningar å ofta haft kvar symptom. Å har ju ingen erfarenhet av en fullgången graviditet så det är lätt att tänka missfall tyvärr. Å svårt att helt landa i att det ska gå bra när jag har så lite symptom som dessutom kommer och går. 

Men nu har det inte varit mer färgade flytningar och mina bröst känns som om de ska sprängas på morgonen. Viss avsmak för varm mat har på nytt dykt upp. Så mer hoppfull nu  // Hjärta Vill bara spola fram tiden till ultraljud nu. 

Hur har allt gått? 😍
    Kan lova dig att trots att man genomgått en full graviditet (har en son, 15 år) så är jag otroligt osäker å nojjig second time around vilket jag ente öht var med sonen, då tänkte jag knappt på att jag ens va gravid.. inte förrän det började synas å märkas rent fysiskt..
    Önskar jag kunde va lika lugn denna gången å har väl eg ingen anledning å oroa mig men man läser om alla er som genomgått missfall å framförallt MA å tänker att shit mitt lilla foster kan potentiellt va dött nu utan att jag vet om det.. 🥺🙈
  • Kawa81

GravidTillSlut
    Går ente å citera :/

Men gud va härligt!! 🥰 såååå glad för er skull.. 7 år är en lång tid så kan bara föreställa mig känslan av lycka av å få se det lilla hjärtat slå å att allt var precis som det skulle.. ❤️❤️❤️

• Kawa81
    GravidTillSlut skrev 2023-06-08 13:29:57 följande:

Kawa81 lyckas inte heller citera :p 
    Ja det känns helt magiskt och overkligt ❤️ Äntligen! 

Nu gick det 🤩

Förstår det.. 🥰❤️🙏❤️
    Går själv in i v10 imorrn och jag tror ente jag riktigt fattat ännu, overkligt trots plusset, lär nog ente göra det förrän vi varit på ul nästa vecka å man fått det verkligen konstaterat lixom.. 
    När hade ni nästa ul? å som jag förstod det var du inte så långt gången som du först trodde eller har jag missuppfattat? 🙈
    Utgick du ifrån äl?, tycker det ska bli spännande å se om ens äldag enligt app å tester stämmer överens.. 😍
    Tycker alla pratar om kub å nipt, något jag ente ens visste existerade förrän det nämndes i trådar både här och på fb.. 😂
    Är det något du tänkt på?.
  • Kawa81

Hej! Allesammans

Idag var vi på första ultraljudet som visade en livlig å sprallig liten krabat på 33,6mm med ett hjärta som slog starkt å fint.. 🙏❤️
    Gulesäcken syntes tydligt å allt var precis som det skulle.. ❤️
    Vilken känsla å få höra hjärtslagen🥰
    Blev framflyttad från v9+6 till v10+2, blev helt paff men såklart kul på samma gång å då även nytt bf-datum. Vi var på inskrivning igår.

Nu till det lite roliga å märkliga 🤭, har använt natural cycles å bokfört både temp å äl med tester så jag vet ju när testet gav utslag.. saken är den att iom att jag är framflyttad innebär det att äl också flyttades bakåt av nc så nu betyder det enligt appen att jag fick positivt utslag på ältest två dagar efter ägglossningen ägt rum 😂 å temp blir ju helt galet också eftersom temp höjs efteråt men i mitt fall höjdes den ente förrän 4 dg efter bekräftad äl 😂🤭 så himla komiskt allting blev i appen lixom.. 

• Kawa81

Svansmamman:
    Den där jäkla citatfunktionen 🙄

Fan va härligt att man ente är ensam😂, ser så jäkla galet ut i appen.. 🤭
    Lovar å uppdatera efter vi fått reda på könet.. 😁 å ganska så spännande det där, om det finns samband alltså.. 
    Blev framflyttad me sonen också, en hel månad i slutändan 🤭 men back then (15 år sen) hade man ente koll på mensen knappt så går ente å dra nån parallell där.. 

• Kawa81
    GravidTillSlut skrev 2023-06-16 20:39:54 följande:

Cutepenguine
    Jag har som dig :) Lite ömma bröst på morgonen men de släppte sen. Å lite avsmak för mat ibland. Men annars mår jag bra. Har börjat bli mer trött nu i v 10. Men annars inget..Brösten har slutat ömma. Vi fick se hjärtslag i slutet av v 8 🥰 Så tt inte ha så mycket symptom är lugnt. Jag är inte känslig för lukter eller något sånt jag hört om innan. 

Oj vad det kan skilja.. 🤭
    Här är man mer eller mindre konstant hungrig, illamående som kommer så fort det gått för länge me å äta så får småäta ofta å brösten ska vi ente snacka om 😅 ömmar konstant, vuxit 2strl så mannen fick bege sig å köpa nya bh:s 😂 å på natten måste jag ha en sportbh som stöd å kan ente ligga på mage pga hur dem smärtar. Svälld i kroppen å ofta korvfingrar på morgonen 🤣, blir andfådd lätt å tröttare än annars å som ett as ifrån ingenstans sådär mitt på dagen.. gråter för ingenting, känslor är all over the place emellanåt.. dofter känner man definitivt av starkare å då e jag redan känslig i mig själv sen innan så det är spännande NOT! 🤪
    Har säkert glömt nåt.. 🤭
  • Kawa81
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-06-17 16:55:53 följande:

Kaea81, jag har exakt samma som du! Blev framflyttad av BM 3 dagar trots att även jag kört med NC 🤷?♀️😂

Jag har likt du mycket symtom. Ömma bröst, illamående, yrsel/blodtrycksfall, brösten har växt två kupor, är svullen om tarmarna (ser ut att vara i vecka 28 typ 😂) , huvudvärk hela tiden, tröttare än tröttast, anfådd och doftkönslig, och humörsvängningar 😅

Vi har berättat för sonen som är 8 år, han blev överlycklig och vill gärna berätta för alla. På midsommar när alla är samlade kommer vi berätta 😍 
    Är i vecka 9 nu ❤️

Fan va kul! 🤩😂
    Visst är det helt knas med nc 🤣 å hur får man ihop det lixom.. 🤭
    Underbara symtom 🙄🤭😂, man e så jäkla trög å svälld i magen att man blir nästan lycklig om man lyckas skita åtminstone en gång/dag 🤣 å yrseln känner jag också igen, tog blodtryck hos bm som visa att jag låg på 100/60 tror jag det va å min bm bara "här har vi en lågtryckare, det gillar vi " 😂 å järnvärdet var riktigt bra så tröttheten beror iaf inte på det.. 🤭 
    Hade en del huvudvärk tidigare men har tack och lov släppt.. 🙏
    Härligt me en så positiv reaktion 🥰
    Min son är 15 å hans första reaktion va, "asså bara du inte tror eller tänker att jag ska va barnvakt" 🤭🤣 goa unge..
  • Kawa81
    Gulrödaäpplen skrev 2023-06-18 06:27:38 följande:
    Åh skulle citera men lyckades ogilla ditt inlägg?! Sorry, var inte meningen 😅😂

Här har ni en till som kört med NC men blev framflyttad 3 (eller om det var 4) dagar också! 🤷?♀️ kanske pojkligan på g 😂
    Ja den där citatgrejen funkar ju bara när den själv vill.. 🙄
    Detta blev ju helt plötsligt riktigt spännande.. 🥰, kanske dags å höra av sig till nc å lixom asså hallå! hur funkar det här eg.. 😂
    "pojkligan" 🤭 den va i särklass fan suverän.. 💪😂, jönssonligan i ny tappning 🤣
    Hur mår du? 🙏❤️
Svar på tråden BF januari 2024